واکنش معاون کل بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ماجرای شیر سمی چه بود؟ + ویدیو

در این مطلب، ویدویی از واکنش دکتر ایرج حریرچی ، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ماجرای شیر سمی خواهیم دید! با ما همراه باشید. دکتر ایرج حریرچی ، معاون کل بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ماجرای شیرهای سمی و وجود آفلاتوکسین در شیر و همچنین قرص های موجود در کیک ها واکنش نشان داد! شیرهای پاستوریزه‌ ای که از سوپرمارکت‌ ها تهیه می‌ شود، مقدار زیادی آلودگی به سم ” آفلاتوکسین ” دارند، سمی که به منجر به سرطان کبد می‌ شود.

ادعای عرضه شیرهای پاستوریزه‌ آلوده به سم ” آفلاتوکسین ” در کشور و نام بردن از استان مازندران با آمار نسبتا بالا آن هم در در برنامه ” سلام صبح بخیر ”  شبکه ۳ سیما ، نه تنها موجی از نگرانی را در خانواده‌ ها ایجاد کرد، بکله اعتراض بسیاری از فعالان صنایع غذایی و به ویژه صنعت لبنیات و مراجع بهداشتی را به همراه داشته است.

موضوع آلودگی مواد غذایی صنعتی و وجود سموم مختلف در غذاهایی که از تولیدات کارخانه‌ های مختلف محسوب می‌ شوند، همواره از مسائل مهم مورد توجه جامعه محسوب می‌ شود. به ویژه در حوزه لبنیات که به خاطر فسادپذیری و استعداد بالا در میکروبی شدن و همچنین گستردگی جامعه مصرف‌ کننده، نظارت و حساسیت بر آن بسیار بالا است. طی سال‌ های اخیر نیز مسائلی مانند وارد کردن وایتکس در شیر یا استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی جنجال‌ های رسانه‌ ای و اجتماعی زیادی ایجاد کرده بود!

سازمان بهداشت جهانی نوشته است: ” آفلاتوکسین خطر جدی برای سلامتی انسان و دام محسوب می‌ شود. آفلاتوکسین ماده‌ ای سمی است که توسط انواعی از قارچ‌ ها که به طور طبیعی در طبیعت وجود دارد، تولید می‌ شود. آفلاتوکسین می‌ تواند محصولات غذایی را آلوده نماید و تهدید جدی برای سلامی انسان و دام باشد.

آفلاتوکسین همچنین یک مانع بزرگی سر راه اقتصاد هم می‌ تواند به حساب بیاید! چرا که طبق برآوردها تا ۲۵ درصد و حتی بیشتر از آن می‌ تواند سالانه محصولات غذایی را در جهان نابود کند!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا