ویدیویی از ابرماه ١٩ فروردین ۹۹

در این مطلب، ویدیویی از ابرماه ١٩ فروردین ۹۹ را خواهیم دید! با ما همراه باشید. ویدیوی زیر را یک تصویربردار مقدونیه‌ ای از ابرماه هفتم آپریل سال ۲۰۲۰ میلادی یا ١٩ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ شمسی ضبط کرده است! ویدیویی که بیشتر از سایر تصاویر این رخداد آسمانی، مورد توجه کاربران شبکه‌ های اجتماعی قرار گرفته است! در ادامه ویدویی دیدنی از ابرماه ١٩ فروردین ۹۹ را خواهیم دید:

 

اولین و بزرگ‌ ترین ابرماه سال ۱۳۹۹ شمسی در ساعت ۳۸ و ۲۲ دقیقه شب گذشته، سه شنبه ۱۹ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ شمسی اتفاق افتاد! در این پدیده، ماه در کم ترین فاصله با زمین قرار گرفته بود و بزرگ تر از شب‌ های دیگر دیده می‌ شد.

صفت ” ابر ” برای آن است کخ ماه بزرگتر از همیشه در آسمان ظاهر خواهد شد! ابرماه زمانی دیده می شود که ماه در مدار بیضوی خود به دور زمین، در نزدیک‌ترین (۹۰ درصد) فاصله با ما قرار ‌می‌گیرد. به عبارت دیگر، مدار حرکت ماه گرداگرد زمین دایره کامل نیست بلکه بیشتر حالت بیضی دارد و به این ترتیب، گاه ماه به زمین نزدیکتر و زمانی دورتر می‌شود

وقتی ماه در نزدیک ترین فاصله با زمین باشد، در “حضیض یا فرود” است، وقتی حضیض با قرص کامل ماه همزمان شود، ابرماه ظاهر می شود. ماه در آوریل در حدود ۳۵۷ هزار کیلومتری زمین است در حالیکه متوسط فاصله ماه از زمین حدود ۳۸۴ هزار کیلومتر است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا