ویژگی و خصوصیات کامل متولدین اسفند ماه + نکات مثبت و منفی

همه تقریبا به این نکته پی برده اند که همه جا خوب و بد دارد و نمی توان فقط به ماه تولد آن فرد اکتفا کرد و ذات آن شخص را پیش بینی کرد اما بعضی از خصوصیات وجود دارد که در افراد متولدین یک ماه مشترک است. ما در این مطلب از بخش فال و طالع بینی سایت جدولیاب خصوصیات متولدین اسفند ماه را جمع آوری کرده ایم و برای شما عزیزان به اشتراک گذاشته ایم پس با ما همراه باشید.

ویژگی‌ها و خصوصیات‌ کلی

 

خلاق‌، با قدرت‌ تخیل‌ قوی‌، حساس‌، زود رنج‌، دلسوز و با احساس‌، دل‌ رحم‌، رئوف‌، رحیم‌ و مهربان‌، از خود گذشته‌، فداکار، نوع‌ دوست‌، بی‌تجربه‌، غیر مادی‌ و معنوی‌، شهودی‌، همدل‌ و هم‌ فکر.

جنبه‌ منفی شخصیت

واقع‌ گریز، گریز‌گرا و ایده‌آلیستی‌، مرموز، تودار، پنهان‌‌کار، دو پهلو و مبهم‌، سست‌ اراده‌ و به‌ راحتی‌ تحت‌ سلطه‌ قرار گیرنده‌.

توضیحات عمومی

متولدین‌ اسفند ماه‌ به‌ نسبت‌ متولدین‌ ماه‌های‌ دیگر زیاد اهل‌ تظاهر نیستند و عادی‌تر از متولدین‌ ماه‌های‌ مرداد، آبان‌ و بهمن‌ هستند. آنها صاحب‌ سرشتی‌ ملایم‌، معتدل‌ و خوشایند هستند. آنها دارای‌ ویژگی‌ها و خصوصیات‌ سخاوتمندانه‌ بی‌شماری‌ بوده‌ و نسبت‌ به‌ احساسات‌ و عواطف‌ اطرافیانشان‌ دلسوز، همدرد، حساس‌، مهربان‌، بامحبت‌، صمیمی‌ و خوش‌‌قلب‌ هستند و زمانی‌ که‌ عزیزانشان‌ با مشکلی‌ مواجه ‌می‌شوند، حداکثر ملاحظه‌ و همدردی‌ را از خود نشان‌ می‌دهند. آنها به‌ حق‌ مورد پسند همه‌ قرار می‌گیرند، و دلیل‌ آن‌ این‌ است‌ که‌ آنها طبیعتاً سلطه‌پذیر، مطیع‌، فرمانبردار،سر به‌ راه‌، رام‌، با محبت‌، با عاطفه‌، آسان‌‌گیر، بردبار و پر تحمل‌ هستند و در مقابل ‌شخصیت‌های‌ قوی‌تر از خویش‌ به‌ هیچ‌ وجه‌ حالت‌ تهدیدآمیز یا مبارزه‌‌طلب‌ به ‌خود نمی‌گیرند. در واقع‌ آنها هر کسی‌ را همانطور که‌ هست‌، می‌پذیرند و با هر شرایطی ‌سازگار می‌شوند و صبورانه‌ در برابر مشکلات‌ به‌ انتظار می‌نشینند تا به‌‌طور شهودی ‌بهترین‌ راه‌ حل‌ را بیابند. می‌توان‌ گفت‌ آنها از مشکلات‌ دیگران‌ بیشتر ناراحت ‌می‌شوند تا از مشکلات‌ خودشان‌.

آنها طبیعتاً گرایشی‌ به‌ سمت‌ اخروی‌ بودن‌ دارند و واقعیات‌ زندگی‌ این‌ جهان‌ را به ‌همان‌ شکل‌ که‌ هستند، می‌پذیرند. آنها بیشتر از نظر احساسی‌ و عاطفی‌ و از روی‌غریزه‌ زندگی‌ می‌کنند تا عاقلانه‌ و منطقی‌. تا حدی‌ بلند پرواز هستند و از نیروی‌ اراده ‌ضعیفی‌ برخوردارند و از دلیل‌ و برهان‌ آوردن‌ در استدلالات‌ به‌ شدت‌ عاجزند، تمرکز حواسشان‌ ضعیف‌ است‌، فاقد قدرت‌ تصمیم‌گیری‌ هستند و اگرچه‌ مایلند به‌ عهد و پیمانشان‌ وفادار باشند ولی‌ به‌ راحتی‌ از مسیر رسیدن‌ به‌ اهداف‌ و مقاصدشان ‌منحرف‌ می‌شوند. آنها همواره‌ در جستجوی‌ کار خاصی‌ هستند که‌ بتوانند واقعاً خودشان‌ را در آن‌ پیدا کنند ولی‌ از آنجائی‌ که‌ شیوه‌ای‌ ناشیانه‌ را در پیش‌ می‌گیرند به ‌سرعت‌ نومید و سرخورده‌ شده‌ و روحیه‌شان‌ تضعیف‌ می‌شود. آنها به‌ محض‌ آنکه‌ احساس‌ می‌کنند اطرافیانشان‌ قدرشان‌ را نمی‌دانند یا به‌ اندازه‌ کافی‌ ارج‌ ننهاده‌اند، به‌سمت‌ شخص‌ یا کار دیگری‌ می‌روند. همچنین‌ از نظم‌ و ترتیب‌ بیزارند و از زندگی ‌یکنواخت‌ و اصول‌ و قواعد رویگردان‌ هستند. اگرچه‌ مایلند که‌ بر علیه‌ آداب‌ و رسوم‌ طغیان‌ کنند، ولی‌ انرژی‌ مبارزه‌ در مقابل‌ افراد قوی‌تر از خود را ندارند.

متولدین‌ اسفند ماه‌ مایلند که‌ در عالم‌ رؤیا فرو روند و از همه‌ کناره‌گیری‌ کنند، چون‌ در آنجا می‌توانند از نظر فکری‌ و ذهنی‌ خشنود شوند ولی‌ به‌ طور اجتناب‌‌ناپذیری‌ نیز به‌ دنبال‌ کسب‌ شهرت‌، آوازه‌ و ثروت‌ هستند. آنها افرادی‌ همه‌ فن‌ حریف‌ و شهودی ‌هستند، از سرعت‌ انتقال‌ خوبی‌ برخوردارند، چشمانی‌ تیزبین‌ دارند و شنونده‌های‌خوبی‌ محسوب‌ می‌شوند و پذیرای‌ حال‌ و هوا و نقطه‌ نظرات‌ جدید هستند. تمام‌ این‌عوامل‌ می‌تواند درهم‌ ادغام‌ شده‌ و دست‌ به‌ دست‌ هم‌ دهند تا قدرت‌ ابتکار و خلاقیت‌ قابل‌ ملاحظه‌ و چشمگیری‌ را در زمینه‌ ادبیات‌، هنر و موسیقی‌ ایجاد نمایند. در مجموع‌ از ویژگی‌های‌ متوسط و معتدلی‌ برخوردارند و حتی‌ زمانی‌ که‌ قادر نیستند خلاقانه‌ ابراز وجود نمایند، غریزه‌ای‌ بالاتر از حد متوسط را به‌ همراه‌ علاقه‌مندی‌ به‌زیبائی‌ در هنر و طبیعت‌ با هم‌ ادغام‌ می‌کنند و خواهان‌ برخورداری‌ از تجمل‌ و تفریح ‌هستند و در رؤیای‌ سفر به‌ مکان‌های‌ دور افتاده‌، پرت‌، خالی‌ از سکنه‌ و عجیب‌ وغریب‌ به‌ سر می‌برند و از رویدادهای‌ مهیج‌ لذت‌ می‌برند.

آنها هیچ‌ گاه‌ در ارتباطات‌ شخصی‌ خودشان‌ خودپسندانه‌ رفتار نمی‌کنند و در دوستی‌ها بیشتر دهنده‌ هستند تا گیرنده‌. از نظر جسمانی‌ آسیب‌ پذیر و ظریف‌ هستندو در هر رابطه‌ای‌ خواهان‌ تبادل‌ فکر و روح‌ می‌باشند. متأسفانه‌ گاهی‌ به‌ راحتی‌ گول ‌می‌خورند و دست‌ به‌ ازدواج‌های‌ نسنجیده‌ و عجولانه‌ می‌زنند. با این‌ حال‌ به‌ شدت‌ وفادار و عاشق‌ خانه‌ و کاشانه‌ هستند و به‌ همسرانشان‌ تا آخر عمر وفادار می‌مانند،اگرچه‌ از آنجایی‌ که‌ شدیدا رؤیایی‌ هستند نمی‌توانند خانه‌ای‌ آراسته‌ و منظم‌ داشته‌باشند. چون‌ قدرت‌ مدیریت‌ در آنها ضعیف‌ است‌.

به‌ نفع‌ آنهاست‌ که‌ یا به‌ تنهائی‌ کار کنند و یا نقش‌ مرئوس‌ را به‌ عهده‌ بگیرند. از آنجائی ‌که‌ همیشه‌ نگران‌ اداره‌ یک‌ بخش‌ هستند، نمی‌توانند زیر بار تعهدات‌ و مسؤولیت‌های ‌سنگین‌ بروند و از این‌ واهمه‌ دارند که‌ مبادا در بحران‌ها شکست‌ بخورند. آنها می‌توانند منشی‌ یا دفتردارهای‌ خوبی‌ از کار در آیند. به‌ خاطر حس‌ دلسوزی‌ و همدردی‌شان‌ می‌توانند در کارهای‌ خیریه‌، تدارک‌ غذا برای‌ جشن‌ها، پرستاری‌ که‌ مراقبت‌ از بیماران‌ را به‌ عهده‌ دارد، یا دامپزشک‌ موفق‌ باشند. هم‌ چنین‌ به‌ عنوان‌ کتابدار یافضانورد می‌توانند روح‌ بی‌قرارشان‌ را آرام‌ کنند و از آنجائی‌ که‌ سفر به‌ مکان‌های‌ دوردست‌، قدیمی‌، خالی‌ از سکنه‌ و عجیب‌ و غریب‌ و نامتعارف‌ را دوست‌ دارند، ممکن ‌است‌ ملوان‌ یا جهانگرد شوند. بسیاری‌ از مهندسان‌ معمار و وکلای‌ دعاوی‌ از میان ‌متولدین‌ اسفند ماه‌ هستند و هنگامی‌ که‌ توانائی‌ خلاقانه‌ و استعداد تقلیدشان‌ را با هم ‌ترکیب‌ می‌کنند و وارد احساسات‌ درونی‌ دیگران‌ می‌شوند، می‌توانند رضایت‌ خاطر وخشنودی‌ خویش‌ را روی‌ صحنه‌ نمایش‌ بیابند.

ویژگی‌ها و خصوصیات‌ معنوی‌ و روانی‌ آنها می‌تواند آنان‌ را به‌ سمت‌ کارهای‌ مذهبی‌ یا احضار روح‌ و حالت‌های‌صوفیانه‌ و عارفانه‌ سوق‌ دهند. همچنین‌ می‌توانند رستوران‌ داران‌ خوبی‌ از کار درآیند و گفته‌ می‌شود که‌ کارآگاهان‌ موفقی‌ هستند چون‌ به‌ راحتی‌ خودشان‌ را به‌ جای‌جنایتکار قرار داده‌ و فکر و ذهن‌ او را می‌خوانند. نیز، در کار با مواد پلاستیکی‌، داروهای‌ بیهوش‌ کننده‌ و بی‌حسی‌، مایعات‌ و گازها خوب‌ عمل‌ می‌کنند. ولی‌ درمجموع‌ به‌ علت‌ تنوع‌ مهارت‌ هایشان‌، سر زندگی‌ بیش‌ از حدشان‌ و ناتوانی‌‌شان‌ درتمرکز حواس‌ روی‌ هیچ‌ پروژه‌ای‌، آنها اغلب‌ به‌ طور خودجوش‌ بیش‌ از یک‌ حرفه‌ را دنبال‌ می‌کنند.

عیوب‌ و نقطه‌ ضعف‌‌هایشان‌ بیشتر از آنکه‌ شرورانه‌ باشند، آزارنده‌ و زجر‌آورند. آنها می‌توانند بیش‌ از حد مو شکاف‌، نکته‌ سنج‌، نازک‌ نارنجی‌، آسیب‌پذیر، احساساتی‌ و زود‌رنج‌ باشند. گاهی‌ در تجارت‌ غیرقابل‌‌اعتماد، بی‌فایده‌، بی‌احتیاط، بی‌خیال‌، بی‌دقت‌، غیر‌عملی‌ و ناتوان‌ هستند. دوستانشان‌ ممکن‌ است‌ از حالت‌ تزلزل‌ و عدم‌اعتماد به‌ نفس‌ آنها به‌ تنگ‌ آمده‌ و دوستی‌ شان‌ را با آنها به‌ هم‌ بزنند، چون‌ گاهی‌ به‌شدت‌ بد عنق‌ و به‌ طرزی‌ افراطی‌ آتشین‌ مزاج‌، تندخو می‌شوند. همچنین‌ گهگاهی ‌متهم‌ به‌ بی‌ثباتی‌، ناپایداری‌، غیبت‌، شایعه‌ پراکنی‌، ساده‌ لوحی‌ و زود‌باوری‌ و بی‌ملاحظگی‌ می‌شوند. گاهی‌ نیز خود بیمار‌انگاری‌ نگران‌‌کننده‌ آنها زجرآور می‌شود و تحمل‌ کردنشان‌ صبر ایوب‌ می‌خواهد. به‌ لحاظ فکری‌ و عملی‌، گاهی‌ اوقات‌ دورو می‌شوند و در تصمیم‌گیری‌ راجع‌ به‌ مسایل‌ مهم‌ دو‌دل‌ و غیر‌قاطع‌ هستند.

بیماری‌های احتمالی

صورت‌ فلکی‌ حوت‌ بر پاها، کبد و غدد لنفاوی‌ حکومت‌ می‌کند، در نتیجه‌ متولدین ‌اسفند ماه‌ در معرض‌ ابتلا به‌ کم‌‌خونی‌، کورک‌، بیماری‌های‌ پوستی‌، انواع‌ زخم‌ها، التهاب‌ پلک‌ چشم‌ها، نقرس‌، ورم‌، عادت‌ ماهانه‌ دردناک‌ و ناراحتی‌های‌ پا و لنگی ‌هستند.

علاقمندی‌های متولدین‌ اسفند ماه‌

تنهایی‌ و مکان‌های‌ دور‌افتاده‌ و خالی‌ از سکنه‌ برای‌ فرو‌رفتن‌ دررویا، کشف‌ و شهود و معما، مسخره‌‌بازی‌، در خلسه‌ فرو رفتن‌.

بیزاری‌ها

بدیهیات‌، مورد انتقاد قرار گرفتن‌، احساس‌ سردرگمی‌، افراد پرمدعا و همه‌‌چیز‌‌دان‌، فضل‌‌فروشی‌.

مشکلات‌ احتمالی

هر کسی ویژگی‌ها و خصوصیات‌ منحصر به‌ فردی دارد و زمانی که‌ این‌ خصلت‌ها سرکوب‌ و یا فرو‌‌خورده‌ شوند، یا برآورده‌ نشوند، باعث‌ بروز مشکلاتی می‌شوند. توصیه‌ ما این‌ است‌ که‌ این‌ پیشنهادات‌ را به‌ کار ببندید و از مواجهه‌‌شدن با نتایج‌ عالی آن شگفت‌زده‌ شوید:
ـ مشکل‌: خودتان‌ را در حالی‌ می‌یابید که‌ همه‌ طردتان‌ کرده‌اند و در کاری‌ به‌ بن‌بست‌ رسیده‌اید.
ـ راه‌ حل‌: سعی‌ کنید تا در همه‌ کارهایتان‌ تجدید نظری‌ داشته‌ باشید و آرام‌تر و خوددارتر با مسایل‌ برخورد نمائید. این‌ شیوه‌ خیلی‌ تأثیرگذار و تحسین‌ برانگیزتر از هارت‌ و پورت‌، داد و بیداد، لاف‌‌زنی‌ و رجز‌خوانی‌ است‌.
ـ مشکل‌: آخر هر هفته‌، زمانی‌ که‌ قصد دارید به‌ گردش‌ و تفریح‌ بروید، با جیب‌های‌خالیتان‌ مواجه‌ می‌شوید، در حالی‌ که‌ حقوقتان‌ به‌ اندازه‌ سایرین‌ است‌.
ـ راه‌ حل‌: همیشه‌ بیش‌ از آنچه‌ دارید، خرج‌ می‌کنید. لازم‌ است‌ که‌ به‌ خود آمده‌، دست‌ از این‌ کار بردارید و مقداری‌ پول‌ برای‌ هر کار خاصی‌ کنار بگذارید. از رفتن‌ به ‌برخی‌ مهمانی‌ها صرف نظر کنید و بودجه‌ اندکی‌ را به‌ گردش‌ و تفریح‌ اختصاص‌ دهید.
ـ مشکل‌: دوستان‌ و اعضای‌ خانواده‌ شما را در کارهایشان‌ شریک‌ نمی‌کنند، درنتیجه‌ به‌ شدت‌ احساس‌ تنهائی‌، استیصال‌ و درماندگی‌ می‌کنید.
ـ راه‌ حل‌: بهتر است‌ از لاک‌ خودتان‌ بیرون‌ آئید و دریچه‌ قلبتان‌ را به‌ روی‌اطرافیان‌ باز نمائید، مطمئن‌ باشید که‌ شما قدرت‌ الهام‌ بخشیدن‌ به‌ دیگران‌ را دارید.
ـ مشکل‌: خودتان‌ باعث‌ می‌شوید که‌ دیگران‌ دست‌ به‌ یکی‌ کرده‌ و با شما سر جنگ ‌و دعوا داشته‌ باشند.
ـ راه‌ حل‌: آن‌ ماهی‌ که‌ خلاف‌ جهت‌ جریان‌ آب‌ شنا می‌کند، باید تحت‌ کنترل‌ شما باشد تا دیگران‌ از شما آزرده‌ خاطر نشوند. همواره‌ سعی‌ در شاد‌کردن‌ مردم‌ داشته ‌باشید.

حقایق‌ جالب‌ و شگفت‌انگیز دیگری راجع‌ به‌ ماه‌ تولد

حیوانی‌ که‌ در ارتباط با ماه‌ تولد شماست‌، ماهی‌ است‌ (دو ماهی‌ که‌ در دو جهت‌متفاوت‌ در حال‌ شنا هستند) سالیان‌ سال‌ است‌ که‌ ماهی‌ یک‌ منبع‌ اصلی‌ غذائی‌ برای ‌انسان‌ها محسوب‌ شده‌ است‌ و در مسیحیت‌ این‌ دو ماهی‌ نشانگر تنش‌های‌ درونی‌ متولدین‌ اسفندماه‌ است‌.

رنگ محبوب و سنگ خوش یمن

۱. رنگ‌ محبوب‌ و خوش‌ یمن‌ متولدین‌ اسفند ماه‌ (سبز آبی‌ ملایم) است‌.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا