بیوگرافی ماهیرا خان بازیگر نقش خیراد در سریال پاکستانی همسفر + اینستاگرام

جدولیاب، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: ماهیرا خان از بازیگران برجسته پاکستان است. او با بازی در سریال پرمخاطب «همسفر» به شهرت رسید. خان به خاطر بازی در این سریال جایزه بهترین بازیگر زن تلویزیون را از جشنواره «لوکس استار» دریافت کرد. ماهیرا خان یکی از موفق ترین، محبوب ترین و پردرآمدترین چهره های تلوزیون و سینمای هند است که طی بیش از یک دهه فعالیت هنری جوایز متعددی و قابل توجهی کسب کرده است. سال ۲۰۱۲ او به عنوان زیباترین زن پاکستان معرفی شد. او همچین جذاب ترین زن پاکستان معرفی شده است. این بازیگر مشهور سابقه فعالیت در سینمای هند و بالیوود را هم دارد. او در فیلم «رئیس» نقش مقابل شاهرخ خان را ایفا کرد.

ماهیرا خان ۲۱ دسامبر سال ۱۹۸۴ میلادی در کراچی پاسکات متولد شد. پدر او حافظ خان در دهلی متولد شده و بعد از جدایی هند از پاکستان، به پاکستان مهاجرت کرد. او یک برادر از کوچکتر از خود به نام حسن دارد که یک خبرنگار و ژورنالیست حرفه‌ای است. خان در ۱۷ سالگی برای ادامه تحصیل به کالفرنیا رفت و در آنجا در کالج «سانتا مونیکا» تحصیلش را ادامه داد و پس از آن به دانشگاه کالفرنیای جنوبی رفت در هر حال تحصیلاتش را تکمیل نکرد و در سال ۲۰۰۸ به پاکستان برگشت.
خان در سال ۲۰۰۶ فعالیتش را به عنوان یک وی جی در برنامه زنده تلویزیونی « MTV Pakistan» آغاز کرد. این برنامه سه روز در هفته روی آنتن می‌رفت. پس از آن یک برنامه تلویزیونی به نام «آخر هفته ‌ها با ماهیرا» را در سال ۲۰۰۸ اجرا کرد. او سال ۲۰۱۱ در فیلم « Bol» نقشی مکمل ایفا کرد. این فیلم اولین تجربه بازیگری ماهیرا خان می باشد. او در این فیلم نقش آیشا دختری از طبقه متوسط جامعه را بازی کرد که در محله ای قدیمی در لاهور زندگی می کند که همراه نامزدش مصطفی با بازی عاطف اسلم علاقه بسیاری به موسیقی دارند. این فیلم موفق انتقادی و تجاری قابل توجهی کسب کرد و به یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ پاکستان تبدیل شد. وی در همان سال در یک سریال درام تلویزیونی به نام « Neeyat» بازی کرد. این سریال در نیویورک فیلمبرادری شد.

خان پس از آن در سریالی به نام «همسفر» بازی کرد. این سریال برای این بازیگر شناخته شده به یک سکوی پرتاب تبدیل شد. او نقدهای بسیار مثبتی برای بازی در این سریال دریافت کرد. این سریال در هند نیز پخش شد و در هند هم سریال پرمخاطبی بود. ماهیرا علاوه بر دریافت جایزه بهترین بازیگر همراه همبازی ای فواد خان، جایزه بهترین زوج هنری را از جشنواره «هام» دریافت کرد. در سال ۲۰۱۳، خان در سریالی عاشقانه درام به نام « Shehr-e-Zaat » بازی کرد. او برای بازی در این سریال هم جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره «پاکستان مدیا» و «هام» دریافت کرد. خان از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ یک تاک شوی تلویزیونی را اجرا کرد که در آن با سلبریتی های پاکستان مصاحبه می کرد. او سال ۲۰۱۴ در یک سریال درام دیگر به نام « Sadqay Tumhare» نقش دختری به نام «شانو» را بازی کرد. بازی در این سریال چندین جایزه معتبر دیگر برای او به ارمغان آورد. خان سال ۲۰۱۵ در یک فیلم عاشقانه به نام «Bin Roye» نقش مقابل همایون سعید را بازی کرد. او از چندین جشنواره معتبر سینمایی، جایزه بهترین و بااستایل ترین بازیگر زن را برای این فیلم دریافت کرد. سال ۲۰۱۶، ماهیرا خان در فیلم موزیکال درام «Ho Mann Jahaan» نقش اصلی فیلم را بازی کرد. او جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره لوکس استار برای این فیلم دریافت کرد.

سال ۲۰۱۷، او در فیلم هندی «رئیس» که یک فیلم اکشن تاریخی ساخته راهول دولاکیاست نقش مقابل شاهرخ خان را بازی کرد. این فیلم اولین تجربه فعالیت ماهیرا خان در صنعت سینمای هند است. قبل از اکران این فیلم “انجمن تولیدکنندگان فیلم متحرک هند” (IMPPA) و “انجمن تهیه کنندگان فیلم هند” تصمیم گرفته بودند تا فعالیت همه بازیگران و تکنسین های پاکستانی را به دلیل تنش های ایجاد شده پس از حمله Uri 2016، تا زمانی که اوضاع عادی شود، در هند ممنوع کنند. گفته می شد، شایعاتی مبنی بر حذف صحنه های ماهیرا خان از فیلم یا جایگزین کردن بازیگر دیگری به جای او در فیلم وجود داشت. شاهرخ خان، بازیگر اصلی این فیلم و یکی از تهیه کننده های فیلم گفتند که به ماهیرا خان اجازه داده نمی شود تا در برنامه های تبلیغاتی این فیلم در هند حضور یابد. حتی گفته می شود ماهیرا مورد تهدید هم قرار گرفته بود. باوجود تمام این تنش ها و مشکلات، این فیلم در ژانویه ۲۰۱۷ اکران شد و موفقیت نسبی کسب کرد و ماهیرا خان اولین بازیگر زن هندی شد که وارد باشگاه صد کروری های هند شد و در نیمه اول سال ۲۰۱۷ موفق ترین بازیگر بالیوود بود.

خان در سال ۲۰۱۷ خوانندگی را هم با فیلم اجتماعی درام «ورنا» آغاز کرد. او در این فیلم نقش یک قربانی تجاوز جنسی را بازی کرد. این فیلم نقدهایی منفی دریافت کرد اما بازی او مورد تحسین قرار گرفت و جایزه بهترین بازیگر را از جشنواره لوکس استایل دریافت کرد. در سال ۲۰۱۸ در یک فیلم کمدی عاطفی پاکستانی به نام « ۷ Din Mohabbat In » بازی کرد. سال ۲۰۱۹ ماهیرا خان در فیلمی تحت عنوان «سوپر استار» نقش اصلی فیلم را ایفا کرد. این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم خانگی ماهیرا خان تبدیل شد.


آخرین فیلم او « Quaid-e-Azam Zindabad» نام دارد که در آن فاهاد مصطفی همبازی شده است.
ماهیرا خان س ال ۲۰۰۶ با مردی به نا علی عسگری در لو آنجلس آشنا شد و در سال ۲۰۰۷ طی مراسمی سنتی اسلامی با با او ازدواج کرد درحالیکه پدر ماهیرا مخالف ازدواج آنها بود. آنها یک پسر به نام آزلان دارند که سال ۲۰۰۹ متولد شد و ماهیرا سل ۲۰۱۵ از همسرش جدا شد.

آدرس اینستاگرام ماهیرا خان با ۶٫۹ میلیون فالوئر:
https://www.instagram.com/mahirahkhan/?hl=en

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا