خلاصه داستان سریال میانبر در نوروز ۹۹ شبکه ۵

در این مطلب، توضیحاتی درباره داستان سریال میانبر به عنوان سریال نوروز ۹۹ شبکه پنج صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سریال میانبر به کارگردانی یزدان فتوحی و امیر نوری که تاکنون ۱۶ قسمت از آن پخش شده است، سریالی در ژانر طنر می باشد که از شبکه پنج صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و همچنین شبکه شما پخش می شود. این سریال تلویزیونی به موضوع آپارتمان نشینی می‌ پردازد. البته لازم به بیان است موضوع سریال میانبر ، بی‌ ارتباط با مسئله انتخابات نیست! اما موضوع انتخابات در یک مجتمع مسکونی!

داستان سریال میانبر

خلاصه داستان سریال میانبر

سریال تلویزیونی ” میانبر ” که محصول معاونت امور استان‌ ها و تولید صداوسیمای مرکز البرز جمهوری اسلامی ایران می باشد، با نگاهی طنز به مشکلات و مسائل یک مجتمع مسکونی و ساکنان آن می‌ پردازد! مشکلات و مسائلی که ساکنان برای آن ها، انتخابات تشکیل می‌ دهند. طراح این سریال تلویزیونی، حمید برزگر است.

محمد صالحیان ، تهیه کننده سریال ” میانبر ” درباره داستان این سریال تلویزیونی چنین توضیح می دهد: ” داستان این سریال تلویزیونی در یک آپارتمان چند واحدی می گذرد که ساکنان آن با مشکلاتی روبه رو هستند! از طرفی با انتخاب مدیر ساختمان مواجه می شوند و در این بین ماجراهایی برای آن ها رقم می خورد. یکی از مضامین مهم این سریال انتخاب های اشتباهی است که باعث بروز مشکلات می‌ شود و…”

داستان سریال میانبر

بازیگران سریال میانبر

  • رضا نیکخواه
  • کمند امیرسلیمانی
  • محمود جعفری
  • سیاوش چراغی پور
  • شهین تسلیمی
  • آرش نوذری
  • اشکان اشتیاق

لازم به بیان است بازیگران جدیدی به این سریال اضافه شده اند و گروه را در برخی قسمت ها به عنوان مهمان همراهی می کنند؛ رضا شفیعی جم ، مهران رجبی و بهراد خرازی از جمله این افراد هستند.

داستان سریال میانبر

سریال میانبر چند قسمت است؟

این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی یزدان فتوحی ، به تهیه‌ کنندگی محمد صالحیان و به نویسندگی پیمان جزینی ،  نیما حسن نیا ،  شاهرخ باقری نژاد ،  داریوش رعیت و داود روستا در ۳۰ قسمت تولید شده است و از شبکه پنج صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و همچنین شبکه شما پخش می‌ شود. البته لازم به بیان است سریال تلویزیونی ” میانبر ” یک مجموعه تلویزیونی ۹۰ قسمتی است که در فاز نخست، تنها ۳۰ قسمت از آن تولید شده است.

همچنین به دلیل ۳۰ قسمتی بودن این سریال، تصویربرداری در روزهای نوروز ۹۹ نیز ادامه دارد و فقط دو روز اول فروردین ، گروه تولید ضبط را متوقف می کنند. ۳۰ قسمت سوم این سریال نیز در دستور تولید قرار دارد، اما زمان تصویربرداری و پخش آن مشخص نیست!

ساعت پخش و تکرار سریال میانبر

این مجموعه تلویزیونی روزهای شنبه تا پنجشنبه در ساعت ۲۳ از شبکه پنج صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود و تکرار آن نیز در ساعت‌ های ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد و ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح روز بعد می باشد. همچنین این سریال تلویزیوین با یک روز تاخیر از شبکه شما در ساعت ۲۱ پخش می شود.

داستان سریال میانبر

تلخ و شیرین آپارتمان نشینی در این سریال تلویزیونی

آرش نوذری بازیگر نقش ” شاهین ” ، درباره نقشی که در سریال ” میانبر ” بازی می کند، این چنین می گوید: ” من نقش شخصیتی به نام شاهین را بازی می کنم که همسرش که دختر عموی او نیز هست، پس از سال های بسیاری باردار است! شاهین فروشنده لوازم پلاستیکی است و با همسر خود در یک آپارتمانی زندگی می کنند که ماجراهایی در آنجا رقم می خورد.

مسائلی درباره آپارتمان نشینی و اتفاقات تلخ و شیرینی که می تواند داستان هایش برای مخاطب ملموس باشد و از این رو مورد توجه قرار بگیرد. همه اعضای گروه در تلاشند تا مجموعه جذاب و دیدنی را به مخاطبان سریال ارائه دهند. به هر حال زندگی آپارتمان نشینی هم دغدغه های خاص خودش را دارد و از این رو می تواند اتفاقات این ساختمان برای مخاطبان سریال باورپذیر باشد. “

همچنین کمند امیرسلیمانی بازیگر نقش ” شیما ” درباره نقشی که در سریال ” میانبر ” ایفا می کند، این چنین می گوید: ” من در این سریال نقش شیما را بازی می‌ کنم که یکی از ساکنین این ساختمان است. شیما گیاه خوار است و با همسر خود کل کل های جالبی دارند! هر بار هم در این ساختمان یک سری اتفاقات می افتد که ماجراهای سریال را تشکیل می دهد.

من فکر می کنم ویژگی این کار برای من کمدی بودن آن است؛ چون من خیلی به بازی در کارهای کمدی و طنز علاقه ندارم. اما در حال حاضر که مشغول فیلمبرداری کار هستیم، احساس می کنم برایم تجربه شیرین و جالبی است. البته پیش از این هم تجربه کار کمدی داشتم، اما چندان علاقه ای به کار کردن در این ژانر ندارم و همواره فکر می کردم که بهتر است در کارهای جدی حضور داشته باشم. با این حال فضای شاد و خوب کار در صحنه و پشت صحنه برایم لذت بخش و تجربه خوبی برای من است، ضمن این که گروه خوبی هم داریم و با حال خوب مشغول کار هستیم.

امیدوارم که مردم این سریال را دوست داشته باشند. گرچه معتقدم که سلیقه مخاطب مدام در حال تغییر است و از این نظر نمی توان پیش بینی درستی کرد. با این حال با توجه به داستان سریال و فضایی که در آن مشغول به کار هستیم و این که سعی شده داستان هایی روایت شود که به روز باشد و با دغدغه های امروزی مخاطبان تناسب داشته باشد؛ و فکر می کنم سریال بتواند مورد توجه مردم قرار بگیرد و آنها با داستان ها و شخصیت های آن ارتباط برقرار کنند. “

همچنین سیاوش چراغی پور بازیگر نقش ” نادر ” در سریال ” میانبر ” ، درباره نقشی که در این سریال بازی می کند این چنین می گوید: ” من در این سریال نقش مردی به نام نادر را بازی می کنم که لوازم خانگی می فروشد و از این رو شخصیت بازاری دارد. ویژگی این نقش برای من تفاوتی بود که با کارهای قبلی من دارد و تاکنون چنین نقشی را بازی نکرده بودم و از این رو برایم چالش برانگیز است.

می توانم بگویم که این کار در چارچوب طنز قرار دارد اما نه به آن مفهوم عام. بلکه موقعیت هایی در داستان برای شخصیت ها پیش می آید که به کمدی نزدیک است. این نخستین بار است که با یزدان فتوحی به عنوان کارگردان سریال همکاری می کنم. البته پیش از این در یک فیلم کوتاه کار کرده بودم که ایشان دستیار برنامه ریز بود. اما همیشه آقای فتوحی از دوستان خوب من بود و هر دو درصدد بودیم شرایطی مهیا شود تا با هم همکاری کنیم که خوشبختانه در این سریال این اتفاق افتاد. “

و در انتها تیزر سریال تلویزیونی میانبر

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا