تاریخ دقیق روز ابرکوه در تقویم سال ۱۴۰۰ چه روزی است ؟

ابرکوه از شهرهای تاریخی و ماندگار ایران و استان یزد است که دارای بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی است که ۱۴۳ اثر آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است که سرو ۴۵۰۰ ساله آن شهرت جهانی دارد . در تقویم شمسی نیز یک روز به نام این شهرستان ثبت شده است تاریخ دقیق آن را در این مطلب خواهید خواند.

تاریخ دقیق روز ابرکوه در تقویم سال 1400 چه روزی است ؟

تاریخ دقیق روز ابرکوه در تقویم سال ۱۴۰۰

تاریخ روز ابرکوه در تقویم شمسی برابر است با :

دوشنبه روز ۱۷ ماه آبان سال ۱۴۰۰

تاریخ روز ابرکوه در تقویم قمری برابر است با :

روز ۲ ماه ربیع الثانی سال ۱۴۴۳

تاریخ روز ابرکوه در تقویم میلادی برابر است با :

روز ۸ ماه نوامبر سال ۲۰۲۱

تاریخ دقیق روز ابرکوه در تقویم سال 1400 چه روزی است ؟

علت نامگذاری روز ابرکوه :

بنا به اعلام بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی مسیر حرکت امام رضا علیه السلام از مدینه به مرو (مشهدمقدس)، در سال ۱۹۵ هجری شمسی برابر با هشتم ربیع الاخر سال ۲۰۱ هجری قمری مصادف با ۱۷ آبان ماه در مسجد بیرون ابرکوه به قدوم مبارک آن حضرت متبرک شده است.

کتیبه کاشی معرق در سه رشته خط به عرض تقریبی ۶۵ سانتیمتر به رنگ‌های سفید و آبی بر پیشانی سر درب ورودی مسجد نصب شده که از آن اطلاعات تاریخی بدست می‌آید و خط نسخ آن از انواع خطوط کتیبه‌های مورد توجه دوران تیموری در قرن نهم هجری قمری می‌باشد.تاریخ دقیق روز ابرکوه در تقویم سال 1400 چه روزی است ؟

مردم ابرکوه ۱۷ آبان هر ساله به مناسبت تشریف فرمائی  و اقامت  حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام با حرکت کاروان نمایدین آن حضرت به این شهرستان در آئین باشکوهی خاطره استقبال از آن حضرت را زنده می‌کنند.

این کاروان طی سیر از محلات  و نیز گذر از بافت قدیم ابرکوه با چاوش‌خوانی و با حرکتی نمادین کاروان آن امام همام وارد منزلگاه ایشان در مسجد بیرون این شهر می‌شود.

این مسجد با شماره ۲۱۷۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و همه ساله در ایام نوروز پذیرای خیل عظیم مسافران نوروزی است.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

تاریخ دقیق روز رشت در تقویم سال ۱۴۰۰ چه روزی است؟

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا