معروف ترین و پرفروش ترین کتاب های کسب و کار و کارآفرینی در جهان

پرفروش ترین کتاب های کسب و کار و کارآفرینی در دنیا همه ساله تغییر می‌کنند؛ ولی بعضی از این کتاب‌ها راه ماندگار شدن را پیدا کردند. با ما همراه باشید. وارن بافت، سومین فرد ثروتمند در جهان، راز موفقیت خود را خواندن روزی ۵۰۰ صفحه کتاب می‌داند. او در این باره می‌گوید:

دانش به همین شیوه عمل می‌کند؛ مانند بهره بر سود سرمایه را دوچندان می‌سازد.

به احتمال زیاد به همین دلیل است که اغلب بزرگ‌مردان در حوزه کسب و کار به خواندن روزانه کتاب به خصوص کتاب های کسب و کار اهمیت می‌دهند. بیل گیتس دومین فرد ثروتمند در جهان سالی ۵۰ کتاب می‌خواند؛ این یعنی تقریباً هفته‌ای یک کتاب. مارک زاکربرگ هشتمین فرد ثروتمند در جهان نیز در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که یکی از اهدافش خواندن یک کتاب در هفته است. کتاب های موفقیت در کسب و کار فقط مخصوص بزرگمردان عرصه تجارت نیست، بلکه هر فردی می‌تواند از این تکنیک‌ها برای پیشرفت در زندگی کاری و گاهاً شخصی استفاده کند.

در این مقاله قصد داریم پرفروش ترین کتاب های کسب و کار و کارآفرینی در دنیا را به شما معرفی کنیم. این کتاب‌ها علاوه بر پرفروش بودن، کاربردی نیز هستند و مخاطب می‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

کتاب سرمایه گذار هوشمند از بنجامین گراهام

بنجامین گراهام (Benjamin Graham) یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران و سرمایه‌داران قرن بیستم شناخته می‌شود. کتاب او یکی از بهترین کتاب های کسب و کار به حساب می‌آید که تاکنون چندین بار تجدید چاپ شده است.

این کتاب شش فصل اصلی دارد و اصول راهنمای سرمایه‌گذاری هوشمند را به مخاطب می‌آموزد. سرمایه‌گذار هوشمند برای افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری واقعی هستند و از سفته‌بازی بیزار شدند، بسیار خوب و امیدوارکننده است.

معضل نوآوران از کلیتون ام. کریستنسن

یکی دیگر از کتاب های کسب و کار معضل نوآوران است. تقریباً اکثر سرمایه‌گذاران بزرگ مانند بیل گیتس و جف بیزوس خواندن آن را توصیه کرده‌اند. این کتاب موفقیت و ناکامی‌های شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ را تحلیل می‌کند. اگر به یک سری قوانین برای پیش بردن کسب‌وکارتان نیاز دارید، این کتاب مناسب شما است.

در حال حاضر نسخه زبان اصلی آن در اینترنت قابل دانلود است. کتاب معضل نوآوران از کلیتون ام. کریستنسن (Clayton M. Christensen) تاکنون چندین بار تجدید چاپ شده و جزو پرفروش ترین کتاب های کسب و کار و کارآفرینی در دنیا به شمار می‌رود.

هنر جنگ اثر سون تزو

کتاب هنر جنگ در قرن ششم پیش از میلاد مسیح نوشته شده و اولین بار در قرن هفدهم در فرانسه به فرانسوی برگردانده شده است. علت کاربردی بودن این کتاب و رتبه‌بندی آن در پرفروش ترین کتاب های کسب و کار، کاربردی بودن این کتاب است. سون تزو (Sun Tzu) در کتاب هنر جنگ صرفاً به جنگیدن فرد اکتفا نمی‌کند، بلکه به دنبال پیدا کردن مشکل و راه‌حل آن است. در صورت شناخت مشکل و حل آن از وقوع مجدد آن می‌توان جلوگیری کرد.

شباهت‌های زیادی را می‌توان در این کتاب که توصیفاتی از میدان جنگ و نبرد دارد با بازار بورس و سهام پیدا کرد. بنابراین عجیب نیست که این کتاب را مائو تسه‌تونگ و استالین به هنگام جنگ می‌خواندند. سون تزو یکی از بزرگ‌ترین استراتژی پردازان جنگ در چین است که به خوبی توانسته علمش را در این کتاب به جای بگذارد.

چرایی خود را پیدا کنید از سایمون سینک

سایمون سینک (Simon Sinek) نویسنده بریتانیایی در کتاب چرایی خود را پیدا کنید سعی در واضح ساختن هدف اصلی‌مان در زندگی دارد. این کتاب بیشتر جنبه خودشناسی و هدف‌گذاری دارد، ولی از بودن آن در بین کتاب های کسب و کار نباید تعجب کرد. بسیاری از مواقع افراد هنگام کار یا شروع کسب و کار فقط به فکر پیشرفت و کسب درآمد بیشتر هستند؛ به عبارتی خیلی سخت فقط کار می‌کنند.

این افراد گرچه برای بالادستان مفید هستند، ولی به علت نداشتن «چرایی» کار در زندگی اغلب دچار اعتیاد به کار می‌شوند و به مرحله‌ای می‌رسند که این کار است که به زندگی آن‌ها معنی می‌دهد. این کتاب برای پیشگیری از این قضیه بسیار مفید است و کمک به برقراری تعادل با شناخت خود و هدف می‌کند.

کتاب هوش هیجانی اثر دانیل گولمن

کتاب هوش هیجانی زیرمجموعه کتاب‌های روانشناسی است. علت اینکه جزو رتبه‌بندی پرفروش ترین کتاب های کسب و کار قرار گرفته، پژوهش و بررسی‌های دانیل گولمن درباره عملکرد مغز و تأثیر هوش هیجانی بر رفتارهای انسانی است. هوش هیجانی از آن دسته مبحث‌هایی است که علم ما درباره آن محدود است؛ بنابراین مطالب این کتاب نه‌تنها برای گسترش این علم، بلکه ایجاد ارتباط مؤثر بین فردی نیز مفید واقع شده است.

دانیل گولمن (Daniel Goleman) نویسنده آمریکایی با ارائه دلایل منطقی و علمی به ماهیت هوش هیجانی در زندگی افراد می‌پردازد و با ارائه راهکار، سعی در بهبود عملکرد افراد دارد. کتاب او در شانزده فصل سعی در پوشش دادن تمام جزئیات مطالعات و پژوهش‌های او در این سال‌ها دارد. کتاب هوش هیجانی در ایران نیز ترجمه شده است و حتی می‌توانید نسخه الکترونیکی آن را در اینترنت هم تهیه کنید.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید از ناپلئون هیل

یکی دیگر از پرفروش ترین کتاب های کسب و کار و کارآفرینی در دنیا کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید است. البته این کتاب در ایران نیز فروش بسیار بالایی داشته است. کاربردی و روان بودن این کتاب از شاخصه‌های موفقیت و ماندگاری آن محسوب می‌شود. هیل نویسنده آمریکایی در این کتاب سعی کرده است که فلسفه و سبک زندگی افراد موفق را بررسی کند و راهکارهایی را به خوانندگان بدهد که از نظر او شاخصه‌های فرد موفق هستند.

ناپلئون هیل (Napoleon Hill) در شانزده فصل این کتاب علاوه بر بررسی ترس‌ها مانند ترس از مرگ، فقر، پیری و غیره سعی در ارائه راهکار جهت حفاظت از خود در برابر افکار منفی این چنینی دارد. در ایران نیز از این کتاب استقبال بسیار خوبی شد.

کتاب زنان به پیش اثر شریل سندبرگ

شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg) آموخته رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه هاروارد در کتابش از سختی‌های پیش رو زنان در محیط کار، زندگی شخصی و ترکیب این دو باهم سخن می‌گوید. او سعی کرده است که با تجربیاتش راهکارهایی را که برای او کارساز بوده به اشتراک بگذارد. به احتمال زیاد یکی از علت‌هایی که این عنوان در بین پرفروش ترین کتاب های کسب و کار قرار گرفته، حضور گسترده زنان در عرصه تجارت و کسب و کار است.

در حال حاضر سندبرگ یکی از ثروتمندترین زنان جهان به حساب می‌آید. ازجمله کارهای او ساختن ابر غول‌هایی از فیس‌بوک و گوگل است. درست است که او بنیان‌گذار این شرکت‌ها نبود، ولی با تلاش‌های او بوده که این شرکت‌ها به موفقیت کنونی‌شان رسیده‌اند. هم‌اکنون او شخص دوم فیس‌بوک است.

کتاب هفت عادت مردمان موفق از استیفن آر. کاوی

می‌توان گفت که کتاب استیفن آر. کاوی (Stephen R. Covey) یکی از الهام‌بخش‌ترین کتاب‌ها در حوزه کتاب های کسب و کار به حساب می‌آید. این کتاب در سال ۱۹۸۹ منتشر و از همان موقع با استقبال بالایی روبه‌رو شد؛ به‌طوری‌که تا به امروز چندین و چند بار در سراسر جهان به تجدید چاپ رسیده است. اگر دقت کرده باشید کتاب‌هایی که کاربردی هستند و راهکارهای منطقی می‌دهند در جهان باقی می‌مانند؛ این کتاب نیز از آن دست کتاب‌ها به حساب می‌آید.

کتاب جرئت بسیار اثر برنه براون

برنه براون (Brené Brown) استاد پژوهش آمریکایی در کتاب خود جرئت بسیار سعی در توصیف موفقیت از نگاهی دیگر دارد؛ نگاهی که همه ما آن را می‌دانیم، ولی ممکن است در عمل از آن استفاده نکنیم. می‌توان گفت یکی از علت‌های قرارگیری این کتاب در رده‌بندی پرفروش ترین کتاب های کسب و کار و کارآفرینی در دنیا، رویکرد صادقانه و منطقی آن در مواجهه با مشکلات و موانع است.

براون سال‌ها مددکار اجتماعی و همچنین سخنران انگیزشی در زمینه شجاعت، همدلی، آسیب‌پذیری و غیره بوده است. می‌توان گفت کتاب او علاوه بر تحقیقات تجربی، از تجارب شخصی نیز بهره برده است.

کتاب استارتاپ ناب از اریک ریس

اریک ریس (Eric Ries) با نوشتن استارتاپ ناب، یک کتاب مرجع دیگر برای کارآفرینان و استارتاپ‌ها به وجود آورد. علت اصلی رده‌بندی این عنوان در بین کتاب های کسب و کار نیز همین مرجع بودن کتاب است. ریس سعی کرده است در این کتاب به زبان ساده ذهنیت خواننده را برای کارآفرین شدن پرورش دهد.

واقعیت امر این است که اغلب استارتاپ‌ها با اینکه ایده‌های فوق‌العاده و خلاقانه‌ای دارند، گاهاً می‌بینیم که شکست می‌خورند. در این کتاب سعی به تحلیل این قضایا و بررسی چند شرکت بزرگ و سرنوشت آن‌ها شده است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا