بازی Qwirkle ؛ بازی ساده و بسیار جذاب

جدول یاب ، محمد سیمری : یکی از بزرگ ترین دغدغه های پدران و مادران، تربیت کودکانی باهوش و خلاق است؛ کودکانی که هوش سرشاری داشته باشند و بتوانند مدارج عالی تحصیلی و علمی را به بهترین شکل ممکن طی کنند. براساس مطالب علمی گوناگون، هر کودکی استعدادهایی را در خود دارد که می تواند با استعدادهای کودکی دیگر متفاوت باشد!

این موضوع نشان می دهد که در ابتدا می بایست به دنبال شناخت استعدادهای نهفته در وجود کودک خود باشیم و سپس در طول زمان به پرورش آن ها به صورت صحیح بپردازیم.

بازی Qwirkle ؛ بازی ساده و بسیار جذاب

متاسفانه در دنیای حال حاضر، گسترش فناوری ها و همچنین فضای مجازی و از دیگر سو، همه گیری استفاده از بازی های کامپیوتری پر رنگ و لعاب و گاه ناسالم و خطرناک، کودکان و نوجوانان را به خود جذب نموده است! و بدتر از آن نیز، برخی والدین اغلب کنترل و مدیریت مناسبی نسبت به نوع و نحوه ی استفاده ی کودکان و نوجوانان از  اوقات فراغت خود ندارند و از بازی هایی که آن ها انجام می دهند، بی خبر هستند!

توجه داشته باشید یکی از بهترین راه‌ ها و شیوه ها، برای پرورش مهارت تفکر در کودکان، این است که کودکان و نوجوانان را به انجام بازی‌ های خوب و مفید عادت دهیم.

بازی‌ های فکری می‌ توانند کمک بزرگی برای تقویت هوش و حافظه کودکان باشند. به بیان کامل تر می توان گفت بازی های فکری و سالم جایگزین مناسبی برای بازی های کامپیوتری ناسالم و گاه حتی خطرناک هستند!

بازی های فکری موجب بروز خلاقیت و تقویت آن، تخلیه ی مناسب و ایده آل هیجان، اجتماعی شدن کودک و یادگیری حضور در اجتماع، کسب اعتماد به نفس، پیشرفت و رشد ذهنی کودک و نوجوان و همچنین سبب افزایش قدرت یادگیری در کودکان و نوجوانان می شود.

علاوه بر این، هنگامی که کودک در سنین مختلف بازی‌ های متفاوت فکری را تجربه می کند، آمادگی لازم برای رویارویی با مشکلات و موانع مختلف زندگی را نیز پیدا می‌ کند.

در این مطلب تصمیم داریم شما را با یک بازی فکری جالب و هیجان انگیز آشنا نماییم؛ با ما همراه باشید.

بازی فکری Qwirkle یا کویرکل

بازی‌ های رومیزی یا در اصطلاح خارجی Board Game ها، سابقه ی طولانی در تاریخ تمدن بشر دارند! جالب است بدانید اختراع شطرنج به هزاران سال قبل باز می‌ گردد و حتی بازی چکرز از آن نیز قدیمی‌ تر است! بازی آمریکایی فرنچیز به قدمت موارد گفته‌شده نیست این بازی‌ های فکری تقریبا برای هر شخص با هر سن و سال و در هر موقعیتی، سرگرم‌ کننده‌ اند! موقعیت هایی همچون شب‌ زنده‌ داری‌ های خانوادگی تا خاطره بازی با دوستان قدیمی و…

بازی Qwirkle یا کویرکل با رویکرد و دیدی جدید به بازی‌ های مهره‌ ای و بازی‌ های کاشی‌ گذاری در سال ۲۰۰۶ میلادی اختراع شد. بازی Qwirkle ترکیبی است از بازی تتریس، بازی پازل، استراتژی مشارکتی و همچنین دستکاری هندسی. این بازی تاکنون جوایز متعددی را به‌ خاطر ویژگی‌ های آموزشی مختلف، به خود اختصاص داده است!

بازی Qwirkle ؛ بازی ساده و بسیار جذاب

دقت داشته باشید بازی Qwirkle یا کویرکل در عین سادگی، بسیار جذاب است اما حرفه‌ ای شدن در آن کار ساده‌ ای نیست و ماهر شدن در این بازی، تمرین زیادی لازم دارد!

شاید این سوال برای تان پیش آید که بازی Qwirkle یا کویرکل چگونه بازی ای است؟ در پاسخ بایستی گفت بازی Qwirkle، شامل ۱۰۸ قطعه است که روی آن ها ترکیبی از شش شکل مختلف با شش رنگ متفاوت دیده می‌ شود. بازیکنان می‌ توانند شش مهره را انتخاب کنند و در یک ردیف در کنار هم بچینند. بازیکنان بایستی در هر نوبت، با قرار دادن کاشی‌ های هم‌ شکل و هم‌ رنگ در کنار یکدیگر، یک Qwirkle بسازند! هر مهره یک امتیاز.

در عین حال بازیکنان می‌ توانند به ازای از دست دادن یک نوبت، مهره‌ ای جدید را به بازی وارد نمایند. در نهایت بازیکنی که بیشترین امتیاز را کسب کند، برنده ی بازی خواهد بود.

لازم به بیان است افرادی که به منطق علاقمند هستند و ذهن استراتژیکی دارند، این بازی، بازی جدید و جذابی است. بازی Qwirkle ذهن را کاملا درگیر خود می‌ کند و در عین‌ حال، مهارت‌ هایی همچون قدرت تخیل و مهارت استراتژی را نیز افزایش می‌ دهد! دقت داشته باشید بازی Qwirkle برای تمامی گروه‌ های سنی از ۵ تا ۹۵ سال مناسب و ایده آل است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا