آلمیرا تورسین بازیگر نقش ملکه تومیریس که سَر کوروش را می ‌برد، کیست؟ + اینستاگرام

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره آلمیرا تورسین بازیگر نقش ملکه تومیریس در فیلم سینمایی نژادپرستانه تومیریس که سَر کوروش را می ‌برد، خواهیم داشت! با ما همراه باشید. در قزاقستان یک فیلم جعلی و تخیلی ساخته شده است که آلمیرا تورسین در نقش ملکه تومیریس سَر کوروش را می ‌برد! این فیلم که با محوریت یک شخصیت زن ساخته شده است، تلاشی برای جا انداختن رهبری یک زن بر قزاقستان ارزیابی شده است.

کاربران ایرانی فضای مجازی نیز با رفتن به صفحه اینستاگرام آلمیرا تورسین ، بازیگر قزاقستانی به خاطر این فیلم دروغین انتقاد کردند! آلمیرا تورسین نیز با انتشار پستی از بازی در این فیلم عذرخواهی کرده است و گفت:

” من فقط نقشم رو بازی کردم و در نویسندگی تحریفی این فیلم نقشی نداشتم.

نامه های زیادی از ایرانی ها دریافت می کنم! من قضاوت و واکنش شما نسبت به فیلم را درک می کنم! اما ، لطفاً توجه کنید و مفاهیم سینما و زندگی واقعی را جدا کنید! در فیلم ، این نقش من است ، در زندگی واقعی و به عنوان یک شخص ، من به کشور ، تاریخ ، عشق به میهن و روح وطن پرستی احترام می گذارم! “

داستان فیلم تومیریس، پیرامون ملکه ی ماساژت‌ ها از اقوام ایرانی ، همان تومیریس است که بر طبق افسانه ها در نبردی شاه ایرانیان کوروش بزرگ را کشته است! این فیلم در شهر نور سلطان پایتخت قزاقستان، در تاریخ ۲۵ سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی به نمایش درآمد.

فیلم تومیریس داستان یک دختر صحرانشین از قبیله ماساژت‌ ها است که وقتی کودک بود، پدر وی به‌ دست یکی از قبایل رقیب کشته می‌ شود و پس از گذراندن یک زندگی سخت، نهایتا همسر رئیس یکی از قبایل دیگر می ‌شود… او زنی جنگاور و نظامی است. کوروش هخامنشی سفیری به سرزمین ماساژت‌ ها می ‌فرستد و همسر تومیریس را دعوت می ‌کند تا برای مذاکره به برج بابل برود. پس از اینکه همسر تومیریس و رئیس ماساژت‌ ها قبول نمی ‌کند زیر یوغ کوروش دربیاید، در یک شبیخون، ایرانی ‌ها میهمان‌ کشی می ‌کنند و همسر و پسر تومیریس را می‌ کشند.

تومیریس هم سفیر کوروش را که می ‌گوید این افراد توسط راهزن‌ ها کشته شده‌ اند، به قتل می ‌رساند. سپاه کوروش به سرزمین ماساژت ‌ها حمله می‌ کند و دربرابر تدبیر نظامی تومیریس زمین ‌گیر می ‌شود. آنها سر کوروش را می‌ برند و در خون فرومی ‌کنند و جشن می ‌گیرند.

فیلم به ‌شکل واضحی در ساختن تاریخ باستان از ضعف شدید مطالعاتی رنج می ‌برد! در مشخصات فیلم گفته شده است که زبان آن فارسی باستان و ترکی باستان است، اما فارسی آن بدترین و ناشیانه ‌ترین لهجه فارسی امروز را دارد!

جالب است بدانید آلیا نظربایف ، دختر نورسلطان نظربایف ، رئیس ‌جمهور قزاقستان تهیه ‌کننده و یکی از فیلمنامه ‌نویسان فیلم تومیریس می باشد! وی قصد دارد بعد از پدر خود به قدرت برسد. حتی بازیگر اصلی این فیلم که از میان هزار داوطلب انتخاب شده است و پیش از این هیچ نوع سابقه بازیگری نداشته است، کاملا شبیه خانم نظربایف انتخاب شده است.

آلمیرا تورسین در اینستاگرام

https://www.instagram.com/almiratursyn

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
2 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
علیرضا
علیرضا
2 سال قبل

فیلم براساس تاریخ ساخته شده و اگه تارخ های یونانی معتبرباشن پس این فیلم هم واقعیت رونشون میده.الان ازچی ناراحتی شما؟!

احد
احد
3 سال قبل

این که عذر خواهی نکرده بابا مثل این که شما کلا در درک موضوعات کلا مشکل دارید این چکاره هست که عذر خواهی کنه فقط یه بازیگره و در یه فیلم بازی کرده این بهتون گفته شما فرق بین سینما و واقعیت را نمی فهمید و منو با کسی که ۲۵۰۰ سال پیش کوروش را کشته و الان هم زنده نیست اشتباه گرفته اید واسه چی از شما عذر خواهی کنه بخاطر فحش های بی ربطی که بهش دادید اگه عذر خواهی بود باید تمام پست ها و کیب های مربوط به این فیلم را از صفحش حذف میکرد میبینید… مطالعه بیشتر »

دکمه بازگشت به بالا