بیوگرافی روح الله زمانی بازیگر فیلم خورشید و برنده جایزه مارسلو ماستریانی جشنواره ونیز ۲۰۲۰

در این مطلب از جدولیاب ، ر شد!خواهیم داشت! با ما همراه باشید. فیلم خورشید به کارگردانی مجید مجیدی و نویسندگی مشترک مجید مجیدی و نیما جاویدی به مسئله کودکان کار می ‌پردازد. شخصیت اصلی این فیلم ، علی نام دارد که نقش او را روح الله زمانی بازی می ‌کند؛ این کودک در حالی جلوی دوربین رفت که مدتی از فیلمبرداری پای وی شکسته بود و سختی ‌های زیادی را تحمل کرد (وی در سکانسی از فیلم که برای اولین بار وارد آب ‌انبار می‌ شوند، از ارتفاع افتاد و پایش را گچ گرفت).

بیوگرافی روح الله زمانی

این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شده است. داستان فیلم داستان نوجوانی به اسم علی است که از طرف یک مرد به دنبال یک زیرشلواری می رود.

بیوگرافی روح الله زمانی

همچنین روح الله زمانی بازیگر فیلم خورشید ، جایزه مارسلو ماستریانی جشنواره ونیز ۲۰۲۰ یعنی جایزه ارزشمند بهترین بازیگر نوظهور این رویداد سینمایی دریافت کرد!

روح الله زمانی که به دلیل ابتلا به کرونا نتوانسته بود در ونیز ۲۰۲۰ میلادی حاضر شود، در پیام ویدئویی که برای جشنواره ونیز ارسال کرده بود، گفت: از آلبرتو بارابر مدیر جشنواره ونیز و کیت بلانشت رئیس هیات داروان و همچنین آقای مجیدی تشکر ویژه می‌ کنم که مسیر زندگی من را به طور کلی تغییر داد. من از دل بچه ‌های کار بیرون آمدم و امیدوارم روزی در هیچ جای جهان هیچ کودک کاری وجود نداشته باشد و تمام امکانات پیش روی آن‌ها باشد.

مجید مجیدی که برای دریافت جایزه به روی صحنه رفت نیز در صحبت ‌های کوتاهی از مدیران جشنواره ونیز تشکر کرد که در چنین شرایط سخت کرونایی جشنواره را برگزار کردند و جان دوباره ‌ای به سینما دادند.

بیوگرافی روح الله زمانی

اما درباره روح الله زمانی بد نیست بدانید اولین تجربه بازی او جلوی دوربین در فیلم سینمایی خورشید در سال ۱۳۹۸ شمسی بود. هومن بهمنش درباره بازی روح الله زمانی در فیلم خورشید می‌ گوید:

” او با وجود اینکه پایش در بخشی از فیلم شکسته بود، اما با تمام قوا کار کرد. روح الله تکنیک بازیگری را می‌ فهمد. “

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا