بیوگرافی کامل علی زند وکیلی و همسر وی + اینستاگرام

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی پیرامون بیوگرافی کامل علی زند وکیلی و همسر وی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. علی زند وکیلی ، خواننده و نوازنده متولد ٢۵ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ شمسی در شهر شیراز می باشد. جالب است بدانید علی زند وکیلی به عنوان فرزند هشتم خانواده ی خود و بعد از هفت دختر به دنیا آمد! او دو برادر کوچک تر از خود به نام های محمد و امین دارد. پدر علی زند وکیلی لرستانی و اصالتا اهل پلدختر می باشد.

بیوگرافی کامل علی زند وکیلی

در شامگاه بیست و دوم تیر ماه، کنسرت علی زند وکیلی در سالن بانک صادرات با استقبال خوبی برگزار شد. در طول برگزاری این کنسرت بود که وی اصالت خود را لرستانی خواند و اعلام کرد پدر وی لرستانی و اهل شهرستان پلدختر است و خود متولد شیراز است. علی زند وکیلی درباره کودکی خود می گوید: ” از آنجایی که پدرم همواره دوست داشت بعد از ۷ دختر ، فرزند پسری داشته باشد پس از بدنیا آمدنم، من را به شکل ویژه ای دوست داشت! به همین خاطر تولد یک سالگی ام را به شکل ویژه ای برپا کرد و به اندازه یک عروسی مجلل و فاخر برای آن هزینه کرد! “

او در مصاحبه ای درباره نام خانوادگی خود چنین می گوید: ” همانطور که از نام خانوادگی ام بر می آید، من از نوادگان نسل هفتم کریم خان زند هستم که از لرستان بخاطر علاقه ی خود به شیراز آمد و آنجا را پایتخت ایران کرد! “

علی زند وکیلی  فعالیت هنری خود را از سن سه سالگی و با نواختن سازهای تنبک و آواز همراه با علی کلک (رشیدی) شروع کرد. وی در این باره می گوید: ” از سال ۱۳۶۸ شمسی و وقتی سه ساله بودم، زمانی که دوستان هنرمند پدرم می دیدند که با قابلمه و دبه مدام ریتم می گیرم، به پدرم پیشنهاد دادند برایم تنبک بخرد! او هم خیلی زود این کار را انجام داد و فضایی برایم ایجاد کرد که به شکل جدی به موسیقی بپردازم! “

علی زند وکیلی در سال ۱۳۷۷ شمسی به هنرستان موسیقی شهر شیراز وارد شد و نواختن سازهای سنتور و پیانو را آموخت! وی در سال ۱۳۸۱ شمسی نیز به هنرستان موسیقی تهران وارد شد و از همان هنرستان نیز فارغ ‌التحصیل شد.

بیوگرافی کامل علی زند وکیلی

ماجرای ورود علی زند وکیلی به عرصه خوانندگی

درباره ورود به عرصه خوانندگی می گوید: ” زمانی که به نوازندگی سنتور مشغول بودم، در حین نواختن از روی کتاب مرحوم پایور آواز هم می‌ خواندم! وقتی استادهایم نظیر استاد اردوان کامکار و ارفع اطرایی صدایم را شنیدند پیشنهاد دادند که آواز را به شکل جدی‌ تری دنبال کنم ، من هم سراغ یادگیری ردیف‌ های آواز ایرانی رفتم. یادم است در آن دوران در کنار نوازندگی تمرین آواز هم در خانه انجام می دادم و برای این که صدایم بیرون نرود و همسایه ها را آزار ندهد، در کمد تمرین می کردم!

از سال ۱۳۸۷ شمسی با فردین خلعتبری همکاری می کردم که او من را به محمد رحمانیان کارگردان تئاتر برای نمایش ترانه های قدیمی معرفی کرد. خوشبختانه آن اثر در نوع خودش بسیار دیده شد! به گونه ای اجرای اختتامینه جشنواره شهر هم به من سپرده شد. “

علی زند وکیلی به همراه برادر خود، محمد زند وکیلی و میلاد ذبیحی گروهی را تحت عنوان زند بند تاسیس کرد. وی همچنین سابقه همکاری با گروه ‌های دنگ شو ، خموش ، طلوع ، نغمه کیمیا ، شروند و گلبانگ را نیز دارد و کنسرت هایی را نیز همراه با این گروه ‌ها برگزار کرده ‌است.

اولین آلبوم علی زند وکیلی

علی زند وکیلی در سال ۱۳۹۰ شمسی و وقتی ۲۵ سال سن داشت، اولین آلبوم خود به نام ” میانه تاریکی ” را به همراه بابک غسالی منتشر کرد؛ وی در زمستان سال ۱۳۹۲ شمسی نیز آلبوم ” عبور مه ” او را بیشتر از قبل شناساند. ” عبور از مه ” در ژانر سنتی با اشعاری از حافظ، زهرا پناهی، حسین منزوی و وحشی بافقی در ۱۴ قطعه بود.

از جمله کارهای شاخص علی زند وکیلی می ‌توان به تیتراژ مجموعه ‌های ” دزد و پلیس ” ، ” پژمان ” (آخر قصه) و ” شاهگوش ” (زهره) و ” زیر پای مادر ” (آخرین رویا) اشاره کرد.

بیوگرافی کامل علی زند وکیلی

علی زند وکیلی در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ شمسی در اختتامیه جشنواره فیلم فجر به همراه مهران مدیری ، آهنگ‌ های ” ناردونه ” و ” رفتی ” را به صورت زنده اجرا کرد و بسیار از این اجرای او استقبال شد. علی زند وکیلی در سی امین جشنواره موسیقی فجر در شیراز در ۲۴ بهمن ماه سال ۱۳۹۳ شمسی به اجرای برنامه پرداخت.

علی زند وکیلی و آهنگسازی

علی زند وکیلی در سال ۱۳۹۹ شمسی، آهنگی برای امید حاجیلی ،خواننده موسیقی پاپ به نام دخت شیرازی ساخت!

کنسرت آنلاین علی زند وکیلی با بیش از ۷ میلیون بازدید کننده

علی زند وکیلی جمعه ۲۲ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ شمسی ، در سالن همایش ‌های برج میلاد به روی صحنه رفت! جالب است بدانید علی زند وکیلی رکورد چند شب گذشته کنسرت‌ های آنلاین را که به همت شهرداری تهران برگزار شده بود را با بیش از ۷ میلیون بازدید شکست! این کنسرت در بیش از ۲۴ پلتفرم دارای مجوز ساترا به صورت زنده نمایش داده شد که با استقبال بی نظیر هواداران موسیقی پاپ و سنتی روبه‌رو شد.

سینا و سحاب علم، شایان ریاحی، امید غفاریان و افشین بابایی نیز در این اجرا علی زندوکیلی را همراهی کردند. علی زندوکیلی در کنسرت آنلاین خود قطعات “ آب و آتش ”، “ عطر خاطره ”، “شهرحسود”، “ گل سرخ ”، “ جانانه ”، “ لالایی ”، “ دو زلفونت بود تار ربابم ”، “ باهار شیراز ”، “ باورم کن ”، “ روسری آبی ”، “ به سوی تو ” و “ لحظه شیرین ” را اجرا کرد. “بر باد رفته” یکی دیگر از قطعاتی بود که توسط علی زند وکیلی اجرا شد و او آن را به قربانیان و بازماندگان بیماری کرونا و پرستاران و پرسنل کادر درمان تقدیم کرد.

زندگی شخصی علی زند وکیلی

علی زند وکیلی تاکنون ازدواج نکرده است؛ و وی مجرد می باشد. علی زند وکیلی در مصاحبه ای درباره علایق موسیقایی خود می گوید: ” ربنای استاد شجریان همیشه حالم را خوب می کند! هر وقت حالم خراب است، ربنای استاد شجریان را گوش می دهم و فوری حس خوبی می گیرم! یک این و دیگری اذان موذن زاده اردبیلی است؛ کاروان استاد بنان را هم تاکنون ۲۰۰ هزار دفعه گوش داده ام.

همچنین نمی‌ توانم منکر این موضوع شوم که خوانندگی برای من جذاب‌ تر بوده است اما من همواره به نوازندگی هم علاقه‌ مند بودم! سال‌ ها هم به عنوان مدرس سنتور فعالیت می‌ کردم.

سعی می کنم شعر زیاد بخوانم؛ من همیشه سعی می کنم برنامه حافظ خوانی داشته باشم هر روز بدون استثنا ، جدیدا درگیر سهراب شده ام. سعدی و خیام و فردوسی و بقیه را هم سعی می کنم مطالعه کنم. “

آلبوم های علی زند وکیلی 

  • میان تاریکی – ۱۳۹۰ شمسی (به همراه بابک غسالی)
  • عبور از مه – ۱۳۹۲ شمسی (با هنرمندی آرش پوررحیمیان)
  • دشت جنون – ۱۳۹۴ شمسی
  • همنشین درد – ۱۳۹۴ شمسی
  • یادی به رنگ امروز – ۱۳۹۴ شمسی
  • تماشای صبا – ۱۳۹۴ شمسی
  • چون رقص آب – ۱۳۹۴ شمسی
  • رویای بی تکرار – ۱۳۹۵ شمسی

علی زند وکیلی در اینستاگرام

https://www.instagram.com/alizandevakili/?hl=en

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا