جزئیات مکان و زمان خاکسپاری چنگیز جلیلوند

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره جزئیات مکان و زمان خاکسپاری چنگیز جلیلوند خواهیم داشت! با ما همراه باشید. پیکر زنده‌ یاد چنگیز جلیلوند ، هنرمند پیشکسوت دوبله که ۲ آذر ماه سال ۱۳۹۹ شمسی بر اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت، در قطعه هنرمندان به خاک سپرده خواهد شد.

شهراد بانکی ، دوبلور و مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم درباره تشییع پیکر زنده یاد چنگیز جلیلوند بیان کرد:

” هماهنگی با خانه سینما برای خاکسپاری زنده‌یاد جلیلوند در قطعه هنرمندان انجام شده است و ایشان در این قطعه به خاک سپرده خواهد شد. دختر زنده ‌یاد چنگیز جلیلوند خارج از ایران است و منتظریم تا یکی دو روز دیگر به ایران بازگردد و آن وقت درباره زمان خاکسپاری زنده یاد جلیلوند تصمیم‌گیری خواهد شد.

درباره نحوه برگزاری مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد جلیلوند نیز باید دید پروتکل ‌ها به چه صورت خواهد بود چون خاکسپاری در بهشت زهرا نیز با محدودیت‌هایی انجام می ‌شود. “

شهراد بانکی ، دوبلور و مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم درباره رعایت ملاحظات بهداشتی در استودیوهای دوبله صداوسیما و احتمال در معرض ابتلا بودن سایر هنرمندان این حوزه بیان کرد:

” از زمان شیوع کرونا مراقبت‌ ها به ‌صورت کامل انجام می ‌شود. میکروفون ‌ها ضدعفونی و میزها روکش می ‌شود. حداکثر هم ۲ نفر در استودیو حضور دارند و کارها را دوبله می ‌کنند. “

وی درباره وضعیت دیگر پیشکسوت ‌های دوبله در دوران شیوع کرونا عنوان کرد:

” برخی از گویندگان باسابقه و پیشکسوت همچون منوچهر اسماعیلی ، خسرو خسروشاهی ، ناصر طهماسب و… این روزها کار نمی ‌کنند اما مرحوم جلیلوند همچنان در استودیوهای بیرون از صداوسیما و یا در آموزشگاه کار می ‌کرد. در این مدت چندین نفر از دوبلورها مبتلا به کرونا شده ‌اند، اما بعد هم بهبود یافته ‌اند. “

اما درباره چنگیز جلیلوند بد نیست بدانید وی ششم آبان ماه سال ۱۳۱۹ شمسی در شیراز متولد شد. این دوبلور، مدیر دوبلاژ و هنرپیشه ایرانی، مدتی بود که به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان بستری بود و آخرین خبرها از درگیری ۸۰ درصدی ریه اش به ویروس کرونا حکایت داشت!

چنگیز جلیلوند فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۳۶ شمسی و با تئاتر به همراه ابوالحسن تهامی آغاز کرد. او مدت ۲۰ سال را در آمریکا به سر برد، اما سرانجام به کشور بازگشت و کار دوبله را از سال ۱۳۷۷ شمسی سر گرفت. وی در چند مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی نیز بازی کرده‌ است. چنگیز جلیلوند در گویندگی‌ های خود قابلیت تیپ سازی را داشت و می ‌توانست صداهای مختلفی را به وجود آورد! او به جای بازیگران مشهور خارجی و داخلی بسیاری گویندگی کرده ‌است. وی با تیپ سازی خلاقانه خود گوینده اصلی نقش ‌های مارلون براندو بود!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا