نرخ سود بانک ملت در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟ محاسبه سود بانک ملت

نرخ سود بانک ملت یکساله

نرخ سود بانک ملت در سال ۱۴۰۱

بانک ملت طبق مصوبه‌ مورخ ۲۹ آذر ۱۳۵۸ مجمع عمومی بانک‌ ها از ادغام بانک‌‌ های داریوش، تهران، عمران، بین‌المللی ایران، ایران و عرب، بیمه‌ی ایران، پارس، اعتبارات تعاونی و توزیع، تجارت خارجی و فرهنگیان در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۵۹ تشکیل شده و مطابق شماره ۳۸۰۷۷ در اداره‌ ثبت شرکت‌ به ثبت رسید.
سرمایه‌ اولیه‌ بانک ملت سی و سه میلیارد و پانصد میلیون ریال بوده و در حال حاضر با سرمایه ای فزون بر ۲۰۷۰۴۰ میلیارد ریال یکی از بزرگ ترین بانک‌های ایران محسوب می شود که بر اساس قوانین بانکداری دولت جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت است. سابقه فعالیت و تاریخچه بانک ملت به سپرده گذاران اطمینان خاطر داده و تمایل سپرده گذاری در این بانک رو به افزایش است. بانک ملت نیز در پاسخ به سپرده گذاری های مشتریان سودهای روزشمار و علی الحساب در نظر گرفته است. در ادامه به بررسی پاسخ این سوال خواهیم پرداخت: نرخ سود بانک ملت در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟ با ما همراه باشید.

 

نرخ سود بانک ملت یکساله

معمولا در میان بانک ها برای سود سپرده های بلند مدت یکساله تفاوت چندانی دیده نمی شود. از آنجاییکه نرخ سود از سوی بانک مرکزی تعیین و به بانک ها ابلاغ می شود، بانک ها موظف به پرداخت سود تعیین شده به کلیه مشتریان و سپرده گذاران خود هستند. لکن اکثر بانک های خصوصی و گاها بانک های دولتی، به دلیل افزایش نرخ تورم و تمایل به جذب سرمایه بیشتر اقدام به ارائه طرح هایی در جهت رسیدن به این مقصود، می نمایند. در طرح های پیشنهادی از سوی بانک ها که اغلب بانک های خصوصی هستند، معمولا ۲ یا ۳ درصد سود بالاتر از نرخ مصوب بانک مرکزی در نظر گرفته می شود. نرخ سود سپرده سرمایه گذاری بلند مدت یکساله در سال ۱۴۰۰ طبق مصوبه بانک مرکزس ۱۶% می باشد.

برداشت از حساب بلند مدت یکساله

برخی دیگر از بانک‌ ها امتیاز برداشت وجه از حساب بلند مدت، در طول مدت سپرده‌ گذاری را برای مشتریان خود در نظر می گیرند. زیرا مشتری در صورت افتتاح حساب بلندمدت حق برداشت وجه از حساب خود را نداشته و اصطلاحا پول نزد بانک بلوکه می شود. برداشت از حساب مدت دار تنها زمانی برای سپرده گذار مقدور می باشد که زمان سررسید آن رسیده باشد. در مدت زمان قید شده در قرارداد هنگام افتتاح حساب، سپرده گذار دسترسی به سپرده خود نداشته و در صورت برداشت اضطراری موظف به پرداخت جریمه خواهد شد. در این صورت بانک با محاسبه نرخ شکست، الباقی مبلغ سپرده را به مشتری پرداخت خواهد کرد.

نرخ شکست چیست؟

بانک درصدی از سپرده را به بهانه خروج یا برداشت وجه زودتر از موعد مقرر سپرده کسر می نماید. می توان عنوان آن را جریمه برداشت وجه قبل از سررسید یا نام های مشابه گذاشت ولی در اصطلاحات بانکی به عنوان نرخ شکست شناخته می شود.

 

نرخ سود سپرده کوتاه مدت بانک ملت

سپرده کوتاه مدت می بایست حداقل ۳۰ روز نزد بانک متمرکز شده و همچنین مبلغ سپرده کمتر از حداقل مبلغ معین براى افتتاح حساب نباشد. قابل ذکر است از طریق دستگاه های کارتخوان (pos)، خودپرداز، تلفنبانک، بانکداری اینترنتی، همراه بانک و سایر شعب امکان دسترسی به حساب فراهم می باشد .

– نحوه محاسبه سود سپرده‌ هاى سرمایه‌ گذارى کوتاه مدت حداقل موجودی در ماه است.

– برای تخصیص سود به سپرده سرمایه‌ گذاری کوتاه مدت، همواره موجودی حساب می بایست برابر یا بیشتر از حداقل مبلغ تعیین شده، جهت تعلق سود باشد.

– سود سپرده هاى سرمایه گذارى کوتاه مدت پس از افتتاح حساب و با رعایت تمرکز حداقل مانده به مدت ۳۰ روز متوالی محاسبه شده و به حساب سرمایه گذار واریز می گردد.

– برای روز افتتاح حساب، سود در نظر گرفته می‌شود لکن برای روز بستن حساب، سود در نظر گرفته نمی‌شود.

– سن قانونی جهت افتتاح حساب اتمام ۱۸ سال شمسی برای شخص می باشد.

– حداقل مبلغ افتتاح حساب و تخصیص سود و نرخ سود سپرده‌ های سرمایه‌ گذاری کوتاه مدت در سال ۱۴۰۱ به شرح ذیل می‌باشد:

  • حداقل مبلغ براى افتتاح سپرده ۱۰۰۰۰۰ ریال
  • حداقل مبلغ برای تخصیص سود ۵۰۰۰۰۰ ریال
  • نرخ سودسپرده ۸% در سال

 

نرخ سود بانک ملت در سال ۱۴۰۱

 

سود سپرده سرمایه‌گذارى بلند مدت بانک ملت

سپرده سرمایه گذارى بلند مدت می بایست حداقل براى مدت یک سال یا بیشتر، طبق سررسید درج شده در قرارداد نزد بانک مانده و مانده سپرده از مبلغ معین براى افتتاح حساب کمتر نباشد. بانک ملت مسترد نمودن اصل سپرده‌ بلندمدت را طبق قرارداد منعقده در پایان سررسید تعهد می‌نماید.
– حداقل مبلغ براى افتتاح سپرده و نرخ سود على‌الحساب در سال ۱۴۰۱ به شرح جدول ذیل است:

  • سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه سه ماهه ۱۲%
  • سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه شش ماهه ۱۴%
  • سپرده سرمایه گذاری بلند مدت یکساله ۱۶%
  • سپرده سرمایه گذاری بلند مدت دوساله ۱۸%

 

انتقال سپرده‌هاى سرمایه گذارى بلند مدت

امکان انتقال سپرده‌ سرمایه‌ گذارى بلند مدت به سایرین (بستگان درجه یک صاحب سپرده) در بانک ملت امکان پذیر است که می بایست انتقال دهنده و انتقال‌ گیرنده به شعبه افتتاح کننده حساب مراجعه و مراحل زیر را طی نمایند:
۱. تکمیل فرم درخواست انتقال
۲. ظهر نویسى برگ سپرده توسط انتقال دهنده و امضای برگ توسط انتقال‌دهنده، انتقال‌گیرنده و همچنین بانک
۳. معرفى حساب مورد نظر انتقال گیرنده جهت واریز سود و ارائه برگ سپرده بلند مدت به وى از جانب بانک

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا