خلاصه داستان قسمت چهلم سریال روزهای ابدی

در این مطلب از سایت جدولیاب خلاصه داستان قسمت چهلم سریال روزهای ابدی از شبکه یک سیما می خوانید، با ما همراه باشید: سریال روزهای ابدی به کارگردانی جواد شمقدری و به تهیه کنندگی محسن علی اکبری ساخته شده است و هرشب ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه بر روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

قسمت چهلم سریال روزهای ابدی

جمعه _ ۱۱ آبان ۱۳۵۸
ملت ایران در حال راهپیمایی علیه آمریکا هستند و آمریکایی ها نیز درحال بررسی وضعیت و امنیت خودشان هستند و در ترس بسیاری فرو رفته اند.
یکی از سربازان آمریکایی برای فرماندهان خود خوابی که دیده است را تعریف می‌کند و آیت‌الله خمینی را مرد خدا می‌نامد که باعث عصبانیت آن‌ها می‌شود و او را به حالت تعلیق خدمت درمی‌آورند.
محبوبه و مادرش در خانه در حال تماشای تلویزیون و گوش کردن به سخنان آیت‌الله خمینی هستند.
مهدی در دانشگاه مشغول صحبت درباره عملیات تصرف سفارت آمریکا هستند و خودشان را برای انجام عملیات برای فردا آماده می‌کنند.
محبوبه به خانه می‌رود که مادرش را در حال نماز خواندن می‌بیند و با او هم صحبت می‌شود که مادرش می‌گوید برای پدرش دعا کند تا حالش خوب باشد…
مهدی و دوستانش آماده عملیات تصرف سفارت آمریکا شده اند و در حال ورود هستند.
۱۳ آبان ۱۳۵۸
ایرانی ها در مقابل سفارت آمریکا در حال تظاهرات هستند و محبوبه که نیز آن‌جا حضور دارد به خابگاه مهناز می‌رود تا وسایلش را بگذارد که خبر بد شدن حال پدرش را می‌شوند و یکی از قیچی های بزرگی‌ که برای باز شدن قفل های سفارت آورده اند را به مهناز می‌دهد و از او می‌خواهد آن‌ را به سفارت برساند.
نیرو های عملیات تصرف شروع به الله و اکبر گفتن می‌کنند و مهناز نیز در میان جمعیت جلو می‌رود.
ماموران امنیتی آمریکا به عقب فرار می‌کنند و ایرانی ها از در سفارت برای باز کردن در بالا می‌روند که باعث وحشت هیئت مستشاری می‌شود.
همه در حال داخل رفتن هستند که مهدی متوجه مهناز می‌شود که با چادر میان جمعیت است و خیره او می‌شود.
بعد از باز شدن درها مهدی و دوستانش مردم عادی را از سفارت بیرون می‌کنند که در میان آن‌ها مهناز نیز حضور دارد و بعد از آن آماده ورود به داخل سفارت می‌شوند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا