ست رنگ سال ۱۴۰۱ را با چه رنگ هایی می توان ترکیب کرد؟

رنگ سال ۲۰۲۲ آبی بنفش (Very Peri) با کد PANTONE ۱۷-۳۹۳۸ انتخاب شده است اگر می خواهید برای پوشش خود این رنگ را انتخاب کنید در این مطلب از بلاگ جدول یاب خواهیم گفت که ست رنگ سال ۱۴۰۱ را با چه رنگ هایی می توان ترکیب کرد؟ با ما همراه باشید :

رنگ سال ۲۰۲۲ قرار است شما را شگفت زده کند. با نزدیک شدن به سال نوی میلادی موسسه پنتون رنگ سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد. این رنگ قرار است نمادی از دوره گذار و بشارت دهنده تغییرات مثبت و موثر در زندگی بشر باشد. رنگ سال ۲۰۲۲ به انتخاب این موسسه very peri یا آبی بنفش نام دارد. این رنگ زیبا که از خانواده رنگ بنفش است و شباهت زیادی به رنگ گل پریوش دارد، روح خلاق شما را زنده خواهد کرد. با توجه به این نکات، کاملا طبیعی است که در سال جدید لباس های متنوعی با این رنگ در فروشگاه ها ببینید. اگر قصد دارید این رنگ را به استایل خود اضافه کنید بد نیست با رنگ های مکمل آن آشنا شوید. این رنگ ها به خوبی رنگ آبی بنفش را تکمیل کرده و استایلی متفاوت و درخشان برای شما می سازند.

ترکیب رنگ مشکی با رنگ سال ۲۰۲۲

ست رنگ سال ۱۴۰۱ را با چه رنگ هایی می توان ترکیب کرد؟

یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین رنگ های جهان، مشکی است. اگر مایلید استایل ساده و مشکی رنگ خود را با اضافه کردن یک رنگ جدید و مطابق با مد روز، تغییر دهید ترکیب آبی بنفش و مشکی بسیار جذاب و ایده آل است. ترکیب رنگ سال ۲۰۲۲ با رنگ مرموز مشکی استایل شما را از همیشه خاص تر خواهد کرد. این ترکیب منحصر به فرد برای دختران جوان هم بسیار مناسب است. شما می توانید یک تی شرت و شلوار بگ مشکی را با اضافه کردن یک کت آبی بنفش به بهترین شکل تکمیل کنید. برای استایل رسمی هم کافی است یک کت و شلوار مشکی را به همراه تاپ یا شومیز بنفش آبی بپوشید.

رنگ بنفش آبی را با رنگ سفید ترکیب کنید

اگر با دقت نگاهی به کمد لباس های خود بیاندازید حتما لباس هایی با رنگ سفید پیدا خواهید کرد. رنگ سفید رنگی آرامش بخش و نماد پاکی و صداقت محسوب می شود. این رنگ معمولا برای افراد مختلف با رنگ پوست تیره یا روشن مناسب است. در ترکیب رنگ سفید با رنگ سال ۲۰۲۲، می توانید این رنگ را به عنوان یک رنگ خنثی در نظر بگیرید. در این ترکیب می توانید با احتیاط از رنگ سومی هم برای اکسسوری های خود استفاده کنید. این ترکیب برای روزهای گرم بهار و تابستان بی نظیر است.

استایل مونوکروم با رنگ سال ۲۰۲۲

همانطور که اشاره شد، رنگ بنفش آبی در طیف رنگ بنفش قرار می گیرد. یکی از بهترین رنگ هایی که می توانید در استایل مونوکروم بنفش آبی استفاده کنید، رنگ بنفش است. استایل مونوکروم یکی از جذاب ترین سبک هایی است که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این ترکیب هم می توانید بنفش آبی را با بنفش آبی ست کنید و هم از یک آیتم بنفش تیره کمک بگیرید. این استایل مناسب خانم های طرفدار مد و جسور است. در استایل مونوکروم بهتر است از اکسسوری های خنثی و یا هم رنگ با استایل استفاده شود.

رنگ سال ۲۰۲۲ را با آبی بپوشید

ست رنگ سال ۱۴۰۱

رنگ آبی به عنوان یک رنگ ملایم نماد آرامش و لطافت است. اگر طرفدار لباس های جین هستید می توانید انواع جین آبی روشن را با رنگ سال ۲۰۲۲ بپوشید. ترکیب این دو رنگ در کنار یکدیگر ظاهری آرامش بخش و قابل اعتماد برای شما می سازد. رنگ آبی هم مانند سفید معمولا برای هر دو طیف رنگ پوست روشن و تیره، مناسب است. اگر حس می کنید آبی مناسب رنگ پوست شما نیست به این معنی است که باید در طیف های مختلف این رنگ، به دنبال رنگ مناسب خود باشید. با امتحان کردن رنگ های مختلف موجود در طیف آبی می توانید خلاقیت خود را به رخ بکشید. برای استفاده از این ترکیب در یک استایل رسمی می توانید کت و شلوار آبی روشن و یا حتی تیره را امتحان کنید.

بژ را فراموش نکنید

یک رنگ ایده آل برای ترکیب با رنگ سال ۲۰۲۲، بژ است. برای یک استایل رسمی، ساده و مطابق مد روز می توانید از ترکیب این دو رنگ استفاده کنید. رنگ بژ یک رنگ خنثی است که می تواند استایل شما را به بهترین شکل تکمیل کند. در این ترکیب رنگ آبی بنفش تبدیل به درخشان ترین عنصر استایل خواهد شد. اگر مایلید با این ترکیب رنگ رسمی تر دیده شوید بهتر است تنها به اکسسوری های آبی بنفش اکتفا کنید.

کمی قرمز به رنگ سال ۲۰۲۲ اضافه کنید

رنگ آبی بنفش یا very peri یک رنگ جذاب و خیره کننده است. اما اگر به دنبال یک رنگ چشمگیرتر برای ترکیب با آن هستید، می توانید قرمز را امتحان کنید. رنگ قرمز شور و هیجان زیادی به استایل شما می دهد. با این ترکیب رنگ می تواند نگاه ها را به سمت خود جلب کنید. البته این ترکیب برای محیط های رسمی چندان توصیه نمی شود و بهتر است استفاده از آن را به زمان های خاص مانند مهمانی های دوستانه موکول کنید. استفاده از اکسسوری های قرمز در استایل آبی بنفش می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای شما باشد.

طیف زرد را با رنگ سال ۲۰۲۲ امتحان کنید

ست رنگ سال ۱۴۰۱

زرد رنگ محبوبی است که به شما انرژی زیادی می دهد. برای داشتن استایلی ساده و آرامش بخش می توانید از ترکیب رنگ لیمویی به همراه آبی بنفش استفاده کنید. اگر مایلید استایل درخشان تری داشته باشید زرد پر رنگ هم در کنار آبی بنفش بسیار جذاب خواهد بود. این استایل هیجان انگیز برای خانم های بانشاط و جسور بسیار مناسب است.

صورتی مکمل رنگ سال ۲۰۲۲

رنگ سال ۲۰۲۲ به تنهایی برای خانم ها بسیار مناسب است. اگر به دنبال یک رنگ ملیح دخترانه برای اضافه کردن به استایل بنفش آبی خود هستید، بهتر است رنگ صورتی را امتحان کنید. رنگ صورتی مانند رنگ قرمز نماد عشق است. ترکیب رنگ صورتی و بنفش آبی برای مهمانی های دوستانه بسیار مناسب است و به استایل شما ظاهری منحصر به فرد می بخشد. پوشیدن لباس های کژوال صورتی به همراه کت یا شلوار کتان بنفش آبی یک استایل روزمره زیبا برای شما می سازد.

با رنگ سبز استایل متفاوت تری بسازید

ست رنگ سال ۱۴۰۱ 

رنگ سبز نماد طبیعت، رشد و حیات است. ترکیب دو رنگ بنفش آبی و سبز می تواند انرژی مضاعفی به شما بدهد. نکته جذاب در ترکیب این دو رنگ این است که شما می توانید از رنگ های مختلف طیف سبز استفاده کنید. برای استایل ساده و آرام بهتر است به سراغ سبز پاستلی و نعنایی بروید. رنگ سبز فسفری و سبز تیره برای استایل های خیابانی خاص مناسب است. انتخاب رنگ سبز مناسب کاملا به سلیقه و جسارت شما در انتخاب رنگ های برجسته دارد. ترکیب این رنگ به همراه رنگ سال ۲۰۲۲ علاوه بر اینکه روح خلاقانه شما را زنده می کند، به مخاطب هم این سرزندگی را نشان خواهد داد.

نارنجی، ساختار شکنانه تر از همیشه

قبلا اشاره شد که می توانید قرمز و زرد را با رنگ سال ۲۰۲۲ ست کنید. گزینه ی فوق العاده ی بعدی می تواند رنگ نارنجی باشد. این رنگ کاملا گرم نماد شیفتگی، اشتیاق و جذابیت است. ترکیب این دو رنگ خارق العاده استایل شما را به طور کلی از دیگران متمایز خواهد کرد. رنگ نارنجی برای استفاده در فصل تابستان و پاییز مناسب است. در نتیجه شما می توانید به راحتی یک شلوار مناسب نارنجی رنگ را برای زمستان با پالتو رنگ سال ۲۰۲۲ ترکیب کنید. در فصل گرم هم می توانید آن را با مانتو یا شومیز آبی بنفش بپوشید.

رنگ بنفش یکی از پر طرفدارترین رنگ‌هایی است که هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند و این رنگ، به معنوی ترین رنگ شناخته می‌شود. رنگ بنفش جزو دسته ی رنگ‌های ثانویه است و ترکیب آن با سایر رنگ‌ها می‌تواند ظاهر متفاوتی را به شما و فضای اطرافتان ببخشد.
بهترین رنگ‌هایی که می‌توان با رنگ بنفش آنها را ست کرد رنگ‌هایی مثل: سفید، سبز،نارنجی، آبی ملایم، صورتی و ترکیب رنگ بنفش با تونالیته‌ای از سایر رنگ های بنفش است. برای ست کردن رنگ بنفس با سایر رنگ‌ها بهتر است اول به سراغ دایره رنگ برویم.

 ترکیب رنگ بنفش با رنگ‌های مشابه
رنگ بنفش تیره با رنگ بنفش روشن و آبی تیره به خوبی ست شده استو البته برای عموم مردم قابل قبول و زیباست. در ست کردن رنگ ها، رنگ اصلی را ثابت و رنگ‌های دوم و سوم خود را, به صورت تیره‌تر یا روشن‌تر با رنگ اصلی ست کنید.

ترکیب رنگ بنفش با قرمز و آبی
هر اندازه که رنگ بنفش به آبی متمایل شود آن رنگ، رنگ آرام بخش‌تری را به وجود می‌آورد و هر چه به سمت قرمز متمایل شود، جنب و جوش و انرژی رنگ قرمز را به خود می‌گیرد و رنگ فعال‌تری را می‌سازد. به جای قرمز از نارنجی و یا زرشکی استفاده کنید. این ست ترکیب شادی از رنگ‌هاست و برای دختر خانم‌های نوجوان و دختر بچه‌ها مناسب است.

ترکیب بنفش با رنگ زرد (رنگ مکمل)
رنگ بنفش با زرد به عنوان دو رنگ مکمل شناخته می‌شود. البته ست کردن این دو رنگ کار سختی است و نیاز به ظرافت خاصی دارد. می‌توانید در کنار این رنگ از زردهای ملایم تر و یا کرم نیز استفاده کنید.کرم رنگ روشنی است و انرژی کمتری نسبت به رنگ بنفش دارد و در ترکیب با بنفش خیلی خوب عمل به نظر می رسد.

ست لباس بنفش و سبز
این ترکیب رنگ برگرفته از طبیعت است و ترکیب چشم نوازی است. مثل تمامی گل‌هایی که بنفش هستند و ساقه سبزی دارند. این ترکیب رنگ در لباس نیز می‌تواند بسیار چشم نواز باشد.

 ترکیب بنفش با رنگ‌های خنثی
اگر به دنبال ست لباس‌های شیک‌تر و رسمی‌تر هستید بهتر است به سراغ رنگ‌های خنثی بروید. از رنگ خاکستری، مشکی و یا سفید (استفاده از رنگ خنثی) در کنار زرد و بنفش استفاده کنید.

رنگ بنفش ممنوع

این رنگ با همه آب و تابش و با همه آرامشی که به قول رنگ‌شناسان در خودش دارد گاهی می‌شود رنگ ممنوعه؛ رنگی که هر کسی نمی‌تواند سراغش برود.

۱- اگر جز گروه آدمهای چاق هستید و اضافه وزن شما محسوس است یا برعکس بسیار لاغر هستید فارق از جنسیت خود  اولین گروه ممنوعه را تشکیل می دهید و باید دور رنگ بنفش را خط بکشید. برخلاف رنگ سنگینی بنفش دارد وزن عجیبی هم دارد و باقث تشدید چاقی یا لاغری شما می شود.

۲- دومین گروهی که به طور کامل باید فکر پوشیدن این رنگ را از سر خود بیرون کنند. آن دسته از افرادی هستند که دارای پوست‌های تیره اند. این رنگ به خصوص زمانی که سهم رنگ آبی در ترکیبات آن بیشتر است آنها را تیره‌تر از همیشه نشان می‌دهد و چهره ای گرفته و عبوس به آنها می‌بخشد.

۳ – رنگ بنفش برای هر چه که ساخته شده باشد و با هرچه که جور در بیاید آبش با کت‌و‌شلوار مردانه در یک جو نمی‌رود. وقتی پای آقایان به میان می‌آید ترکیبی بس ناپسند می‌شود!
هیچ پیراهن بنفشی با کت و شلوار جور درنمی‌آید چه سفید، چه مشکی و چه طوسی. ترکیبی که نه جذابیتی در آن هست و نه حس اقتداری و فقط می‌تواند شیک‌پوشی شما را زیر سؤال ببرد.

۴- بنفش به خصوص وقتی که به ارغوانی متمایل است می‌شود رنگ اصالت یا رنگ بزرگ‌های خاندان و به همین دلیل رنگ گروه سنی ۵۰تا ۶۰ سال است. یک پیراهن بنفش یک‌دست با همه جلال و جبروتش شما را از خودتان دور می‌کند و یک راست می‌برد به سن و سالی حول و حوش سن ‌و سال مادرتان! اصلا این خاصیت رنگ بنفش است؛ پرغرور، با‌وقار و سنگین. برای استفاده از رنگ بنفش در سنین پایین‌تر به یک ترفند ساده نیاز است آن هم اینکه آن را با رنگ‌های دیگر مثل نقره‌ای، طلایی، بژ در مجالس رسمی و با رنگ‌های زرد، قرمز، سفید و حتی سبز در مجالس نیمه‌ رسمی‌تر ترکیب کنید!

 

 

 

 

بیشتر بخوانید :

شخصیت شناسی رنگ بنفش / رنگ بنفش نماد چه چیزهایی است؟

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا