عوارض واکسن کووایران برکت یا واکسن ایرانی کرونا چیست؟

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره عوارض تزریق واکسن کووایران برکت یا واکسن ایرانی کرونا خواهیم داشت! با ما همراه باشید. حامد حسینی، مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کووایران برکت اظهار کرد:

” عارضه‌ های به وجود آمده در تست تزریق واکسن ایرانی کرونا بر اساس گریدها، درجه‌ ها و طبقه بندی‌ های جهانی تقسیم می ‌شود. “

او با بیان اینکه عارضه ‌های گرید یک، دو، سه و چهار وجود دارد، افزود:

” در دستورالعملی که نوشته شده است و مورد تأیید سازمان غذا و دارو و کمیته ملی اخلاق قرار گرفته است، آستانه تصمیم گیری ما ۱۵ درصد عارضه گرید سه است؛ یعنی ما اجازه نداریم بیش از ۱۵ درصد عوارض گرید سه داشته باشیم. تاکنون در طول این مطالعه بر روی داوطلبان عارضه‌ ای خارج از گرید یک ندیدیم. “

حامد حسینی، مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کووایران برکت با بیان اینکه بر اساس عارضه گرید یک تاکنون در دریافت کنندگان واکسن ایرانی کرونا، تب خفیف، درد و قرمزی محل تزریق مشاهده شده است، افزود:

” این ‌ها عوارضی هستند که ممکن است در هر واکسیناسیونی مشاهده شوند. در میان داوطلبان دریافت کننده واکسن ایرانی کرونا مواردی بودند که هیچ عارضه‌ ای نداشتند و همچنین افرادی هم بودند که یک عارضه یا چند عارضه داشتند.

٧ نفر اول باید در طول ٢٨ روز مورد مطالعه قرار گیرند و هر فرد ٢٨ روز بایستی ایمنی واکسن بر روی بدن وی بررسی شود. “

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا