نحوه ثبت شکایات از مخابرات و نحوه خلاصی از پیامک های مزاحم

این مطلب به نحوه ثبت شکایات از مخابرات و خلاصی از پیامک های مزاحم اختصاص دارد که می تواند شما را راهنمایی کند پس اگر شما نیز از پیامک های تبلیغاتی بستوه آمده اید می توانید تا آخر همراه ما باشید تا مشکل خود را حل کنید.

تلفن ثابت، آنتن دهی، خدمات پستی و سایر موارد مرتبط با ارتباطات که امروزه مردم بسیار بیش از پیش زندگی آن ها با آن گره خورده است لذا اخلال و خلل حتی جزئی ممکن است باعث آزردگی فرد و ایجاد مانع در انجام کارهایش شود. در این زمینه اگر فردی از این موارد که در بالا گفتیم شکایتی داشته باشد می تواند با ورود به سامانه ۱۹۵ شکایت خود را ثبت کند.

برای مثال ممکن است اینترنت خانگی شما مشکل داشته باشد یا اینکه از هزینه های شرکتی که به شما خدمات اینترنت ارائه می دهد شاکی باشید یا اینکه از سرعت اینترنت گله مند باشید یا اینکه پیامک های مزاحم و تبلیغی باعث ایجاد مزاحمت برای شما شده باشد در این موارد و موارد دیگر می توانید اعتراض خود را در سامانه ۱۹۵ ثبت کند و به مشکل شما رسیدگی بشود.

برای مثال ممکن است آنتن دهی اپراتور ها در جاها و مناطق مختلف اشکال داشته باشد و می خواهید در جایی غیر از خود اپراتور این مشکل را مطرح کنید که اینجا سامانه ۱۹۵ برای همین منظور ساخته شده است.

نحوه ثبت شکایات از مخابرات در سامانه ۱۹۵

برای ثبت شکایت کافی وارد سامانه ۱۹۵ به این آدرس بشوید https://195.cra.ir/

در این سامانه گزینه های متفاوت و مختلفی وجود دارد و کسانی که می خواهند شکایت را طرح کند و ثبت کنند گزینه “ثبت شکایت” را انتخاب می کنند.یکی دیگر از گزینه های آن “پیگیری شکایات ” است که اگر قبلا فرد شکایت را ثبت کرده است می تواند از طریق آن شکایت خود را پیگیری کند و ببیند که آیا پاسخی واصل شده است یا خیر.

گزینه ای دیگر که در این سامانه وجود دارد ” رویت شکایات” است که از طریق آن می توان شکایت هایی که بقیه طرح کرده اند را ملاحظه کرد.راه دیگری که برای ثبت شکایت در نظر گرفته شده این است که با شماره ۱۹۵ شکایت خود را مطرح کرده تا از این طریق شکایت فرد به ثبت برسد.

کاربردهای پنل اس ام اس مخابرات چیست؟

برای ثبت شکایت ابتدا از طریق نقشه مکان را انتخاب می کنید. پس از اینکه از طریق نقشه آدرس را انتخاب کردید آن را تایید کرده، سپس یکی از دسته بندی های اینترنت، تلفن ثابت، تلفن همراه،خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان را انتخاب کنید.برای مثال اگر شکایت شما در زمینه تلفن همراه است آن را انتخاب می کنید و سپس در قسمت سرویس مشکل خود را انتخاب می کنید.

بعد از ان باید نام شرکت یا نام اپراتور را ثبت کنید.برای مثال ایرانسل را انتخاب کرده و در نوع شکایت های “پیامک متنی” را انتخاب می کنید و باقی موارد را تکمیل کرده و سپس در مرحله بعد مشخصات خود را وارد می کنید.بعد از وارد کردن آن، گزینه ثبت شکایت را انتخاب می کنید.

از طریق سامانه تلفنی ۱۹۵ شکایات مشتریان شرکت مخابرات ایران ثبت و بررسی می‌شود

خلاصی از پیامک های مزاحم

معمول است که روزانه پیام های تبلیغاتی زیادی به مشترکان تلفن همراه ارسال می شود. کسانی که از این پیامک های شکایت دارند هم می توانند آن شماره را به ۱۹۵ ارسال کنند و هم اینکه در سامانه ۱۹۵ آن را ثبت کنند طبق گفته مسئولین آن اگر دو شکایت از شماره ای ثبت شود به آن رسیدگی خواهد شود و در صورت مقتضی آن شماره و ارسال پیامک فیلتر خواهد شد.

یکی دیگر از راه هایی که می توان از طریق آن از دریافت پیامک های تبلیغاتی جلوگیری کرد سامانه *۸۰۰# می باشد که با گرفتن این شماره و انتخاب گزینه قطع تبلیغات می توانید از این پیامک های تبلیغاتی خلاص شوید.

لذا برای سامانه های پیامکی می توان از *۸۰۰#استفاده کرد. برای شماره های شخصی که پیامک می فرستند می توان آن شماره را به ۱۹۵ ارسال کرد.

همانگونه که در بالا توضیح دادیم شکایت های خود از مخابرات را می توانید در سامانه ۱۹۵ مطرح کنید و در آنجا اعتراض و شکایت خود را ثبت کنید.این سامانه شکایات را بررسی می کند و نتایج را اعلام می کند.

در زندگی روزمره با ابزاری سر و کار داریم که غالب آن ها با مخابرات و ارتباطات مرتبط است و ممکن است در این ابزار مثل اینترنت، تلفن ثابت و … به مشکلی بر بخوریم یا اینکه شکایتی داشته باشیم از شرکت های مربوطه لذا به این منظور سامانه ای طراحی شده است که به شکایت های مردم در این زمینه پاسخگو خواهد بود.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

نحوه شکایت از کارگزاران بورس چگونه است ؟

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا