نوا ابراهیمی نویسنده آلمانی-ایرانی و برنده جایزه ادبیات آلمانی باخمن کیست؟

توضیحاتی درباره نوا ابراهیمی نویسنده آلمانی-ایرانی و برنده جایزه ادبیات آلمانی باخمن در این مطلب از جدولیاب خواهیم داشت! با ما همراه باشید. نوا ابراهیمی‌‌‌ نویسنده رمان آلمانی زبان پسرعمو به عنوان برنده جایزه معتبر ادبیات آلمانی باخمن در اتریش (جایزه ۲۵ هزار یورویی باخمن) شناخته شد!

جایزه باخمن که در شهر کلاگن‌ فورت در اتریش اهدا می‌ شود، پاسداشت نام اینگه بورگ باخمن ، نویسنده اتریشی است. ۱۴ نویسنده زن و مرد در رقابت برای دریافت این جایزه در سال ۲۰۲۱ میلادی با هم رقابت کردند که هفت نفر آنان آلمانی بودند.

کلاوس کست‌ برگر ، نویسنده اتریشی و از اعضای هیأت ژوری جایزه معتبر ادبیات آلمانی باخمن در نوشته‌ ای ستایش‌ آمیز برای رمان پسرعمو ، متن این رمان را پیچیده‌ ترین متنی مخواند که تاکنون  از این نویسنده دیده است!

نوا ابراهیمی کیست؟

نوا ابراهیمی متولد سال ۱۹۷۸ میلادی (۱۳۵۷ شمسی) در شهر تهران می باشد. او در آلمان بزرگ شده است و فارغ التحصیل رشته ی روزنامه‌ نگاری و اقتصاد عمومی در دانشگاه کلن می باشد. وی با فایننشال تایمز آلمان و نشریه کلنر اشتات ریویو همکاری داشته است و از سال ۲۰۱۲ میلادی به همراه خانواده‌ خود در شهر گراتس اتریش زندگی می‌ کند.

نوا ابراهیمی در سال ۲۰۱۷ میلادی به خاطر اولین رمان خود یعنی ۱۶ واژه ، برنده جایزه کتاب اتریش و جایزه ستاره صبح شد.  او در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز دومین رمان خود را با نام بهشت همسایه من منتشر کرد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا