پیش بینی بورس در هفته دوم مهر ماه ۹۹ | ۵ مهر تا ۱۰ مهر ۹۹

در این مطلب از جدولیاب ، به بررسی و پیش بینی بورس در هفته دوم مهر ماه ۹۹ (۵ مهر تا ۱۰ مهر ۹۹) خواهیم پرداخت! با ما همراه باشید. در پیش بینی بورس در هفته دوم مهر ماه ۹۹ (۵ مهر تا ۱۰ مهر ۹۹) بایستی گفت براساس بررسی هایی که انجام شده است برآیند معاملات در روز‌های پیش رو مثبت دیده نمی شود و ممکن است در هفته ‌های آتی شاهد فضای اصلاحی در بازار سهام باشیم. شرایط کلی نماگر‌های بازار سرمایه هم اکنون اصلاحی است.

ممکن است در روز‌های آینده فعالان حقوقی بازار سرمایه در جهت حمایت از بازار سرمایه عمل کنند و همین امر از شیب کاهش بکاهد. اگر نگاهی به وضعیت کلی نماد‌ها بیندازیم که طی هفته ‌های اخیر نزدیک ۵۰ یا ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست داده ‌اند؛ در‌می ‌یابیم که بسیاری از این نماد‌ها با کاهش شدید حجم معاملات مواجه شده ‌اند. عمده این نماد‌ها به موج حمایت حقوقی ‌ها از بازار هیچ واکنشی نشان نداده ‌اند.

در اغلب این نماد‌ها افزایش عرضه با میزان درخور تقاضا رو‌به ‌رو نبوده است. به نظر من سایر نماد‌های بازار که در این مدت توسط حقوقی‌ ها حمایت شده‌ اند نیز در نهایت به چنین سرنوشتی دچار خواهد شد. این نماد‌ها نیز مانند سهامی که پیش ‌تر اصلاح بسیاری داشته ‌اند، با کاهش جدی حجم معاملات مواجه می شوند.

به تازگی محمدرضا پورابراهیمی ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم نگران روند نزولی در بورس نباشند، چرا که سهام شرکت ‌ها دوباره در بورس روند صعودی پیدا خواهد کرد، گفت:

بازار سرمایه فراز و نشیب دارد، اما مشکلات شرکت‌ ها و واحدهای تولیدی قطعا مرتفع خواهد شد.

بازار سهام در هفته پیش رو به چند عامل بستگی دارند. اولین عامل، تعیین تکلیف پالایشی یکم است؛ اگر پالایشی یکم جمع شود برای بازار بسیار خوب است. مردم هم خیالشان راحت می ‌شود که این پرونده بسته شده است و سراغ خرید سهم ‌های دیگر بازار می ‌روند.

دومین عامل تاثیرگذار بر بازار سهام هفته آینده، امکان اصلاح قیمت دلار است! با توجه به تحلیل ‌های تکنیکالی که از قیمت دلار وجود دارد، احتمال دارد دلار در حد بسیار کمی اصلاح داشته باشد. این موضوع روی بازار تاثیر دارد و امکان تغییر سرمایه ‌گذاری به سمت بازار سرمایه را بیشتر می ‌کند. از آنجایی که روز چهارشنبه بازار متعادلی را شاهد بودیم، به نظر می رسد این هفته نیز بازار متعادل است. بازار اصلاح سنگین ندارد اما سود بالایی هم ندارد.

هفته آینده دو یا سه روز مثبت است و دو روز را نیز منفی می ‌گذراند.

اما لازم به بیان است هم‌زمان با افزایش فشار عرضه در نمادهای شاخص ‌ساز در روز شنبه ، پیش ‌بینی می ‌شد که روز یکشنبه نیز بازار سهام ادامه روند دیروز را داشته باشد.

جو هیجانی ایجاد شده در بازار سهام باعث ایجاد صف ‌های فروش میلیونی در نمادهای شاخص‌ساز شده است و حتی نمادهایی که دوره اصلاح قیمتی خود را به خوبی پشت سرگذاشته بودند و متاثر از نرخ دلار باید رشد قیمتی را تجربه می‌ کردند نیز با زیاد شدن فشار عرضه منفی شدند.

روز یکشنبه نمادهای شاخص ‌ساز مانند فولاد، فملی، فارس، نمادهای پالایشی و کگل تحت تاثیر فشار عرضه در رنج منفی معامله شدند و بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بازار سهام را داشتند.

کلیت منفی بازار و صف‌های فروش میلیونی، اخبار مذاکره ایران و آمریکا، سیر نزولی بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی در یک ماه اخیر، عدم حمایت از بازار سرمایه شاید دلایلی باشد که بی‌اعتمادی در سهامداران حقیقی را تشدید می‌کنند. نمادهای بانکی که از ابتدای بازار روندی نزولی داشتند پس از بازگشایی نماد وبصادر بدون محدودیت دامنه نوسان وضعیت بهتری پیدا کردند و صف فروش وبملت برچیده و عرضه در وتجارت کاهش یافت.

گفتنی است در چند ماه اخیر با ورود تعداد زیادی از مردم به بورس برخی از کارگزاری ‌ها از جمله آگاه با اختلالات گسترده‌ ای روبه‌ رو شدند که این موضوع موجب اعتراض شدید کاربران شد که امروز دولت در همین زمینه جلسه‌ ای در نهاد ریاست جمهوری برگزار شده است.

به نظر می ‌رسد برای ایجاد تعادل در بازار باید ابتدا اعتماد حقیقی‌ ها به بازار سهام برگردد و جو هیجانی بازار در ایجاد صف ‌های فروش کنترل شود.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا