زندگینامه کامل بانیپال شومون بازیگر نقش دانیال در سریال کرگدن + اینستاگرام

در این مطلب، درباره زندگینامه کامل بانیپال شومون بازیگر نقش دانیال در سریال کرگدن خواهیم خواند! با ما همراه باشید. بانیپال شومون ، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون متولد ۳۰ آذر ماه سال ۱۳۵۷ شمسی در شهر تهران می باشد. بد نیست بانیپال از اقلیت آشوریان در کشور ایران است. لازم به بیان است آشوریان، کلدانی‌ ها، آرامی‌ ها و سُریانی‌ ها قومی هستند که ریشه ی آن‌ ها به مردم بین‌ النهرین باستان می‌ رسد. آن ها به زبان آشوری (از خانواده زبان‌ های سامی) سخن می‌ گویند و مذهب مسیحی نیز دارند.

زندگینامه کامل بانیپال شومون

بانیپال فارغ التحصیل مقطع لیسانس رشته ی مهندسی عمران از دانشگاه اهواز می باشد. جالب است بدانید وی فعالیت خود در عرصه ی هنر، با صداپیشگی آغاز کرد. او برای اولین بار در دهه ی هشتاد شمسی در ورکشاپ آموزش بازیگری اصغر فرهادی شرکت کرد، سپس همزمان با فعالیت در این عرصه، از مدرسه ی سینما تئاتر موسسه کارنامه فارغ التحصیل شد!

اما می توان گفت بانیپال فعالیت حود را به صورت حرفه ای در عرصه ی بازیگری از سال ۱۳۷۶ شمسی و وقتی تنها ۱۹ سال سن  داشت با حضور در نمایش های دانشجویی آغاز کرد! بانیپال عضو گروه موسیقی کر فیلارمونیک ایران و عضو کر ملی آشوریان می باشد.

حضور بانیپال شومون در انیمیشن آخرین داستان

بانیپال شومون در سال ۱۳۸۷ شمسی و وقتی ۳۰ سال سن داشت، به عنوان صداپیشه در اولین انیمیشن بلند سینمایی به نام ” آخرین داستان ” در نقش ” روزبه ” برادر آفرین دخت حضور داشت! لازم به بیان است او در این پروژه ی سینمایی در کنار ستارگانی چون لیلا حاتمی و پرویز پرستویی حضور داشت.

” آخرین داستان ” اولین انیمیشن بلند سینمایی به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر است که از سال ۱۳۸۷ شمسی تا ۱۳۹۶ شمسی در استودیو هورخش تولید شده‌ است. داستان این فیلم برداشتی آزاد از روایت «ضحاک» در شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

شومون در سال نو میلادی

اولین حضور بانیپال شومون در تلویزیون

بانیپال در سال ۱۳۹۲ شمسی با حضور در سریال تلویزیونی ” نوشدارو ” به کارگردانی جواد اردکانی و به تهیه‌ کنندگی علی لدنی و محصول شبکه یک صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران وارد دنیای تلویزیون شد! سریال تلویزیونی ” نوشدارو ” داستان تلاش شش نیروی جهاد سازندگی است که در زمان جنگ در جبهه سنگر سازی می‌ کردند و در زمان حاضر هم همچنان روحیه جهادی خود را حفظ کرده‌ اند و در صنعت نفت مشغول به فعالیت هستند، اما مشکلات و ماجراهایی برای این گروه پیش می‌ آید که داستان سریال را می‌ سازد…

بانیپال سپس همین سال در فیلم ” انارهای نارس ” به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی و به نویسندگی مجیدرضا مصطفوی و مهدی تراب‌ بیگی به ایفای نقش پرداخت!

جالب است بدانید بانیپال در سال ۱۳۹۶ شمسی در چهار فیلم سینمایی ” خجالت نکش ” ، ” جاده قدیم ” ، ” تنگه ابوقریب ” و همچنین ” لس آنجلس – تهران ” و دو فیلم کوتاه ” تاریکی ” و ” اینترنت نامحدود ” و دو تئاتر دیگر حضور داشت! وی در سریال ” بانوی عمارت ” به تهیه‌ کنندگی مجید مولایی، به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد و به قلم احسان جوانمرد نیز نقش کوچکی ایفا نموده است. او در فیلم سینمایی ” شبی که ماه کامل شد ” نیز حضور داشت.

زندگینامه کامل بانیپال شومون

شومون و حضور در فیلم غلامرضا تختی

شومون در فیلم سینمایی ” غلامرضا تختی ” به کارگردانی بهرام توکلی و به تهیه‌ کنندگی سعید ملکان و به قلم بهرام توکلی و سعید ملکان و محصول سال ۱۳۹۷ شمسی در نقش دوست تختی بازی کرد! او برای بازی در این فیلم، ۱۵ کیلوگرم وزن کم کرد و ۶ ماه دوره کشتی گذراند!

فیلم سینمایی ” غلامرضا تختی ” با شرکت در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر توانست در ۱۰ بخش کاندید کسب سیمرغ بلورین شود که در نهایت موفق شد در دو بخش سیمرغ بلورین را از آن خود کند.

حضور بانیپال شومون در سریال کرگدن

بانیپال در جدیدترین فعالیت خود در سریال نمایش خانگی ” کرگدن ” به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده و به تهیه‌ کنندگی صادق یاری و محصول سال ۱۳۹۸ شمسی در نقش ” دانیال ” (دوست نوید، رها، گیسو و کاظی، فایتر و اسب سوار) حضور دارد. در ابتدا نام این سریال قرار بود پیتوک شود، اما پس از سرودن تیتراژ، نام این سریال به کرگدن تغییر یافت!

زندگی شخصی بانیپال شومون

بانیپال شومون هنوز ازدواج نکرده است؛ و وی مجرد می باشد. با نیپال در مصاحبه ای درباره بازیگری خود چنین می گوید: ” خیلی دوست دارم گزیده و کم کار کنم، الان بیشتر سعی می‌ کنم به آن سمت بروم که برای یک پروژه وقت بگذارم و هر چه سخت تر بهتر، ولی یک اتفاق خوب بیفتد! “

زندگینامه کامل بانیپال شومون

آدرس اینستاگرام بانیپال شومون

https://www.instagram.com/baniipal

شومون در سریال کرگدن

افتخارات بانیپال شومون

بانیپال در سال ۱۳۹۳ شمسی توانست لوح ویژه بازیگری را از دوازدهمین جشن بازیگری از طرف انجمن بازیگران خانه تئاتر برای بازی در نمایش ” خانه وا ده ” به نویسندگی و کارگردانی محمد مساوات و به تهیه کنندگی محمد قدس و محمود نامداری را دریافت نماید!

همچنین شومون نامزد کسب بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره تئاتر فجر در سال ۱۳۹۸ شمسی بوده‌ است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا