زندگینامه کامل لیونل مسی و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام

جدول یاب ، محمد سیمری : لیونل مسی با نام کامل لیونل آندره مسی، در ۲۴ ژوئن سال ۱۹۸۷ میلادی در شهر روساریو کشور آرژانتین دیده به جهان گشود. بد نیست بدانید اصلیت والدین مسی، ایتالیایی است و به شهر آنکونا در این کشور باز می‌ گردد؛ جد او، آنجلو مسی در سال ۱۸۸۳ میلادی به کشور آرژانتین مهاجرت کرده‌ است پدر لیونل، خورخه هوراکیو مسی، کارگر کارخانه بود و مادرش نیز سلیا ماریا کوچیتینی٬ یک نظافتچی نیمه‌ وقت بود. لیونل، پسر آخر از سه پسر این زوج بود؛ دو برادر بزرگ تر او ماتیاس و نیز رودریگو نام داشتند. لازم به ذکر است او یک خواهر به نام ماریاسول نیز دارد.

تاریخچه بازی فوتبال مسی به چه زمانی باز می گردد؟

در زمان تولد مسی، فوتبال در کشور آرژانتین در صدر توجه عمومی قرار داشت! چون تنها یک سال قبل از تولد لیونل بود که تیم ملی آرژانتین با درخشش دیگو آرماندو مارادونا، قهرمان جام جهانی شده بود. علاوه بر این، فوتبال ورزش خانوادگی لیونل مسی بود.

لیونل در ۵ سالگی بازی را در تیم گراندولی آغاز کرد؛ تیمی که پدرش به عنوان مربی در آن جا مشغول به کار بود. مادربزرگ وی، سلیا همراه و مشوق همیشگی او در تمرینات و مسابقات بود؛ مرگ سلیا اثر بزرگی بر زندگی لیونل داشت. سلیا کمی بعد از تولد ۱۱ سالگی مسی درگذشت. جالب است بدانید مسی پس از آن، زدن گل هایش را با اشاره کردن به آسمان با مادربزرگ فقید خود جشن می گیرد!

در سال ۱۹۹۵ میلادی مسی به تیم نیوولز اولدبویز کشور آرژانتین پیوست. جثه ی لیونل کوچک بود؛ در حالی که سایر هم‌ تیمی های او که هم‌ سن او بودند و در هر سال چیزی بین ۳ تا ۵ سانتی‌ متر رشد می‌ کردند، رشد لیونل به طور عجیبی پیش می رفت! روزگار با او یار نبود؛ وی ۱۱ سال داشت که پزشکان تشخیص دادند دچار کمبود هورمون رشد است! باشگاه ریور پلاته علاقه ی خود را برای به خدمت گرفتن مسی نشان داد، اما آنها پول کافی برای معالجه وی نداشتند (هزینه ای در حدود ۹۰۰ دلار در ماه).

کارلوس ریساچ، مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا کشور اسپانیا، از استعداد بی نظیر مسی آگاه شد! ریساچ پس از تماشای بازی وی به نمایندگی از باشگاه بارسلونا با مسی قراردادی امضا کرد. آنها پیشنهاد کردند تمام مخارج پزشکی لیونل را قبول می‌ کنند، به شرطی که وی برای شروع زندگی جدید به کشور اسپانیا نقل مکان کند. خانواده مسی نیز به همراه این بازیکن جوان به اروپا منتقل شدند و لیونل کارش را در تیم جوانان بارسلونا آغاز کرد.

لیونل مسی به زودی توانست در ترکیب تیم دوم بارسلونا جایگاه ثابتی را به خود اختصاص دهد! در آن فصل، وی رکورد جالبی بر جای گذاشت؛ میانگین بیش از یک گل در هر بازی! عددی فوق العاده. مسی در آن فصل توانست در ۳۰ بازی، ۳۷ گل به ثمر برساند! لیونل در ۱۶ نوامبر سال ۲۰۰۳ میلادی، زمانی که تنها ۱۶ سال و ۱۴۵ روز داشت، در دیداری دوستانه برابر تیم پورتو قرار گرفت. کمتر از یک سال بعد، در ۱۶ اکتبر سال ۲۰۰۴ میلادی، فرانک ریکارد، مسی را در بازی مقابل اسپانیول به میدان فرستاد تا اولین بازی خود را در لالیگا انجام دهد (در حالی که تنها  ۱۷ سال و ۱۱۴ روز سن داشت). با این بازی وی عنوان سومین بازیکن جوان تاریخ باشگاه بارسلونا را به خود اختصاص داد.

 

ماجرای عضویت مسی در تیم ملی کشور اسپانیا

به مسی این شانس را دادند تا بتواند به عضویت تیم ملی کشور اسپانیا دربیاید، اما وی این پیشنهاد را رد کرد! در ژوئن سال ۲۰۰۴ میلادی مسی در بازی دوستانه بین دو تیم فوتبال زیر ۲۰ ساله‌ های آرژانتین و پاراگوئه به میدان رفت. در ژوئن سال ۲۰۰۵ میلادی توانست همراه با تیم زیر ۲۰ ساله‌ های آرژانتین به مقام قهرمانی مسابقات جام جهانی جوانان دست یابد!

لیونل با زدن ۶ گل، کفش طلایی مسابقات و توپ طلایی بهترین بازیکن تورنمنت را نیز تصاحب کرد! در تاریخ ۲۷ ژوئن، باشگاه بارسلونا قرارداد جدیدی را با مسی تا سال ۲۰۱۰ میلادی منعقد کرد. در این قرارداد یک ماده وجود دارد که در آن آمده است هر تیمی می‌ تواند با پرداخت مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو، مسی را به خدمت بگیرد؛ دقت داشته باشید این مبلغ  ۳۰ میلیون یورو بیشتر از مبلغ فروش رونالدینیو است!

در سال ۲۰۰۵ میلادی خوزه پکرمن، لیونل مسی را به تیم ملی بزرگسالان کشور آرژانتین دعوت کرد. وی اولین بازی‌ خود را برابر مجارستان انجام داد. مسی در دقیقه ۶۳ وارد میدان شد اما به فاصله ۴۰ ثانیه از زمین مسابقه اخراج شد! پس از این مسابقه، مسی اولین بازی واقعی خود را برای تیم ملی آرژانتین برابر پاراگوئه انجام داد.

همچنین وی اولین بازی خود را در جام باشگاه‌ های اروپا در تاریخ ۲۷ سپتامبر و در برابر تیم اودینسه انجام دهد. در دسامبر همان سال روزنامه ایتالیایی توتو اسپورت جایزه پسر طلایی سال ۲۰۰۵ میلادی را که به بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال اروپا داده می‌ شود، به لیونل مسی داد! در این سال، لیونل جوان توانست بالاتر از وین رونی، لوکاس پودولسکی و کریستیانو رونالدو قرار بگیرد.

متاسفانه مصدومیت شدید باعث شد مسی به مدت دو ماه از کلیه ی فعالیت‌ های ورزشی دور بماند. مسی پس از روماریو (فصل ۹۴-۹۳) اولین بازیکن تیم بارسلونا بود که توانست در معروف‌ ترین دربی کشور اسپانیا هت تریک کند! در این فصل مسی گلی به ثمر رساند که همگان دوباره وی را با مارادونا مقایسه کردند. لیونل همانند مارادونا در بازی با انگلستان توپ را دریافت کرد، ۶۲ متر با توپ حرکت کرد، ۶ نفر از بازیکنان حریف را پشت سر گذاشت و دروازه ختافه را گشود! اتفاقی عجیب و باورنکردنی! تمام کارشناسان ورزشی جهان، این گل را مشابه گل قرن مارادونا دانستند و پس از این گل، مطبوعات اسپانیا به وی لقب “مسیدونا” دادند.

اواخر سال ۲۰۱۰ میلای مسی اعلام کرد که قصد دارد با نامزدش ازدواج کند. وی در همین سال برای دومین سال پیاپی به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد و توپ طلا را نیز از آن خود کرد!

افتخارات لیونل مسی ؛ همیشه ستاره

لیونل مسی تنها بازیکنی است که پنج بار توپ طلا را برنده شده است که چهار بار آن پشت سر هم در سال های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ بوده است و دیگری متعلق به سال ۲۰۱۵ میلادی می باشد. او به همراه بارسلونا ۷ بار قهرمان لالیگا شده است و ۴ بار لیگ قهرمانان اروپا را برده است! او در کتاب گینس، رکورد هایی چون بیشترین تعداد گل در لالیگا و بیشترین گل در یک فصل لالیگا با ۵۰ گل و بیشترین گل در یک سال میلادی را با ۹۱ گل و بیشترین گل در یک مسابقه لیگ قهرمانان با ۵ گل دارد!

او با تیم ملی آرژانتین در ۶ تورنمنت مهم حضور داشته است و در رده های پایه، وی قهرمان جام جهانی ۲۰۰۵ و آقای گل و بهترین بازیکن آن تورنمنت شده است. وی همچنین برنده مدال طلا المپیک سال ۲۰۰۸ میلادی با تیم ملی آرژانتین نیز است! او در آگوست سال ۲۰۰۵ میلادی برای تیم ملی آرژانتین به میدان رفت و به عنوان جوان ترین بازیکن و گلزن آرژانتین تاریخ جام های جهانی آرژانتین تبدیل شد. او کاپیتان تیم ملی آرژانتین در جام جهانی سال ۲۰۱۴ میلادی شد و با آرژانتین به فینال جام جهانی سال ۲۰۱۴ میلادی در خاک برزیل رسید؛ همچنین سال بعد از جام جهانی، او با تیم ملی آرژانتین به فینال کوپا آمریکا سال ۲۰۱۵ میلادی در شیلی رسید ولی در هر دو عنوان دوم را کسب کرد. او در هر دو تورنمنت به عنوان بهترین بازیکن شناخته شد!

فرانتس بکن بائر و یوهان کرایف، ستارگان سابق جهان فوتبال، از لیونل به عنوان “بهترین بازیکن جهان” نام برده‌ اند. بسیاری از مطبوعات به وی لقب “مارادونای جدید” داده‌ اند! بد نیست بدانید لقب وی که توسط خودش انتخاب شده “جانشین” است. در آخرین اتفاق، ششمین کفش طلای اروپا نیز در دستان مسی جای گرفت تا در این زمینه نیز رکورد دار شود! به همین سبب، او تنها بازیکن تاریخ لقب گرفت که ۶ کفش طلا را تصاحب کرده است.

باشگاهی (بارسلونا)

لا لیگا: ۲۰۰۴–۰۵, ۲۰۰۵–۰۶, ۲۰۰۸–۰۹, لا لیگا ۱۰–۲۰۰۹, لا لیگا ۱۱–۲۰۱۰, ۲۰۱۲–۱۳, ۲۰۱۴–۱۵

کوپا دل ری: ۲۰۰۸–۰۹, ۲۰۱۱–۱۲, ۲۰۱۴–۱۵

سوپر جام فوتبال اسپانیا: ۲۰۰۵, ۲۰۰۶, ۲۰۰۹, ۲۰۱۰, ۲۰۱۱, ۲۰۱۳

لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۰۵–۰۶, لیگ قهرمانان اروپا ۰۹–۲۰۰۸, ۲۰۱۰–۱۱, لیگ قهرمانان اروپا ۱۵–۲۰۱۴

سوپرجام اروپا: سوپر جام اروپا ۲۰۰۹, سوپر جام اروپا ۲۰۱۱

جام باشگاه‌ های فوتبال جهان: ۲۰۰۹, ۲۰۱۱

 

بین‌ المللی (آرژانتین)

جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال: ۲۰۰۵

بازی‌ های المپیک تابستانی: ۲۰۰۸

 

شخصی (فردی)

جایزه براوو: ۲۰۰۷

توپ طلا فیفا: ۲۰۱۰, ۲۰۱۱, ۲۰۱۲

توپ طلای اروپا: ۲۰۰۹

بازیکن سال فوتبال جهان: ۲۰۰۹

مجله ورلد ساکر: ۲۰۰۹, ۲۰۱۱, ۲۰۱۲

مجله ورلد ساکر: ۲۰۱۳

Onze d’Or: ۲۰۰۹, ۲۰۱۱, ۲۰۱۲

کفش طلای اروپا: ۲۰۱۰, ۲۰۱۲, ۲۰۱۳

جایزه بهترین بازیکن سال اروپا: جایزه بهترین بازیکن سال اروپا

بهترین بازیکن سال یوفا: بهترین بازیکن سال یوفا

UEFA Champions League Forward of the Year: ۲۰۰۹

UEFA Champions League Top Goalscorer: لیگ قهرمانان اروپا ۰۹–۲۰۰۸, لیگ قهرمانان اروپا ۱۰–۲۰۰۹, ۲۰۱۱, لیگ قهرمانان اروپا ۱۲–۲۰۱۱, لیگ قهرمانان اروپا ۱۵–۲۰۱۴

لیگ قهرمانان اروپا: لیگ قهرمانان اروپا ۱۲–۲۰۱۱,لیگ قهرمانان اروپا ۱۵–۲۰۱۴

لیگ قهرمانان اروپا: لیگ قهرمانان اروپا ۱۵–۲۰۱۴

تیم سال یوفا: تیم سال یوفا، تیم سال یوفا، تیم سال یوفا، تیم سال یوفا، تیم سال یوفا، تیم سال یوفا

فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۱: Man of the Match

جام باشگاه‌های فوتبال جهان: ۲۰۰۹, ۲۰۱۱

L’Équipe Champion of Champions: ۲۰۱۱

لاگاتزتا دلو اسپورت: ۲۰۱۱

جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال: ۲۰۰۵

جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال: ۲۰۰۵

LFP Best Player: ۲۰۰۹, ۲۰۱۰, ۲۰۱۱, ۲۰۱۲, ۲۰۱۳

La Liga Foreign Player of the Year: ۲۰۰۷, ۲۰۰۹, ۲۰۱۰

جایزه پیچیچی: لالیگا ۱۰–۲۰۰۹, ۲۰۱۲, ۲۰۱۳

لا لیگا: لا لیگا ۱۱–۲۰۱۰,۲۰۱۲–۱۳, ۲۰۱۴–۱۵

LFP Best Forward: ۲۰۰۹, ۲۰۱۰, ۲۰۱۱, ۲۰۱۲, ۲۰۱۳

La Liga Ibero-American Player of the Year: ۲۰۰۷, ۲۰۰۹, ۲۰۱۰, ۲۰۱۱, ۲۰۱۲

FIFPro World Young Player of the Year: ۲۰۰۶, ۲۰۰۷, ۲۰۰۸

مجله ورلد ساکر: مجله ورلد ساکر، مجله ورلد ساکر، مجله ورلد ساکر

جایزه براوو: ۲۰۰۷

Golden Boy: ۲۰۰۵

Marca Legend Award: ۲۰۰۹

جایزه آلفردو دی استفانو: ۲۰۰۸–۰۹, لا لیگا ۱۰–۲۰۰۹, ۲۰۱۰–۱۱

ESPY Awards Best International Athlete: ۲۰۱۲

El País King of European Soccer: ۲۰۰۹, ۲۰۱۰, ۲۰۱۱, ۲۰۱۲

فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال World’s Top Goal Scorer: ۲۰۱۱, ۲۰۱۲

فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال World’s best Top Division Goal Scorer: ۲۰۱۲

FIFA/FIFPro World XI: ۲۰۰۷, ۲۰۰۸, ۲۰۰۹, ۲۰۱۰, ۲۰۱۱, ۲۰۱۲, ۲۰۱۳, توپ طلای فیفا ۲۰۱۴

اروپا اسپورت مدیا: اروپا اسپورت مدیا، اروپا اسپورت مدیا، اروپا اسپورت مدیا، اروپا اسپورت مدیا، اروپا اسپورت مدیا، اروپا اسپورت مدیا، اروپا اسپورت مدیا

کوپا آمریکا: ۲۰۰۷

کوپا آمریکا: کوپا آمریکا ۲۰۱۱, کوپا آمریکا ۲۰۱۵

کوپا دل ری: ۲۰۱۰–۱۱, ۲۰۱۳–۱۴

Argentine Sportsperson of the Year Award: ۲۰۱۱

Olimpia de Plata: ۲۰۰۵, ۲۰۰۷, ۲۰۰۸, ۲۰۰۹, ۲۰۱۰, ۲۰۱۱, ۲۰۱۲, ۲۰۱۳

بهترین‌های جام جهانی فوتبال: جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴

FIFA World Cup Dream Team: جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴

لا لیگا Team of the Season: ۲۰۱۴–۱۵

کوپا آمریکا: کوپا آمریکا ۲۰۱۵

توپ طلای اروپا ۲۰۱۵

کفش طلای اروپا ۲۰۱۹

 

اینستاگرام لیونل مسی:

http://www.instagram.com/leomessi

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا