شلوغ ترین و پرتنش ترین زندان جهان چه نام دارد؟

بارها و بارها از زندان ها خبرهای شورش و خشونت آمیز شنیده ایم اما اینکه یک زندان از تمامی زندان ها پرتنش تر باشد کمی جالب است ، در اینجا به واقعه شورش در یکی از زندان ها اشاره شده که خشونت آمیزترین آنها می باشد.

شورش زندان آتیکا

بدترین و خشونت‌بارترین شورش زندان جهان در سال ۱۹۷۱ در زندان آتیکا در نیویورک رخ داد. این زندان نیز به شدت شلوغ و پر از تنش بود. در ۸ سپتامبر آن سال، یک نگهبان به اشتباه فکر کرد که دو تن از زندانیان در حال دعوا هستند و به این بهانه هر دوی آن‌ها را برای تنبیه از سلولشان بیرون آورد. به سرعت شایعاتی در مورد شکنجه این دو زندانی پخش شد.

صبح روز بعد درگیری بین زندانیان و نگهبانان آغاز شد تا اینکه بیش از ۱۰۰۰ زندانی، کنترل بخش بزرگی از زندان را بدست گرفتند که با خرابی گسترده آن بخش از زندان و به گروگان گرفتن ۴۲ نفر از کارکنان زندان همراه شد.

بخش اعظم این زندانیان از اقلیت‌های قومی بودند که نگهبانان را به داشتن تمایلات نژاد پرستانه و شکنجه اقلیت‌های نژادی زندان متهم می‌کردند. آن‌ها خواستار دخالت دولت فدرال در اداره زندان و بهبود شرایط بودند. رویارویی دو گروه ۴ روز به طول انجامید، اما فرماندار نیویورک از بازدید از زندان، صحبت با زندانیان و عفو عمومی زندانیان به خاطر شورش سر باز زد.

در نهایت، در روز ۱۳ سپتامبر، فرماندار به نیرو‌های پلیس ایالتی و گارد ملی دستور حمله داد. با پایان درگیری‌ها بیش از ۱۰ گروگان و ۲۹ زندانی کشته شده بودند که مرگ تمامی گروگان‌ها در اثر آتش نیرو‌های نظامی رخ داده بود.

منبع: bartarinha
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا