شهاب حسینی پس از دریافت نشان شوالیه فرهنگ و هنر فرانسه چه گفت؟ + ویدیو

در این مطلب، ویدیویی از سخنان شهاب حسینی را پس از دریافت نشان شوالیه فرهنگ و هنر فرانسه خواهیم دید! با ما همراه باشید. شامگاه روز گذشته ، پنجشنبه ۸ اسفند ماه سال ۱۳۹۸ شمسی ،  نشان ” شوالیه ” در مراسمی رسمی در سفارت فرانسه واقع در در شهر تهران به شهاب حسینی هنرمند ایرانی اهدا شد.

شهاب حسینی ، بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون در سخنرانی پس از دریافت نشان شوالیه فرهنگ و هنر فرانسه از دست سفیر این کشور، چنین گفت:

” به‌ خاطر این شبِ زیبا، خدا را شکر می‌ کنم. نام کشور فرانسه همیشه با هنر، ادبیات و فرهنگ عجین بوده است. من تاکنون، دو سفر به کشور فرانسه داشته‌ ام و زیبایی‌های زیادی را دیدم. همچنین خیلی خوشحال هستم که دو خواهرزاده نیمه‌ فرانسوی دارم و با مردم فرانسه خویشاوند هستم. علاقه‌ مند به آثار نویسنده بزرگ فرانسوی، اریک امانوئل اشمیت هستم و دو متن ایشان را کار کرده‌ام. از وزارت فرهنگ فرانسه و جناب سفیر که بنده را مستحق و شایسته این مدال دانستند، تشکر می‌کنم. آرزوی من این است که بتوانم با عشقی که در هنر نهفته است، مردم جهان را به هم نزدیک‌ تر و نزدیک‌ تر بکنم. هر چند سیاست علاقمند به تفرقه و جدایی است، هنر می‌ تواند باعث نزدیکی مردم جهان شود. امیدوارم با عنوان شوالیه، بتوانم وظیفه هنری و انسانی خودم را انجام بدهم. “

لازم به بیان است نشان ” شوالیه ” به خاطر خلاقیت هنری یا ادبی یا به خاطر مشارکت در تلالوی هنر و ادب، در فرانسه و در جهان به هنرمندان اعطا می شود.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا