علی بهزاد روزنامه نگار پیشکسوت که بر اثر کرونا درگذشت، که بود؟

در این مطلب، توضیحاتی درباره علی بهزاد روزنامه نگار پیشکسوت که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت، خواهیم داشت! با ما همراه باشید. علی بهزاد ، روزنامه نگار پیشکسوت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و پس از ۴۵ روز بستری در بیمارستان طالقانی تهران، شب گذشته بیستم فروردین ماه سال ۱۳۹۹ شمسی درگذشت.

رضا قوی‌ فکر، دبیر انجمن پیشکسوتان مطبوعات و روزنامه‌ نگار باسابقه ضمن تایید خبر درگذشت علی بهزاد گفت: ” علی بهزاد جزو اولین افرادی بودند که به ویروس کرونا مبتلا شد و حدود ۴۵ روز در بیمارستان طالقانی تهران بستری بود. حال مرحوم بهزاد روبه بهبودی بود ولی به دلیل تخریب شدید ریه ، شب گذشته در بیمارستان فوت کردند. “

علی بهزاد ، روزنامه نگار پیشکسوتی بود که از ۲۰ مهر ماه سال ۱۳۵۶ شمسی به واسطه یک دوست به روزنامه کیهان معرفی شد و تا سال ۱۳۷۴ شمسی نیز در آنجا فعالیت روزنامه نگاری خود را ادامه داد. او اگرچه روزنامه خوانی را با خواندن تفسیرهای سیاسی شروع کرد، با این حال هیچ گاه در روزنامه به دنبال سیاست نرفت و حتی پیشنهاد دبیری سرویس سیاسی کیهان را نپذیرفت و در صفحه فرهنگی فعالیت کرد. او تا سال ۱۳۵۹ شمسی، تیتر یک روزنامه ها را انتخاب می کرد و درباره آن ها طنز می نوشت. علی در سال ۱۳۷۱ شمسی در هفته نامه حوادث به مدت یک سال نویسندگی و گزارشگری صفحه روشنی های زندگی را بر عهده داشت که کار وی نگارش داستان زندگی جانبازان بالای ۷۰ درصد بود و این دوره را به عنوان زکات دوره روزنامه نگاری خود می دانست!

علی بهزاد بزگ ترین رخداد حرفه ای زندگی خود را شاگردی در کنار فریدون صدیقی ، استاد و روزنامه نگار پیشکسوت می دانست و می گفت: ” باور دارم آنچه می دانم فریدون صدیقی به من آموخته است. او قلم سحرآمیزی دارد و با افتخار می گویم داستان نویسی ام را به پیروی از قلم او می نوشتم! “

علی بهزاد بعد از بیرون آمدن از روزنامه  کیهان در سال ۱۳۷۴ شمسی به مدت سه سال مشاور رئیس دانشگاه علم و صنعت شد و فصلنامه علم و صنعت را راه اندازی کرد. او همچین سابقه مدیر تحریریه روزنامه آزاد و ایران ویچ را در کارنامه ی فعالیت های کاری خود داشت. علی علاوه بر سابقه روزنامه نگاری، فعالیت در حوزه روابط عمومی را نیز در کارنامه خود داشت از سال ۱۳۶۹ شمسی تا سال ۱۳۷۴ شمسی به صورت پاره وقت بدون دریافت حق الزحمه با یک واحد صنعتی همکاری می کرد و مسئول روابط عمومی آنجا بود.

علی بهزاد همچنین به مدت ۲۰ سال مدیر روابط عمومی صنایع غذایی بهروز بود و به مدت چند سال به عنوان مشاور عالی انجمن صنایع غذایی ایران فعالیت کرد. علاوه بر آن علی بهزاد کتاب های ” پیشگامان صنعت غذا ” و ” صد سال عشق ” را به رشته ی تحریر درآورده بود و ویرایش کتاب های ” دوست من سلام ” و ” همیشه برخاستن ” از کارهای او به شمار می آید که به عنوان نخستین کتاب در زمینه ی کارآفرینی خانوادگی شناخته می شود!

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا