پوپک بسامی قهرمان وزنه برداری که به کمک بیماران کرونایی رفته است، کیست؟

در این مطلب، توضیحاتی درباره پوپک بسامی قهرمان وزنه برداری که به کمک بیماران کرونایی رفته است، خواهیم داشت! با ما همراه باشید. پوپک بسامی ، عضو تیم ملی وزنه‌ برداری زنان جمهوری اسلامی ایران متولد ۴ اسفند ماه سال ۱۳۷۰ شمسی در شهر کرمانشاه می باشد. البته وی وی در حال حاضر ساکن شهر تهران است. پوپک در ابتدا به مدت چهار سال عضو تیم بسکتبال استان کرمانشاه بود! نکته جالب در مورد پوپک این است که او با وجود این که قد بلندی نداشت، اما به دلیل چابکی و فیزیک بدنی مناسب خود در لیگ بسکتبال زنان جمهوری اسلامی ایران به میدان رفته‌ است!

پوپک بسامی در سال‌ های گذشته در تیم‌ های آناهیتا بنا کرمانشاه در لیگ دسته اول و همچنین معراج کرمانشاه در سوپر لیگ بسکتبال بانوان حضور فعالی داشته است و زیر نظر الهه دارستانی ، مربی تیم ملی بسکتبال سه نفره جمهوری اسلامی ایران در بازی‌ های المپیک تابستانی جوانان سال ۲۰۱۸ میلادی مشغول به فعالیت بوده‌ است!

پوپک در ادامه و از طریق یکی از دوستان خود از راه‌ اندازی رشته وزنه‌ برداری زنان باخبر می شود و مشتاق فعالیت در این رشته ی ورزشی می‌ شود. شاید جالب باشد که بدانید پوپک بسامی به همراه ابریشم ارجمندخواه ، الهام حسینی ، پریسا جهانفکریان ، مریم زارع ، مرضیه قنبری ، الناز باجلانی اعضای اولین تیم ملی وزنه‌ برداری زنان جمهوری اسلامی ایران ، اعزامی به مسابقات قهرمانی بین‌ المللی وزنه‌ برداری جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تشکیل داده اند! شاید جالب باشد که بدانید برای اولین بار، تیم ملی وزنه‌ برداری زنان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی این رشته شرکت کرد.

پوپک بسامی در اقدامی ارزشمند، در مسابقات قهرمانی آسیا ، رتبه ی چهارم در گروه B وزن ۵۵ کیلوگرم را به خود اختصاص داد!

پوپک بسامی و کمک به بیماران کرونایی

پوپک بسامی ، قهرمان کرمانشاهیِ وزنه‌ برداری ایران و نخستین بانوی وزنه‌بردار ایرانی در مسابقات آسیایی و جهانی، این روزها اردوی تیم ملی را ترک کرده است و در بیمارستان‌ ها دوشادوش کادر درمانی مشغول به فعالیت و کمک به بیماران کرونایی است. جالب است بدانید او پیش از وزنه‌ برداری، به مدت ۷سال پرستار بوده است!

حضور پوپک بسامی در مسابقات قهرمانی وزنه‌ برداری آسیا ۲۰۱۹ میلادی

پوپک در یک ضرب، ابتدا وزنه ۵۵ کیلوگرم را نتوانست مهار کند و در حرکت دوم موفق شد این وزنه را با موفقیت بالای سر ببرد! وی در حرکت سوم موفق به مهار وزنه ۵۸ کیلوگرمی شد. پوپک در دوضرب، وزنه‌ های ۷۵ کیلوگرم، ۸۰ کیلوگرم و ۸۵ کیلوگرم را بالای سر برد. پوپک بسامی با رکورد ۵۸ یک ضرب، ۸۵ دوضرب و مجموع ۱۴۳ کیلوگرم در میان پنج نفر گروه B چهارم شد. در رده‌ بندی نهایی این وزن نیز وی به رتبه ۱۲ دست یافت. (از بین ۱۴ ورزشکار)

حضور پوپک بسامی در مسابقات قهرمانی وزنه‌ برداری جهان ۲۰۱۹ میلادی

پوپک بسامی در گروه D دسته ۵۵ کیلوگرم بانوان مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در تایلند، توانست دو رکورد ملی را ارتقا دهد! وی اولین وزنه‌ بردار زن ایران در تاریخ وزنه‌ برداری بود که در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرد.

پوپک بسامی در حرکت یک ضرب، موفق به ارتقای ۲ کیلویی رکورد ملی شد. وی وزنه‌ های ۶۴ کیلوگرم ،۶۹ کیلوگرم و ۷۲ کیلوگرم را با موفقیت بالای سر برد. پوپک در حرکت دو ضرب، با موفقیت ۸۲ کیلوگرم و ۸۶ کیلوگرم را بالای سر برد، اما در مهار ۹۱ کیلوگرم ناکام ماند. این ورزشکار دسته ۵۵ کیلوگرم در مجموع، رکورد ۱۵۸ کیلوگرم را به ثبت رساند که باعث ارتقای یک کیلویی رکورد ملی شد. پوپک بسامی در گروه D دسته ۵۵ کیلوگرم در نهایت با ثبت رکورد ۷۲ یک ضرب، ۸۶ دوضرب و مجموع ۱۵۸ کیلوگرم ششم شد.

با برگزاری رقابت‌ های گروه‌ های A، B و C در دسته ۵۵ کیلوگرم، پوپک بسامی در جایگاه سی و هفتم مسابقات قهرمانی جهان در تایلند قرار گرفت. او توانست ۲ کیلوگرم رکورد ملی را در این رقابت‌ ها جا به جا کند و نسبت به مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا که برای نخستین بار در آن حضور یافت، ۱۵ کیلوگرم رکورد خود را بهبود بخشید.

اما جایگاه اول این دسته از آن لیائو کیوون از کشور چین با رکورد ۹۸ کیلوگرم یک ضرب، ۱۲۹ کیلوگرم دو ضرب و مجموع ۲۲۷ کیلوگرم است. وی همچنین توانست در دو ضرب با مهار وزنه ۱۲۹ کیلوگرم رکورد جهان را یک کیلوگرم ارتقا دهد. لیائو کیوون از کشور چین در مسابقات قهرمانی وزنه‌ برداری آسیا ۲۰۱۹ میلادی در مجموع ۲۲۴ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت.

جایگاه دوم این دسته به ژانگ وانکیونگ از کشور چین با رکورد ۹۹ کیلوگرم یک ضرب، ۱۲۳ کیلوگرم دو ضرب و مجموع ۲۲۲ کیلوگرم تعلق دارد. ژانگ وانکیونگ از کشور چین در مسابقات قهرمانی وزنه‌ برداری جهان ۲۰۱۹ میلادی با مجموع ۲۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. هایدیلین دیاز از کشور فیلیپین نیز با رکورد ۹۳ کیلوگرم یک ضرب، ۱۲۱ کیلوگرم دو ضرب و مجموع ۲۱۴ کیلوگرم کیلوگرم در جایگاه سوم این دسته قرار گرفت.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا