طرز تهیه میگو پلو جنوبی ساده و مجلسی و خوشمزه بدون سبزی مرحله به مرحله

دستور تهیه میگو پلو ساده و خوشمزه

طرز تهیه میگو پلو

میگو پلو یک غذای دریایی خوشمزه و عالی است که بیشتر در شهرهای جنوبی کشور طبخ می گردد. درست کردن میگو روش های مختلفی دارد و میگو پلو زعفرانی یکی از ساده ترین روش ها است. میگو پلو یک غذای کاملا متفاوت است و کسانی که غذای دریایی یا میگو دوست ندارند پیشنهاد می شود یک بار میگو را با پلو با روش ذکر شده درست کنند و از طعم بینظیر این غذا لذت ببرند. در بعضی روش ها میگو را با پیاز و زرشک تفت می دهند و همراه برنج سرو می کنند و در بعضی دیگر میگو را به همراه زرشک لا به لای برنج می ریزند و دم می گذارند. میگو را می توان در کنار برنج ساده، زعفرانی یا سبزی پلو با ترکیب سبزی تازه یا خشک شده درست کرد. امروز در جدول یاب طرز تهیه میگو پلو بدون سبزی مجلسی ساده و خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه میگو پلو ساده و خوشمزه

  • میگو پاک شده نیم کیلو
  • برنج ۳ پیمانه
  • پیاز ۱ عدد
  • زرشک ۱۰۰ گرم
  • نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه کاری به میزان لازم
  • زعفران دم کرده فراوان

طرز تهیه میگو پلو بدون سبزی فوق العاده مجلسی و آسان

مرحله اول: مزه دار کردن میگو

تخته کار را آماده کنید، میگوها را روی تخته قرار دهید دم میگوها را به همراه پوست جدا کنید بعد با چاقو رگ پشت میگو را در بیاورید. میگوها را تمیز با آب سرد بشویید و داخل آبکش بریزید و اجازه دهید آب آن ها کشیده شود. میگوها را داخل یک کاسه یا ظرف مناسب بریزید و با کمی زعفران دم کرده مزه دار کنید. مقداری نمک، فلفل و زردچوبه روی میگوها بریزید و خوب با مواد مخلوط کنید و به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید تا مزه ها به خورد میگو برود.

مرحله دوم: پخت برنج

۳ پیمانه برنج را چند بار با آب تمیز بشویید و هر بار آب برنج را خالی کنید تا آب آن شفاف شود. برنج را به روش کته یا آبکش دم بگذارید تا پخته و آماده شود.

مرحله سوم: تفت دادن پیاز

پیاز را پوست بگیرید و تمیز بشویید، تخته کار را آماده کنید و پیاز را روی تخته خلالی ریز خرد کنید. ماهیتابه ای را روی حرارت قرار دهید و شعله را روشن کنید و زمان دهید تا تابه داغ شود. پیاز را داخل تابه بریزید و درب تابه را بگذارید تا پیاز آب بیندازد و با آب خود پخته شود. بعد روغن را اضافه کنید و با حرارت کم و با حوصله سرخ کنید تا پیاز نرم نرم شود. پیازهای خلالی را به همراه مقداری فلفل، زردچوبه و پودر کاری تفت دهید، کمی هم زعفران دم کرده اضافه کنید و بعد از سرخ شدن پیاز را از تابه خارج کنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن میگو

داخل همان تابه که پیاز را تفت داده بودید میگوها را اضافه کنید، حرارت را زیاد کنید تا میگو آب نیندازد و با شعله زیاد میگوها را به مدت ۳ الی ۴ دقیقه خوب تفت دهید و سرخ کنید. زرشک را که از قبل شسته و تمیز کردید را داخل تابه بریزید و به همراه میگو کمی تفت دهید، در ادامه پیازهای سرخ شده را داخل تابه برگردانید نمک آن را اندازه کنید و بعد از کمی تفت دادن درب تابه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا خوب جا بیفتد. بعد از پخت و آماده شدن میگوها را در کنار برنج خوشمزه میل نمایید.

طرز تهیه میگو پلو

 

نکات کلیدی برای تهیه میگو پلو جنوبی به روش اصلی

  1. میگو بعد از سه چهار دقیقه پخته می شود اگر بیشتر از این مقدار سرخ کنید میگو سفت می شود.
  2. حتما نمک را در انتهای پخت اضافه کنید چون باعث سفت شدن میگو می شود.
  3. پیاز را خلالی نازک برش بزنید و از پیاز فراوان استفاده کنید.
  4. زعفران قابل حذف می باشد ولی پیشنهاد می شود که از آن استفاده کنید.
  5. هرچه زمان پخت کمتر باشد میگوی نرم تری خواهید داشت.
  6. میگو پلو رب گوجه فرنگی ندارد ولی به دلخواه می توانید اضافه کنید.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا