طرز تهیه پاستا سبزیجات ایتالیایی رژیمی بدون خامه و مرغ

دستور پخت پاستا سبزیجات بدون گوشت و مرغ

طرز تهیه پاستا سبزیجات

پاستا سبزیجات یکی از راحت ترین و خوشمزه ترین پاستا ها می باشد که با سبزیجات و یک سس سفید ساده بدون نیاز به مرغ و خامه تهیه می شود. این پاستا بهترین گزینه برای نهار و شام است و شما می توانید از هر نوع پاستا فرمی که دوست دارید برای پخت استفاده کنید. این پاستا همانند پاستا آلفردو که در آموزش های قبلی به شما یاد دادیم خوشمزه است. امروز در جدول یاب طرز تهیه پاستا سبزیجات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پاستا۵۰۰ گرم
قارچ۱۰ عدد
فلفل دلمه سبز۲ عدد یا فلفل های کاپی
فلفل قرمز کاپی۱ عدد
پیاز۱ عدد
هویج۱ عدد
سیر۲ حبه
رب۱ ق غذا خوری
روغن زیتون یا روغن۴ ق غذا خوری
کره۱ ق غذا خوری
شیر۲ لیوان
نشاسته ذرت یا گندم۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه پاستا سبزیجات

مرحله اول: تهیه مواد میانی

ابتدا باید قارچ، پیاز ، سیر ، فلفل و هویج را خرد کرده و آماده کنید،ماهیتابه را روی حرارت گذاشته و روغن بریزید ابتدا هویج ها را اضافه کنید و حدود یک دقیقه تفت دهید بعد قارچ را اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا قارچ ها آب نندازند،وقتی تغییر رنگ دادند و نرم شدند،پیاز و سیر اضافه کنید تفت دهید.

مرحله دوم: افزودن رب

بعد از ۱ دقیقه فلفل ها اضافه شود و برای ۲ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید و بپزید. سپس یک قاشق غذاخوری کره اضافه کنید وقتی کره ذوب شد ، رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه بپزید.

مرحله سوم: پخت پاستا

همزمان داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاید و کمی نمک اضافه کنید و پاستا را افزوده و طبق نوشته روی بسته بندی زمان دهید تا پاستا نرم شود.

مرحله چهارم: افزودن سس

شیر را در یک کاسه جداگانه بریزید و نشاسته را به شیر اضافه کنید و کامل مخلوط کنید،سپس مخلوط شیر و نشاسته را روی سبزیجات و قارچ ریخته ،هم بزنید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید سس غلیظ شود،زمانی که سس غلظت پیدا کرد،پاستای پخته شده را اضافه کنید و کامل با سس مخلوط کنید ،اجازه دهید پاستا ۱-۲ دقیقه روی حرارت بماند و بعد اجاق گاز را خاموش کنید و در صورت تمایل با جعفری خرد شده،گرم سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پاستا سبزیجات

  1. می توانید بجای نشاسته از آرد گندم نیز استفاده کنید.
  2. استفاده از سبزیجات مختلف در این دستور آزاد است و می توانید نخودفرنگی، ذرت و … اضافه کنید.
  3. موقع سرو می توانید کمی پنیر پارمزان اضافه کنید.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا