طرز تهیه کیک ناپلئونی خانگی با خمیر هزارلا ساده و سریع

دستور پخت کیک ناپلئونی

کیک ناپلئونی

کیک ناپلئونی یکی از کیک های بسیار فوری و ساده است که با خمیر هزارلا تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید برای دورهمی ها و مناسبت های مختلف با یک بسته خمیر آماده این شیرینی یا کیک را تهیه کنید. بافت این کیک بسیار عالی و ترد می باشد و اگر از شب قبل تهیه شود و در یخچال استراحت کند طعمی عالی می گیرد. امروز در جدول یاب طرز تهیه کیک ناپلئونی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

خمیر هزارلا۲ بسته
خامه قنادی حدود۱ کیلو
پودر قندمقداری

طرز تهیه کیک ناپلئونی

مرحله اول: آماده سازی خمیر

خمیر هزارلا را چند ساعت در یخچال یا یک تا دو ساعت در محیط قرار دهید تا یخ زدایی شود. خمیر را در سینی فر پهن کنید. با چاقو یا پیتزابر به ابعاد دلخواه برش بزنید. برای این کیک از کل خمیر استفاده کردم و فقط اضافه های اطراف را برش زدم که خمیر صاف و یکدستی داشته باشم و اضافه ها را برای ریختن روی کیک استفاده کنم.

مرحله دوم: پخت خمیر

با چنگال تعدادی سوراخ در سطح خمیر ایجاد کنید. سینی را در فر یک ربع گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید و حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان دهید تا پخت کامل شود. اواخر پخت چک کنید که خمیر بیش از حد نپزد و برشته نشود. خمیرهای اضافه را جداگانه در سینی قرار دهید و حدود ۳۰ دقیقه بپزید.

مرحله سوم: خامه کشی

بعد از پخت همه خمیرها و اضافه ها، آنها را در محیط قرار دهید تا حدود نیم ساعت خنک شوند. هر خمیر را به دو لایه تقسیم کنید. اضافه ها را با چاقو یا دست خرد کنید. خامه قنادی را فرم دهید. لایه اول از خمیر که از بقیه استحکام بیشتری دارد در سینی یا ظرف دلخواه قرار دهید. یک لایه خامه روی خمیر بکشید و با پالت صاف کنید. خامه این لایه تقریبا منسجم و بیشتر از بقیه لایه ها باشد تا ابتدای کار استحکام خوبی داشته باشد. لایه دوم خمیر را قرار دهید و سعی کنید کمی با دست فشار دهید به نحوی که خرد نشود اما به خامه زیری بچسبد. یک لایه نازک خامه روی آن بکشید و با پالت کاملا صاف کنید. لایه سوم خمیر را قرار دهید و باز کمی فشار دهید تا به لایه زیری بچسبد ولی خرد نشود.

مرحله چهارم: تهیه کیک

یک لایه نازک خامه بکشید و صاف کنید. لایه چهارم که لایه آخر است قرار دهید و سطح کیک را با یک لایه خامه بپوشانید. در این مرحله اگر کیک ناصافی دارد و لایه ها مرتب نیستند حتما با چاقو اضافه های اطراف را برش بزنید تا کیک منظم و یکدستی داشته باشید. اطراف کیک را نیز یک لایه نازک خامه بکشید. اضافه های خمیر که خرد کرده بودید با دست روی سطح کیک بریزید و به دیواره ها بچسبانید. در صورت تمایل با خامه، پودرپسته و میوه دیزاین کنید. کیک را چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد سپس سرو کنید.

فوت و فن های دستور پخت کیک ناپلئونی

  1. شیرینی ناپلئونی درست به همین روش آماده میشود فقط باید خمیر را در ابعاد کوچک برش بزنید.
  2. با این میزان مواد، یک کیک حدود ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ گرمی خواهید داشت.
  3. می توانید از خمیر هزارلای خانگی و دستساز استفاده کنید.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا