طرز تهیه دلمه کلم ملس و عالی با گوشت چرخ کرده + راز خوشمزگی

دستور پخت دلمه کلم

طرز تهیه دلمه کلم برگ

دلمه کلم برگ یکی از دلمه های بسیار محبوب و ساده است که شما می توانید در هر فصلی که هستید این دلمه خوش طعم را تهیه کنید. مواد میانی دلمه کاملا سلیقه ی است و می توانید از گوشت چرخ کرده یا مرغ استفاده کنید. ما در آموزش های قبلی طرز تهیه دلمه برگ مو که یکی از محبوب ترین دلمه ها می باشد را به شما یاد دادیم. امروز در جدول یاب طرز تهیه دلمه کلم برگ را به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کلم برگ بزرگ۱ عدد
پیاز۲ عدد
برنج۱/۲ پیمانه
سبزی دلمهشامل ترخون مرزه،نعناع،پیازچه ،سیر،جعفری ۳ ق غذا خوری
لپه۱/۲ پیمانه
رب گوچه فرنگیمقداری
رب انار۱ ق غذا خوری
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه دلمه کلم برگ

مرحله اول: تهیه مواد میانی

ابتدا باید از قبل لپه را برای ۲ ساعت خیس کنید و بعد به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود و بعد برنج خیس خورده را نیز به همراه کمی آب بگذارید تا پخته و آبکشی کنید دقت کنید نیازی نیست خیلی برنج نرم شود.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد گوشت را اضافه کنید و به همراه فلفل سیاه تفت دهید تا سبک شود و بعد کمی رب گوجه اضافه کنید و تفت داده تا خوشرنگ شود و در انتها برنج و لپه پخته شده را نیز اضافه کنید و سبزی معطر را افزوده و هم بزنید و کنار قرار دهید.

مرحله سوم: پخت برگ کلم

برای پخت برگ کلم باید کلم های اطراف را بکنید و بشورید و مغز آن را در بیاورید داخل قابلمه آب بریزید تا جوش بیاید و زمانی که جوش آمد آبلیمو و کمی زردچوه و سبزی معطر بزنید تا بوی کلم ها را بگیرید و بعد دانه دانه کلم ها را داخل آب جوش قرار دهید و بعد از این که نرم شد آبکش کنید و وسط کلم را با چاقو جدا کنید.

مرحله چهارم: پخت دلمه کلم برگ

در ادامه از مواد میانی تهیه شده داخل کلم ها قرار دهید و بقچه کنید یا می توانید رول کنید و داخل قابلمه به صورت فشرده کنار هم قرار دهید و برای تهیه سس باید داخل یک تابه پیاز داغ را هب همراه رب و رب انار و کمی نمک و فلفل سیاه تفت دهید و کمی آب جوش ریخته و روی کلم ها بریزید و به دلخواه می توانید آلو خیس خورده نیز قرار دهید و روی کلم ها یک جسم سنگین قرار دهید و درب قابلمه را قرار دهید و روی شعله ملایم برای ۱ ساعت بگذارید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دلمه کلم

  1. چون برگ کلم سفت است تا ۲ ساعت ممکن است زمان ببرد.
  2. برای چاشنی می توانید از ترکیب سرکه و شکر و آب نیز استفاده کنید.
  3. کمی روغن نیز روی دلمه ها بریزید تا براق شوند.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا