زندگینامه کامل سعید آقاخانی و همسرش گلرخ حقیقی + اینستاگرام

در این مطلب، توضیحاتی درباره زندگینامه کامل سعید آقاخانی و همسرش خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سعید آقاخانی ، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، نویسنده و همچنین کارگردان سینما و تلویزیون متولد ۴ اسفند ماه سال ۱۳۵۰ شمسی در شهر بیجار (یکی از شهرهای استان کردستان) می باشد. بد نیست بدانید سعید فرزند چهارم در میان خانواده ای با شش خواهر و برادر می باشد!

زندگینامه کامل سعید آقاخانی و همسرش

سعید برای حضو در دانشگاه از ۱۸ سالگی به شهر تهران مهاجرت کرد. وی فارغ التحصیل مقطع لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه تهران می باشد. سعید علاقه ی خاصی به تئاتر و فعالیت در این عرصه داشت! وی در زمان دانشجویی، فعالیت در عرصه ی تئاتر را آغاز کرد.

سعید آقاخانی برای اولین بار در سال ۱۳۷۱ شمسی و وقتی ۲۱ سال سن داشت، نقش کوتاهی را در سریال ” محکمه عدالت ” ایفا کرد. وی برای بار دوم و در سال ۱۳۷۷ شمسی در سریال تلویزیونی ” پرواز پنجاه و هفت ” به کارگردانی مهران مدیری به ایفای نقش پرداخت. سریال تلویزیونی ” پرواز پنجاه و هفت ” به کارگردانی مهران مدیری را می توان دومین نقطه ی عطف مجموعه‌ های طنز تلویزیونی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست!

سعید آقاخانی در ادامه و با بازی در سریال تلویزیونی” ساعت خوش ” به کارگردانی مهران مدیری و محصول شبکه دو صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به اوج شهرت خود رسید.

اولین حضور سعید آقاخانی در دنیای سینما

سعید آقاخانی در سال ۱۳۷۶ شمسی و با ایفای نقش ” راننده تاکسی ” در فیلم سینمایی ” کلید ازدواج ” به کارگردانی داوود موثقی وارد دنیای سینما شد! سعید در ادامه و برای بار دوم در سال ۱۳۸۸ شمسی و با بازی در فیلم سینمایی ” بعد از ظهر سگی سگی ” به کارگردانی مصطفی کیایی حضور در سینما را تکرار کرد.

سعید در حوزه نویسندگی نیز فعالیت هایی داشت! وی فعالیت در حوزه ی نویسندگی فیلمنامه را در سال ۱۳۸۴ شمسی و با سریال تلویزیونی ” متهم گریخت ” به کارگرانی رضا عطاران و محصول شبکه سه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تجربه کرد! جالب است بدانید وی با ایفای نقش در همین سریال تلویزیونی به عنوان بازیگر، بسیار نیز دیده شد.

سعید آقاخانی سپس در سال ۱۳۸۸ شمسی، کارگردانی سریال تلویزیونی ” عید امسال ” را نیز انجام داد. این سریال تلویزیونی در نوروز سال ۱۳۸۸ شمسی از شبکه تهران صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد. داستان این سریال تلویزیونی در مورد ماجراهای گوناگون خانواده عباس آقا (با بازی محسن قاضی‌ مرادی) حول و حوش عید نوروز بود!

سعید آقاخانی در خداحافظی طولانی

سعید آقاخانی و کسب سیمرغ!

سعید آقاخانی در سی و سومین جشنواره فیلم فجر (سال ۱۳۹۳ شمسی) برای ایفای نقش در فیلم سینمایی ” خداحافظی طولانی ” به کارگردانی فرزاد مؤتمن، به نویسندگی اصغر عبداللهی و به تهیه‌ کنندگی فرزاد مؤتمن و علی حضرتی، پس از یک رقابت تنگاتنگ با سیامک صفری، سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول را به خود اختصاص داد!

سعید آقاخانی در فیلم آباجان

انصراف سعید آقاخانی از جشنواره فیلم فجر!

سعید آقاخانی پس از سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی در دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی و در راستای همدردی با مردم، از شرکت در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر انصراف داد! وی در یادداشت کوتاهی در این باره نوشت:

” بی تردید هنرمند واقعی و اصیل، هیچ گاه از خاستگاه و مردمش جدا نبوده و نیست. این روزها که حوادث مترقبه و غیرمترقبه گوناگونی جو روانی جامعه و مردم شریف میهنم را یک به یک با بی رحمی نشانه گرفته‌ اند، صلاح دیدم ضمن بیان همدردی صمیمانه خودم و آرزوی شکیبایی برای خانواده های داغدار و تمنای مغفرت برای از دست رفتگان از پیشگاه پروردگار، انصراف خودم را از حضور در جشنواره فیلم فجر امسال اعلام کنم. “

سعید آقاخانی و سریال نون.خ

سریال ” نون.خ ” به کارگردانی سعید آقاخانی و به نویسندگی امیر وفایی و به تهیه کنندگی مهدی فرجی ، برای اولین بار در نوروز سال ۱۳۹۸ شمسی از شبکه یک صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد. سعید آقاخانی ، حمیدرضا آذرنگ ، شقایق دهقان ، سیروس میمنت ، نسرین مرادی ، پاشا جمالى ، هدیه بازوند ، ندا قاسمی ، میرطاهر مظلومی و همچنین مجید یاسر از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. لازم به بیان است میرطاهر مظلومی ، شقایق دهقان و مجید یاسر بازیگران جدیدی هستند که به فصل دوم سریال ” نون. خ ” پیوسته اند.

جالب است بدانید ” نون.خ ” مخفف نقش سعید آقاخانی در این سریال تلویزیونی یعنی نورالدین خانزاده می باشد!

فصل دوم سریال ” نون.خ ” در ابتدا قرار بود در ۲۵ قسمت و برای پخش در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ شمسی آماده شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، این سریال در ۱۷ قسمت تهیه و تولید شد! فصل دوم سریال ” نون.خ ” از اواخر فروردین ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، هر شب ساعت ۲۲ از شبکه یک صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود و تا ۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ شمسی و آغاز ماه مبارک رمضان نیز پایان خواهد یافت.

زندگینامه کامل سعید آقاخانی و همسرش

زندگی شخصی سعید آقاخانی

سعید آقاخانی بیش از دو دهه است که ازدواج کرده است؛ و وی متاهل می باشد. او با دختری از شیراز به نام گلرخ حقیقی ازدواج کرده است. ثمره زندگی مشترک سعید و گلرخف دو دختر به نام های ” خورشید ” و ” دریا ” متولد سال های ۱۳۷۴ شمسی و ۱۳۸۰ شمسی می باشد.

جالب است بدانید سعید، محسن تنابنده ، امیر جعفری ، علی شام بیاتی و همچنین امیر غفارمنش را از بهترین دوستان خود می داند و در دوران دانشجویی با رضا عطاران همخوابگاهی بوده است.

زندگینامه کامل سعید آقاخانی و همسرش

لازم به بیان است سعید آقاخانی بیش از ۱۵ سال است که در زمینه ترک اعتیاد به صورت جدی فعالیت دارد و تابحال در قامت مجری، باعث ترک اعتیاد افراد زیادی شده است! او در مصاحبه ای درباره زندگی خود چنین می گوید: ” در زندگی شخصی ام شوخ هستم ولی سر کار نه؛ زهرمارم، به حساسیت کار و کیفیت آن خیلی اهمیت می دهم برای همین بد اخلاق می شوم.

در کار نیز، اگر نقشی خوبی به من پیشنهاد شود، ژانر آن برایم تفاوتی نمی کند! خیلی ها می گفتند حالا که سینما کار می کنی، به تلویزیون بازنگرد! ولی برایم مهم نیست، اگر نقشی را دوست داشته باشم و فکر می کنم می توانم با ان مردم را سرگرم کنم، حتما بازی می کنم. “

سعید آقاخانی در فیلم قسم

سعید آقاخانی در اینستاگرام

https://www.instagram.com/saeedaghkhani/?hl=en

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا