زندگینامه کامل رنویر سینگ ستاره سینمای هند + زندگی شخصی و اینستاگرام

از نبرد برای ورود به سینما تا ازدواج با دیپیکا پادوکن

جدول یاب، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: رنویر سینگ یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین بازیگران نسل جدید سینمای هند است که شهرت او محدود به مرزهای هند نمی‌شود و محبوبیت جهانی دارد.

رنویر سینگ از جمله سوپراستارهایی است که دستمزد بالایی در بالیوود دریافت می‌کند. او تاکنون جوایز متعددی از سوی جشنواره‌های گوناگون سینمایی دریافت کرده که از جمله آنها سه جایزه باپرستیژ فیلم فیر می‌باشد و از سال ۲۰۱۲ تاکنون جزء لیست ۱۰۰سلبریتی برتر هند از نگاه «فوربز» بوده است.

زندگی اولیه رنویر سینگ

رنویر سینگ ۶ جولای ۱۹۸۵ میلادی در خانواده‌ای سیندی در بمبئی به دنیا آمده است. آنجو و جاگجیت سینگ باونانی پدر و مادر او هستند. پدر بزرگ و مادر بزرگ او ساکن کراچی که جزئی از پاکستان فعلی است بودند که در زمان تقسیم بندی هند به بمبئی نقل مکان کردند. رنویر یک خواهر بزرگتر از خود به نام ریتیکا دارد. رنویر سینگ از طرف مادری نسبت دوری با سونم کاپور (دختر آنیل کاپور) دارد. درواقع با مادر سونام، سونیتا کاپور باونانی نسبت دوری دارد. نام کامل او رنویر سینگ باونانی اما چون معتقد او نام او خیلی طولانی میشد تصمیم گرفت باونانی را از آخر اسم خود حذف کند.

این بازیگر مشهور، همیشه آرزو داشته بازیگر شود و به همین منظور درموسسات و امورزشگاه‌های مختلف بازیگری شرکت می‌کرد. او همیشه آدمی پرانرژی و سرزنده بوده و یک بار وقتی به مهمانی جشن تولد رفته بود مادربزرگش از او خواسته بود برقصد و همه را سرگرم کند و می‌گوید به خاطر دارد که سریع وسط جمع پریده و آهنگ «چوما چوما» از فیلم اکشن «هام» را اجرا کرده بود وهیجان این عمل را درک کرده و به بازی و اجرای حرکات موزون علاقه پیدا کرده است.

زمانی که او در دانشکده اقتصاد مشغول تحصیل بود دریافت که  وارد سینما شدن کار چندان ساده‌ای نیست چراکه غالبا افرادی که زمینه فیلمی دارد و یا به عبارتی روابط محکمی در سینما دارند فرصت حضور در این عرصه را پیدا می‌کنند.

با این تصویر که بازیگر شدن رویایی دست نیافتنی برای او می‌باشد، رنویر تصمیم گرفت که همه تمرکز خود را روی نویسندگی نوگرایانه بگذارد. او به آمریکا رفت و مدرک لیسانس خود را در رشته هنر از دانشگاه «ایندیانا» دریافت کرد.

در دانشگاه تصمیم گفت در کلاس‌های بازیگری شرکت کند و برای سرگرمی تئاتر بازی می‌کرد. سینگ بعد از اتمام تحصیلات خود در سل ۲۰۰۷ به هند بازگشت و چند سالی به عنوان کپی رایتر در آژانس‌های تبلیغاتی کار کرد. کم کم این فرصت را به دست اورد تا به عنوان دستیار کارگردان فعالیت کند اما این کار را هم به خاطر دست یافتن به رویایش یعنی بازیگری رها کرد. رنویر تصمیم گرفت نمونه کارها و رزومه خود را برای کارگردان‌های سینما بفرستد و در دفاتر فیلمسازی گوناگون تست‌های زیادی داد اما هیچ شانس خوبی بدست نیاورد و فقط برای نقش‌های فرعی با او تماس گرفته میشد. آنقدر مایوس شده بود که گاهی با خودش فکر می کرد شاید مسیر را اشتباه آمده است.

کلید خوردن اولین فیلم و آغاز موفقیت:

در سال ۲۰۱۰، شانو شرما، مدیرعامل بخش انتخاب بازیگر کمپانی یاش راج فیلمز برای تست گرفتن از رنویر با او تماس گرفت.  آنها به رنویر گفتند که برای نقش اول فیلمی کمدی-عاطفی به نام «Band Baaja Baaraat» دنبال یک چهره جدید هستند و برای این نقش می‌خواهند از او تست بگیرند. آدیتیا چوپرا، تهیه کننده این کار، فیلم‌های تست رنویر را مشاهده کرد و تحت تاثیر بازی او قرار گرفت و تصمیم گرفت از او برای این نقش استفاده کند اما مانیش شرما کارگردان این فیلم به دلایل بیشتری نیازداشت تامتقاعد شود رنویر گزینه مناسبی برای این نقش است به همین خاطر چند هفته دیگر تست‌های دیگری از او گرفتند تا بالاخره او را تائید کردند و با او برای بازی در نقش بیتو شرما در این فیلم قرارداد بستند. انوشکا شرما نیز بازیگر نقش مقابل او بود.

از نظر رنویر این نقش، نقش پسری معمولی اهل دهلی بود و برای بدست اوردن آمادگی برای ایفای نقش زمان زیادی را با دانشجویان دانشگاه دهلی سپری کرد. قبل از اکران این فیلم بسیاری از انالیزورهای تجاری نسبت به پتانسیل تجاری این فیلم شک و تردید داشتند و با رجوع به تولیدات ناموفق قبلی این کمپانی و کمبود یک ستاره مرد در فیلم و ستاره زن فراموش شده‌ای به اسم انوشکا شرما شانس زیادی برای موفقیت این فیلم نمی‌دیدند. اما برخلاف این دیدگاه‌ها «بند بجا بارات» به شدت پرفروش شد و بازی رنویر سینگ مورد تحسین قرار رگرفت. او فیلم حدود ۳ میلیون دلار فروش کرد و رنویر سینگ موفق شد جایزه بهترین بازیگر تازه وارد مرد را ۵۶مین جشنواره فیلم فیر دریافت کند.

«Ladies vs Ricky Bahl» دومین فیلم رنویر باز هم به تولید کمپانی یاش راج، فیلمی کمدی عاطفی بود که این بار هم با انوشکا شرما همبازی شد. پارینیتی چوپرا و آدیتی شرما دیگر بازیگران این فیلم بودند. رنویر در این فیلم نقش پسری کلاهبردار را بازی کرده که سر دخترها کلاه می‌گذارد اما بالاخره دختر رویاهایش را پیدا می‌کند و دچار تغییر می‌شود. این فیلم نیز در گیشه فروش قابل قبولی داشت.

رنویر سینگ بعد از همکاری مشترک با انوشکا شرما با او وارد رابطه شد و زمزمه‌های بسیاری از این رابطه شنیده می‌شد که البته هیچ یک از آنها این رابطه را تائید نکردند.

کار سوم سینگ، «لوترا» یک رمانس تاریخی بود که در سال ۲۰۱۳ اکران شد. این فیلم برگرفته از داستان کوتاه «The Last Leaf,» نوشته او هنری بود که رنویر در آن با سوناکشی سینها  همبازی شد. این فیلم موردد توجه منتقدین سینمایی قرار گرفت اما در گیشه عملکرد ضعیفی داشت و شکست خورد.

این بازیگر مطرح  هندی، بعد از آن در فیلم تاریخی «رام لیلا»  به کارگردانی سانجی لیلا بانسالی که برگرفته از «رومیو جولیت» نوشته شکسپیر بود در مقابل دیپیکا پادوکن قرار گرفت. رنویر در این فیلم نقش یک پسر گوجراتی به نام رام را بازی کرد. بانسالی که بعد از تماشای بازی رنویر در فیلم «بند بجا بارات» تحت تاثیر قرار گرفته بود تصمیم گرفت از او در این فیلم استفاده کند. این فیلم فروش خوبی در گیشه داشت و نظرات مثبتی هم دریافت کرد. بازی او در این فیلم به شدت مورد تحسین قرار گرفت و رنویر با این فیلم یکی از ماندگارترین آیتم آهنگ‌های تاریخ سینما به نام ‘Tattad Tattad’ را رقم زد. او برای بازی در این نقش به یادگیری زبان جدیدی پرداخت. این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم تجاری رنویر سینگ تا آن سال تبدیل شد. حالا رنویر سینگ با چهارمین فیلمش کاملا به یک ستاره تمام عیار سینما تبدیل شده بود.

در سال ۲۰۱۴، این بازیگر ۳۵ ساله در فیلم « Gunday» ساخته علی عباس ظفر نقش یک مجرم بنگالی را بازی کرد. همبازی‌های او در این فیلم آرجون کاپور که یکی از صمیمی‌ترین دوستان او نیز هستن، پریانکا چوپرا و عرفان خان بودند. شیمی خوب او با آرجون کاپور از نظر منتقدین سینمایی یکی از نقاط قوت این فیلم بود. «گوندی» اولین فیلم رنویر بود که در روز اول اکران بیشترین میزان فروش را داشت و در نهایت با فروش جهانی ۱۴ میلیون دلاری کاری پرفروش لقب گرفت. رنویر بعداز حضوری افتخاری در فیلم «Finding Fanny» که دیپیکا پادوکن و آرجون کاپور بازیگران اصلی آن بودند در فیلمی به نام « Kill Dil» مقابل پارینیتی چوپرا بازی کرد که متاسفانه نظراتی منفی برای بازی در این فیلم دریافت کرد و این فیلم هم در گیشه شکست خورد.

بازیگری تثبت شده از سال ۲۰۱۵ تاکنون

در اثر کمدی-درام « Dil Dhadakne Do» ساخته زویا اختر در سل ۲۰۱۵، سینگ با آنیل کاپور، شفالی شاه، پریانکا چوپرا، فرهان اختر و انوشکا شرما همبازی شد. او در این فیلم نقش بردار پریانکا را بازی کرد که در خانواده‌ای بیزنسی و از هم گسسته پنجابی زندگی می‌کند و آرزو دارد خلبان شود. بازی او بنا به نظر کارشناسان، جزء نقاط قوت فیلم بوده است. این فیلم در گیشه شکست خورد.

فیلم بعدی او در همین سال دوباره فیلم تاریخی به نام «بجیرائو مستانی» بود که باز هم همکاری با سانجی لیلا بانسالی و دیپیکا پادوکن را تجربه کرد البته این بار پریانکا چوپرا هم به جمع آن اضافه شده بود. او برای بازی در این نقش سر خود را تراشید و به گفته خودش ۲۱ ساعت خودش را در اتاق هتل حبس کرده بود. او به کاراکتر خود در این فیلم واقعا زندگی بخشیده بود و روی درآوردن لهجه کاراکترش خیلی کار کرده بود. این فیلم به یکی از پرفروش‌ترین آثار سال ۲۰۱۵ بالیوود تبدیل شد و رنویر برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر تازه‌وارد را از جشنواره فیلم فیر دریافت کرد.

در سال ۲۰۱۶، رنویر در فیلم کمدی –عاطفی « Befikre» ساخته آدیتیا چوپرا مقابل وانی کاپور بازی کرد. «بی فکر» در پاریس فیلمبرداری شد و چهارمین اثری بود که توسط خود آدیتیا چوپرا کارگردانی می شد. متاسفانه این فیلم در گیشه شکست خورد.

بعد از حدود یک سال غیبت از صفحه سینما، سینگ دوباره با نقشی متفاوت به نام «علاءالدین خیلجی» در فیلم «پادماوات» به سینما بازگشت. «پادماوات» یک فیلم تاریخی- درام دیگر به کارگردانی سانجی لیلا بانسالی است. این فیلم سومین همکاری مشترک رنویر و دیپیکا با بانسالی در فیلمی تاریخی را رقم زد که این مثلث موفق باز هم قوی تر از قبل موفقیت خود را تکرار کردند. رنویر در این فیلم نقش یک پادشاه ظالم مسلمان را بازی کرد که در پی بدست آوردن همسر زیباروی شاه دیگری بود. شاهد کاپور دیگر بازیگر مطرح این فیلم بود.  گروه های هندو مذهب معتقد بودند که این فیلم واقعیت های تاریخی را تحریف کرده است و می گفتند اگر این فیلم اکران شود بازیگران و عوامل سازنده این فیلم مورد تهدید قرار می گیرند.

زندگینامه کامل رنویر سینگ

انور پاتاک از «هافپوست» تم های غلط و پسرفت کننده‌ی فیلم را مورد انتقاد قرار داد،  اما سینگ را به خاطر “درخشش حیرت انگیز” خود در ترسیم ویژگی‌های دوجنسیتی خیلجی ستود. یک منتقد سینمای دیگر درمورد بازی رنویر در این فیلم گفت: «وقتی رنویر جلوی دوربین باشد چشم برداشتن از او و نظاره کردن فردی دیگر امکان پذیر نیست.» این فیلم ۸۰ میلیون دلار فروش کرد و به پرفروش‌ترین فیلم رنویر سینگ در طول دوران کاری‌اش تبدیل شد. همچنین «پادماوات» یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای هند لقب گرفت. او جایزه بهترین بازیگر فیلم فیر از نگاه منتقدین را برای بازی در این فیلم دریافت کرد.

در همان سال ۲۰۱۸ رنویر در فیلم دیگری به نام «سیمبا» ساخته روهیت شتی ظاهر شد که در آن نقش یک پلیس فاسد را بازی کرد. ساراعلی خان و سونو سود همبازی‌های او در این فیلم بودند. با فروشی معادل ۵۶ میلیون دلار «سیمبا» به دومین فیلم پرفروش رنویر سینگ در سال ۲۰۱۸ تبدیل شد.

فیلم بعدی او در سل ۲۰۱۹ «گولی بوی» نام دارد فیلمی موزیکال برگرفته از زندگی یک رپر خیابانی است که به یک ستاره بزرگ تبدیل می‌شود. رنویر سینگ بعد از مقایسه  خودش با کاراکترش در این فیلم وجوه مشترک پیدا کرد، در اینکه یک پسر فقیر در تلاش برای تحقق رویای خود مسیرهای دشواری را سپری می‌کند. او آهنگ‌های رپ را خودش اجرا کرد و توانست موسیقی زیرزمینی هند را مورد توجه قرار دهد. افتتاحیه این فیلم در ۶۹مین فستیوال فیلم برلین رقم خورد و فیلم مورد تحسین بسیاری از سینماگران قرار گرفت. عالیا بات تقشی مقابل او را در این فیلم بازی کرده است. رنویر و عالیا به خاطر بازی جسورانه و بی نظیر خود جایزه بهترین بازیگران سال ۲۰۱۹ را از جشنواره استاراسکرین دریافت کردند.

فیلمی بعدی سینگ که آماده اکران است فیلمی ورزشی به نام «۸۳» است که به زندگی اسطوره کریکت  هند کپیل دیو و حماسه‌ای که در جام جهانی کریکت در سال ۱۹۸۳ خلق کرد پرداخته است. دیپیکا پادوکن نقش همسر او را در این فیلم به کارگردانی کبیر خان ایفا کرده است. او در حال حاضر مشغول بازی در پروژه بزرگ تاریخی کارن جوهر به نام «تخت» است. این فیلم درمورد شاهزاده مغول «دارا شیخ» است و بازیگران برجسته بسیاری از جمله کرینا کاپور خان، عالیا بات، بومی پادنکر، ویکی کوشل، جانوی کاپور و… در این فیلم بازی می‌کنند. رنویر قرارداد بازی در یک فیلم کمدی دیگر به نام « Jayeshbhai Jordaar» برای کمپانی یاش راج فیلمز را بسته که بعد از اتمام «تخت» فیلمبرداری آن آغاز خواهد شد.

زندگی خصوصی رنویر سینگ:

رنویر در بدو ورود خود به سینما با همبازی‌اش انوشکا شرما وارد رابطه شد که البته این رابطه هیچ گاه علنی نشد و  زمان زیادی طول نکشید. رنویر سینگ در سال ۲۰۱۲ سر کار فیلم «رام لیلا» به  شدت تحت  تاثیر همبازی‌اش دیپیکا پادوکن قرار گرفت و علی رغم مخالفت‌های بسیار دیپیکا که از رابطه‌های قبلی‌اش آسیب دیده بود با او وارد رابطه شد. رنویر که کاملا دلداده و شیدای دیپیکا شده بود از همان ابتدا به نیمه گمشده خود گفته بود که هدف او ازدواج است و می‌خواهد با او ازدواج کند اما دیپیکا ترجیح داد به صورت پنهانی مدتی با هم در رابطه باشند تا زوایای پنهان شخصیت هم را بشناسند. آنها در سال ۲۰۱۶ به صورت پنهانی و در مراسمی خصوصی با هم نامزد کردند و در سال ۲۰۱۸ با برگزاری مراسم‌های مجلل سنتی «کونکانی هندو» و «سیک آناند کاراج» (پدر رنویر سیک مذهب است) در لاک کومو، ایتالیا که البته خصوصی بود با هم ازدواج کردند و بعد از آن در هند چندین مراسم جداگانه دیگر ترتیب دادند و ازدواج خود را به صورت مفصل با دعوت از چهره‌های مطرح بالیوود جشن گرفتند. رنویر که شخصیتی برون گرا دارد هیچگاه از ابراز علاقه به دیپیکا در هیچ محفلی فروگذار نکرده و می‌گوید که سالها آرزوی او ازدواج با دیپیکا بوده و به همسرش افتخار می‌کند و بعد از گذشت یک سال از زندگی مشترک، از بودن در کنار هم بسیار خوشحال و راضی هستند.

زندگینامه کامل رنویر سینگ

رنویر سینگ در سال ۲۰۱۹ به عنوان هفتمین سلبریتی برتر هند از نگاه «فوربز» معرفی شد. این مجله درآمد سالانه رنویر سینگ را ۱۷ میلیون دلار تخمین زد وا را به عنوان پنجمین بازیگری که بالاترین دستمزد را در هند می‌گیرد معرفی کرد. همچنین مجله معتبر « GQ» او را  در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ جز ۵۰ چهره جوان تاثیرگذار هندی معرفی کرد و مجله «ایندیا تودی» او را جزء لیست  ۵۰ چهره قدرتمند هند قرار داد.

نکته جالب دیگر درمورد رنویر سینگ این است که غالبا رنویر سینگ در حال تغییر سر و قیافه و ظاهر او می بینیم. او همیشه سعی می کند از میان نقش هایی که به او پیشنهاد می شود کارهایی را که قبول کند که پیشتر آن را تجربه نکرده باشد درواقع نمی خواهد در یک ژانر و قالب تکراری کار کند و همیشه دوست دارد حرفی برای گفتن داشته باشد. همچنین سر و ظاهر رنویر متناسب با نقشی که بازی می کند تغییر می کند به همین خاطر یک دوره او را با ریش و سبیل موهای بلند می بینیم و یک دوره کچل و… . رنویر سینگ همچنین عاشق پوشیدن لباس های جیغ و متفاوت است و جسارت خاصی در پوشیدن لباس هایی عجیب دارد که هر کسی حاضر به پوشیدن آنها نیست.

سینگ علاوه بر بازیگری، چهره تبلیغاتی برندهای مطرح مختلفی است که از معروف ترین انها می توان به برند «آدیداس» اشاره کرد. او در شوخ طبعی و بمب انرژی بودن، زمان انجام کار بسیار جدی، سخت کوش و متعهد به کار است و همین رمز موفقیت اوست. او همیشه گفته است که بدون داشتن هیچ رابطه ای با تلاش و ممارست وارد سینما شده است

موفق ترین فیلم های رنویر سینگ در گیشه:

  1. پادماوات ساخته سانجی لیلا بانسالی؛ بازیگر مقابل دیپیکا پادوکن
  2. گولی بوی ساخته زویا اختر؛ بازیگر مقابل عالیا بات
  3. سیمبا ساخته روهیت شتی: بازیگر مقابل سارا علی خان
  4. بجیرائو مستانی ساخته سانجی لیلا بانسالی: بازیگران مقابل پریانکا چوپرا و دیپیکا پادوکن
  5. گوندی ساخته علی عباس ظفر؛ بازیگر مقابل پریانکا چوپرا
  6. رام لیلا ساخته ساخته سانجی لیلا بانسالی؛ بازیگر مقابل دیپیکا پادوکن
  7. بند بجا بارات ساخته مانیش شرما؛ بازیگر مقابل انوشکا شرما

آدرس صفحه اینستاگرام رنویر سینگ: (@ranveersingh)

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا