زندگینامه کامل حمیرا ریاضی بازیگر نقش راضیه در سریال جلال + اینستاگرام

در این مطلب، درباره زندگینامه کامل حمیرا ریاضی بازیگر نقش ” راضیه ” در سریال تلویزیونی ” جلال ” توضیحاتی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سریال تلویزیونی ” جلال ” به کارگردانی حسن نجفی و به تهیه کنندگی مهدی کریمی و به نویسندگی امیر حسین ثروتمند و با حضور بازیگرانی چون مهران رجبی ، عمار تفتی ، حمیرا ریاضی و… و محصول صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی به سفارش معاونت امور استان‌ های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران می باشد.

زندگینامه کامل حمیرا ریاضی

حمیرا ریاضی با نام اصلی ” حمیرا حسنی ریاضی” متولد ۲۸ خرداد ماه سال ۱۳۴۶ شمسی در شهر تهران می باشد. حمیرا ریاضی فارغ التحصیل مقطع فوق لیسانس رشته ی کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر است، وی همچنین فارغ التحصیل رشته ی کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا در سال ۱۳۷۴ شمسی نیز است.

آغاز فعالیت حمیرا ریاضی در عرصه بازیگری

حمیرا پس از ورود به دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۹ شمسی، فعالیت هنری خود را در زمینه تئاتر آغاز کرد. بد نیست بدانید وی در نمایشنامه تراژدی ” اسفندیار ” و پس از آن در نمایشنامه ” مهرگیاه ” و ” لیرشاه ” و ” ایلیات ” و همچنین ” چند و چون به چاه رفتن چوپان “، ” بهرام چوبینه ” و نیز “هانچو ” به ایفای نقش پرداخت. حمیرا در ادامه فعالیت های خود در عرصه ی بازیگری، به حضور در کارهای تلویزیونی و سینمایی نیز دعوت شد. شروع فعالیت سینمایی حمیرا ریاضی با بازی در فیلم سینمایی ” ساز و ستاره ” به کارگردانی و به نویسندگی محرم زینال زاده در سال ۱۳۷۳ شمسی بود.

زندگینامه کامل حمیرا ریاضی

حمیرا ریاضی و حضور در دنیای شهرت و محبوبیت

حمیرا از سال ۱۳۷۶ شمسی توانست در دنیای شهرت و محبوبیت بدرخشد! او در سریال تلویزیونی ” پهلوانان نمی ‌میرند ” به کارگردانی حسن فتحی و محصول شبکه دوم صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بر روی آنتن تلویزیون رفت و دیده شد! این سریال تلویزیونی، داستانی را در شهر تهران و در زمان قاجار روایت می ‌کند که پهلوانان ورزش باستانی مورد اعتماد و احترام همه مردم بودند؛ ناگهان پهلوان اول پایتخت کشته می‌ شود و… حمیرا در این سریال تلویزیونی و در نقش ” لیلا ” به ایفای نقش پرداخته بود.

حمیرا در مجموعه تلویزیونی ” وضعیت سفید ” به کارگردانی حمید نعمت الله و به به نویسندگی هادی مقدم‌ دوست و حمید نعمت ‌الله و محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز به ایفای نقش پرداخت.

حمیرا در این پروژه تلویزیونی در کنار بازیگرانی هم چون مونا احمدی ، عباس غزالی ، افسانه بایگان ، ابولفضل پورعرب ، امیر حسین رستمی ، سیما خضرآبادی ، پوراندخت مهین ، جواد هاشمی و… کار بی نظیری را اجرا نمود.

حمیرا ریاضی و نقش های سینمایی و تلویزیونی وی

حمیرا ریاضی در ارتباط با نقش هایی که بر عهده می گیرد، در مصاحبه ای چنین می گوید: ” برای من فرقی نمی ‌کند نقش مثبت داشته باشم یا منفی! تنها جذابیت دراماتیک برایم کفایت دارد. خیلی از دوستان  حتی کسانی که اصلا مرا نمی‌ شناسند. فقط بر اساس نقش‌ هایم قضاوتم می‌کنند و بر این باورند که چون بیشتر نقش ‌هایم منفی بوده است، پس خود نیز آدم بدی هستم. “

وی درباره نقش های خود و این موضوع که کدام یک را بیشتر دوست دارد، بر این باور است: ” هیچ‌کدام! البته کار اخراجی‌ ها (به کارگردانی و نویسندگی مسعود ده ‌نمکی و به تهیه کنندگی حبیب ‌الله کاسه‌ ساز و محصول سال ۱۳۸۵ شمسی) را دوست داشتم!  نقشم در دیوانه‌ای از قفس پرید (سومین فیلم سینمایی بلند احمدرضا معتمدی و محصول سال ۱۳۸۱ شمسی) هم خوب بود. از کارم در فیلم زیر پوست شهر به کارگردانی رخشان بنی اعتماد (نهمین فیلم سینمایی رخشان بنی‌ اعتماد و محصول سال ۱۳۷۹ شمسی) هم راضی بودم. “

ریاضی و همسرش علی اوسیوند

حمیرا ریاضی از فساد در صنعت سینما می گوید!

حمیرا در مصاحبه ای درباره فساد حاکم بر صنعت سینما چنین می گوید: ” من و همسرم که کارشناس ارشد این رشته هستیم، سال‌ هاست بیکاریم و کسانی هستند که سالی پنج یا شش فیلم بازی می‌ کنند! روابط چگونه شده است؟ بعضی از تهیه‌کننده‌ ها حتی نقش می‌ فروشند. این عدالت است؟ “

زندگینامه کامل حمیرا ریاضی

ماجرای حضور حمیرا ریاضی در شبکه ماهواره ای جم!

در دوره ای خبری پیرامون حضور حمیرا در شبکه ماهواره ای جم منتشر شد! لازم به بیان است شایعه حضور حمیرا ریاضی در شبکه جم صحت ندارد. شبکه جم به پخش سریال ‌ها و برنامه‌ های مختلف گروه تلویزیونی جم می ‌پردازد.

حضور حمیرا ریاضی در سریال جلال

حمیرا ریاضی در جدیدترین فعالیت تلویزیونی خود در سریال تلویزیونی ” جلال ” به کارگردانی حسن نجفی و محصول شبکه یک صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در کنار بازیگرانی چون عمار تقتی و… حضور دارد.

زندگی شخصی حمیرا ریاضی

حمیرا در سال ۱۳۷۸ شمسی با علی اوسیوند ، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ازدواج کرد. این زوج هنری صاحب یک فرزند دختر به نام ” یاسمین ” هستند.

حمیرا ریاضی و دختر وی یاسمین

حمیرا درباره موضوع کم کاری خود در تلویزیون و سینما، در مصاحبه ای چنین می گوید: ” همواره نسبت به این موضوع دغدغه داشتم و دوست داشتم بازی در نقشی را بپذیریم که بتوانم در درجه اول خودم آن را باور کنم و بعد درگیر آن نقش شوم! ایفای کاراکتر های ساده دیگر روحم را راضی نمی‌ کند؛ ترجیح می‌ دهم  تا زمان یک پیشنهاد خوب صبر کنم. “

فیلم های سینمایی حمیرا ریاضی

  • شرفناز (۱۳۹۳ شمسی)
  • شیرین (۱۳۸۶ شمسی)
  • نغمه (۱۳۸۰ شمسی)
  • رنگ شب (۱۳۷۹ شمسی)
  • زیر پوست شهر (۱۳۷۹ شمسی)
  • مثلث آبی (۱۳۷۸ شمسی)
  • هفت سنگ (۱۳۷۶ شمسی)
  • بازی با مرگ (۱۳۷۴ شمسی)
  • ساز ستاره (۱۳۷۳ شمسی)

آدرس اینستاگرام حمیرا ریاضی

https://www.instagram.com/homeirariazi.official

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا