برترین برنامه های اسکرین شات برای اندروید و iOS + معرفی

شما احتمالا با نحوه گرفتن اسکرین ‌شات در اندروید و iOS آشنا هستید. اما هنگامی که می‌خواهید از تمام یک صفحه وب یا یک چت اسکرین‌شات بگیرید، از کدام برنامه های اسکرین شات برای اندروید و iOS استفاده می‌کنید؟

برترین برنامه های اسکرین شات برای اندروید و iOS + معرفی
برترین برنامه های اسکرین شات برای اندروید و iOS + معرفی

توانایی گرفتن اسکرین‌شات از ویژگی‌های ناب تلفن های هوشمند است؛ شما می توانید فقط با فشار چند دکمه به راحتی تصویری واقعی از صفحه نمایش بگیرید که می‌تواند برای بعضی کارها استفاده شود. در عین حال، یکی از مشکلات اصلی اسکرین‌شات در دستگاه‌های اندرویدی این است که تنها می‌توان عکسی گرفت که صفحه نمایش قادر به ارائه آن است. به این معنا که اگر نمایشگر گوشی کوچک است و وضوح صفحه نمایش کم است، اسکرین‌شات نیز محدود خواهد بود.

به منظور دستیابی به میدان دید وسیع‌تر و برای دور زدن محدودیت‌های بالا توسط کاربران، ویژگی «اسکرین‌شات اسکرولی طولانی» (Long-scrolling screenshot) پیشگام شده است. در این مقاله می‌توانید ضمن آشنایی با بهترین برنامه های اسکرین شات برای اندروید و iOS، آن‌ها را دانلود کنید.

بهترین برنامه های اسکرین شات برای اندروید و iOS

شیائومی در یکی از رندرهای اخیر خود از می یوآی (MIUI)، برای اولین بار ویژگی «اسکرین‌شات طولانی» را معرفی کرد. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا نسبت به سایر تلفن‌های هوشمند، اسکرین‌شات‌های طولانی‌تری بگیرند.

هنوز هیچ یک از تلفن‌های هوشمند اندرویدی این ویژگی را ندارند؛ گرچه اگر این قابلیت به‌طور پیش فرض روی تلفن همراه نصب شود، بسیار ارزشمند است. با این حال برای سایر افرادی که از می یوآی (MIUI) استفاده نمی‌کنند نیز ویژگی اسکرین‌شات اسکرولی طولانی در دسترس است؛ کافی است یک نرم افزار عکس گرفتن از صفحه گوشی اندروید یا یکی از برنامه های اسکرین شات برای اندروید یا iOS مانند نرم‌افزارهای زیر را روی تلفن همراهشان نصب کنند.

اپلیکیشن  LongShot

LongShot یک اپلیکیشن قدرتمند برای اندروید است که می‌توانید برای ساختن اسکرین‌شات‌های اسکرولی و طولانی از آن استفاده کنید. این برنامه دارای امکانات اصلی زیر است:

  • ابزار دوخت که به شما امکان می‌دهد چندین اسکرین‌شات را به هم وصل کنید و یک عکس طولانی درست کنید.
  • ابزاری که می‌تواند به‌طور خودکار از صفحات طولانی وب عکس بگیرد.
  • ابزاری شناور که به سرعت و به‌طور متوالی چند اسکرین شات می‌گیرد.

اگر می‌خواهید از یک صفحه کامل وب اسکرین شات بگیرید، فقط به پایین صفحه بروید. بدون هیچ اقدام دیگری عکس گرفته می‌شود. همچنین برای شخصی‌سازی بیشتر می‌توانید نقاط شروع و پایان مورد نظرتان را مشخص کنید. هیچ محدودیتی در تعداد اسکرین‌شات‌هایی که می توانید به هم وصل کنید وجود ندارد.

LongShot تمام تصاویر خود را با فرمت Lossless ضبط می‌کند. هرگونه ماتی احتمالی که هنگام اشتراک‌گذاری تصویر با سایر برنامه‌ها مشاهده می‌کنید، ناشی از فشرده‌سازی تصویر در انتهای کار است. این برنامه رایگان است و حاوی هیچ‌گونه علامت چاپی نیست.

برنامه Web Scroll Capture

صرفا با توجه به نام برنامه Web Scroll Capture به سادگی متوجه می‌شوید که به‌عنوان یکی از برنامه های اسکرین شات برای اندروید چه کاری انجام می‌دهد. این برنامه می‌تواند از قطعه‌ای از صفحات وب که حاوی موضوع جذابی هستند عکس بگیرد تا مطالب آن را به‌صورت آفلاین مطالعه کنید.

همچنین این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد صفحات وب را دانلود کنید؛ در نتیجه می‌توانید مطالب موجود در یک صفحه وب را نگهداری کنید و بعدا مطالعه کنید. هر دو ویژگی علی‌الخصوص برای افراد در حال حرکت که همزمان امکان برقراری ارتباط اینترنتی فعال را ندارند مفید است. از امکانات دیگر این برنامه می‌توان به تبدیل اسکرین‌شات‌های اسکرولی صفحات وب به پی‌دی‌اف اشاره کرد.

اگرچه نام این نرم افزار اسکرین شات اندروید القا می‌کند عملکرد آن منحصر به صفحات وب است، به این معنی که باید فقط در بالای یک مرورگر وب کار کند، اما درواقع Web Scroll Capture دامنه گسترده‌تری دارد که در صورت نیاز می‌تواند در قسمت‌های مختلف فضای اندروید نیز به کار آید.

اپلیکیشن Stitch and Share

Stitch and Share یک دیگر از برنامه های اسکرین شات برای اندروید است که قابلیت تصویربرداری طولانی در حد نیاز کاربر را به او می‌دهد. اما برخلاف برنامه‌های دیگر، Stitch and Share در فروشگاه Google Play موجود نیست و این موضوع آن را به یک اپلیکیشن Sideloading تبدیل کرده است؛ این به معنی بارگیری برنامه به فرمت APK از اینترنت است تا به صورت دستی روی گوشی اندرویدی نصب شود.

اپلیکیشن Stitch and Share، مانند LongShot عملکرد مشابهی را برای گرفتن عکس‌ها به صورت فریم به فریم و دوختن آن‌ها در کنار یکدیگر دارد. نتیجه یک اسکرین‌شات طولانی است که برای دیدن کل محتوای آن لازم است اسکرول کنید. از دیگر ویژگی‌های LongShot می‌توان به امکان ویرایش اشاره کرد. خروجی این اپلیکیشن می‌تواند به صورت عکس یا لینک برای دیگران ارسال شود. همچنین برنامه LongShot سریع و راحت است. اگر این نرم افزار اسکرین شات اندروید را می‌خواهید، از لینک زیر برای دانلود آن اقدام کنید.

دانلود برای اندروید

نرم افزار Scroll Capture

Scroll Capture برنامه شگفت‌انگیز دیگری برای گوشی‌های اندروید است که اسکرین‌شات اسکرولی ایجاد می‌کند. پس از نصب، گرفتن یک اسکرین شات به آسانی ضربه زدن روی «نماد ضبط» برنامه است تا با این اشاره، نرم افزار Scroll Capture کار خودش را انجام دهد.

برنامه PICSEW

Picsew اپلیکیشن خوبی برای ساختن اسکرین شات اسکرولی در iOS است؛ زیرا نسبت به برنامه‌های بالا امکانات بیشتری دارد. از همه مهم‌تر این که Picsew می‌تواند تصاویر را در امتداد هر دو محور عمودی و افقی متصل کند و به شما امکان می‌دهد در صورت نیاز اسکرین‌شات‌های اسکرولی بسیار جذاب و منظره مانند ایجاد کنید. همچنین Picsew دارای گسترش Snapshot وب است؛ به این ترتیب شما می‌توانید با یک ضربه از کل صفحه وب، اسکرین‌شات بگیرید.

مانند بسیاری از این برنامه‌ها، Picsew امکان دوخت اتوماتیک یا دستی را نیز دارد. تعداد اسکرین‌شات‌هایی که می‌توانید به هم متصل کنید تا یک تصویر واحد به‌دست آید محدودیتی ندارد.

این برنامه با هر محتوای قابل اسکرول در دستگاه iOS شما، از جمله برنامه‌های شخص ثالث و برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی کار می‌کند.

نرم افزار Stitchcraft

یکی از بهترین جایگزین‌های LongShot در اندروید Stitchcraft است. Stitchcraft، برخلاف رقیب خود، ویژگی اسکرول و پرتاب اتوماتیک ندارد؛ اما هنوز هم یک برنامه قوی است.

Stitchcraft فاقد ابزار خودکار است؛ به این معنی که باید تمام اسکرین‌شات‌ها را به‌صورت جداگانه بگیرید. فقط برای نتیجه دوخت بهتر اطمینان حاصل کنید که مقدار کمی همپوشانی بین آن‌ها وجود دارد. فرآیند دوخت اتوماتیک است. تصاویری را که می‌خواهید در شات‌اسکرین طولانیتان داشته باشید انتخاب کنید و برنامه آن‌ها را در کنار هم قرار می‌دهد. اگر ترجیح می‌دهید کنترل بیشتری روی فرایند داشته باشید، می‌توانید فرآیند دوخت را نیز به‌صورت دستی انجام دهید.

Stitchcraft با صفحات وب، برنامه‌های شخص ثالث، پیام‌های موضوعی و تصاویر پس‌زمینه ثابت کار می‌کند. سایر ویژگی‌های قابل توجه شامل ابزار حاشیه‌نویسی، امکان مدیریت تصویرها و آسان بودن اشتراک‌گذاری تصاویر در شبکه‌های اجتماعی است.

اپلیکیشن Tailor

Tailor یکی دیگر از برنامه‌های همه‌کاره iOS است. این نرم‌افزار با محبوب‌ترین نرم‌افزار روی دستگاه شما از جمله پیام‌رسان فیسبوک، واتساپ و توییتر کار خواهد کرد.

اپلیکیشن Tailor به‌طور خودکار یک صفحه وب یا برنامه را برای شما اسکرول نمی‌کند؛ بلکه شما باید تمام اسکرین‌شات‌های خود را به‌صورت دستی بگیرید و سپس آن‌ها را به Tailor اضافه کنید. برنامه می‌تواند همه آن‌ها را به‌طور خودکار به هم وصل کند. نسخه اصلی برنامه رایگان است. با ۳ دلار پرداخت درون برنامه‌ای، می‌توانید تبلیغات و علامت چاپ را حذف کنید.

برنامه های پیش فرض اندروید (Android Manufacturer Apps)

برخی از توسعه‌دهندگان تلفن‌های اندرویدی در تلاشند به توانایی گرفتن اسکرین‌شات‌های طولانی توسط دستگاه‌های خود دست یابند. سامسونگ و هواوی در این راه گام برداشته‌اند. سامسونگ ویژگی Capture More خود را با Note 5 معرفی کرد. این نسخه در Galaxy S8 به عنوان Scroll Capture معرفی شد. برای استفاده از این ویژگی به Advanced Settings بروید و Smart Capture را روشن کنید. طبق معمول اسکرین‌شات بگیرید، اما برای افزودن عکس‌های بیشتر روی Scroll Capture ضربه بزنید. تا زمانی که تمام محتوای مورد نیاز خود را پوشش نداده‌اید به Scroll Capture ضربه بزنید.

در دستگاه‌های هواوی، Power + Volume Down را فشار دهید تا یک اسکرین‌شات ساده بگیرید. بلافاصله روی Scrollshot ضربه بزنید تا یک اسکرین‌شات طولانی داشته باشید. صفحه به‌طور خودکار شروع به اسکرول می‌کند؛ برای متوقف کردن آن روی صفحه ضربه بزنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا