اسامی پرطرفدار دختر و پسر در سال ۱۴۰۰ و قبل از آن به همراه معنی

انتخاب اسم برای نوزادی که قرار است به زودی متولد شود، اگرچه سخت ترین کار دنیا نیست، اما بی شک یکی از سخت ترین آن ها است! اما این کار سخت، آن قدر شیرین است که اگر نکات اصولی آن را بدانید، برای همیشه در یادتان می ماند و البته از نتیجه آن نیز راضی خواهید بود. بسیاری از پدرها و مادرها از وقتی که جنسیت فرزندشان مشخص می شود، به فکر انتخاب اسم می افتند! بعضی از آن ها خیلی زود به نتیجه نهایی می رسند و البته بعضی دیگر نیز تا روز به دنیا آمدن فرزند خود نمی دانند که کدام اسم بهتر است! و کدام اسم را انتخاب کنند!

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سازمان ثبت احوال کشور، جدول زیر ۵۰ اسم دختر و پسر انتخاب شده ی پرطرفدار برای متولدین سال ۱۳۹۸ شمسی را نشان می دهد.

جالب است بدانید همچون سال های گذشته، باز هم اسم ” فاطمه ” در بین دختران بیشترین طرفدار را دارد و در بین اسامی پسران نیز، اسم ” امیرعلی ” بیشترین فراوانی را کسب کرده است!

این جدول و بررسی های انجام گرفته بر روی آن نشان می دهد که اقبال مردم برای استفاده از اسامی مذهبی و دینی برای فرزندان پسر خود بیشتر می باشد! به طوری که ۱۵ اسم از ۵۰ اسم اول انتخابی کلمه ” محمد ” و ” علی ” را استفاده کرده اند! و در مقابل این نگرش برای اسامی دختران، رنگ و بوی ضعیف تری دارد و خانواده ها ترجیح داده اند از اسامی فرهنگی و بومی و تاریخی خود بهره جویند!

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

2 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
نیکا
نیکا
2 سال قبل

زهرا اسم خیلی قشنگیه

مسعود
مسعود
3 سال قبل

این جدول که برای سال ۹۶ هست!!!

دکمه بازگشت به بالا