حل جدول چه تاثیری در اعتماد به نفس آدمی دارد؟

حل جدول موجب می شود تا اعتماد به نفس شما افزایش پیدا کند. وقتی شما در تلاش هستید که هر جور شده خانه های خالی را پر کنید این ممارست و تلاش باعث می شود تا در زندگی یاد بگیرید که برای حل مشکلات باید توجه و تلاش بیشتری کرد تا بلاخره به نتیجه رسید. در نتیجه فرد جاهای خالی کمبود های زندگی را با پاسخ درست پر می کند.این عمل موجب می شود تا اعتماد به نفس شما هم بالا برود.

 

حل جدول چه تاثیری در اعتماد به نفس آدمی دارد؟

پر کردن وقت های بیهوده

با توجه به اینکه امروزه فشارهای زندگی مانع از آزادی عمل های دیگران شده است ولی بعضا زمان های آزادی در اختیار داریم که با حل جدول می توانیم این جای خالی را پر کنیم. به طور مثال زمانی که در انتظار اتوبوس یا در مطب دکتر یا مترو هستیم می توانیم با جدول حل کردن خودمان را سرگرم کنیم. جدول علاوه بر هیجانی که دارد، تفریح سالمی هم به شمار می رود. بنابراین شیوه مناسبی برای پر کردن وقت های مرده است.

گفتیم تفریح، نگفتیم افراط

اگر چه گفته شد که جدول یک تفریح سالم است ولی این نباید به گونه ای باشد که وقت شما مدام به خاطر جدول تلف شود. متاسفانه بعضی ها صبح و شب در حال جدول حل کردن هستند و به نوعی اعتیاد به این کار پیدا کرده اند و اگر تا شب جدول حل نکنند انگار یک چیزی گم کرده اند. این بسیار اشتباه است. باید هدف از حل جدول در درجه اول تفریح و بعد افزایش اطلاعات عمومی باشد آن هم در مقطع کوتاهی از زمان توصیه می شود. بنابراین افراط در حل جدول می تواند آسیب زننده باشد.

با حل جدول خوب حرف بزنید

اگر می خواهید قدرت بیانی خود را تقویت کنید یکی از راه های افزایش فن بیان حل جدول است. خیلی جالب است بدانید وقتی جدول حل می کنید با انواع الفاظ و کلمات آشنا می شوید و چون دایره لغات شما در ذهن افزایش پیدا کرده است شما به راحتی می توانید بهتر و شیواتر سخن بگویید. اصولا یکی از علت هایی که افراد در گفتار مشکل دارند این است که دایره لغات آنها در ذهن محدود است و به همین خاطر دچار استرس می شوند.

از طلاق پیشگیری کنید

امروزه یکی از مشکلات زن و شوهر ها که منجر به طلاق شده است این است که از مسائل و انتظارات یکدیگر آگاهی ندارند. وقتی همسر شما در مورد مسائل زندگی اطلاعات کافی داشته باشد بهتر می تواند انتظارات شما را برآورده سازد. در بعضی از جداول چون سوالات خانوادگی وجود دارد و فرد در جواب به آنها فکر می کند همین باعث می شود تا اطلاعات او در مسائل خانوادگی زیاد شود و همان را در زندگی شخصی اجرا کند.

تقویت حافظه با جدول

جدول موجب کی شود تا حافظه شما تقویت پیدا کرده و هوش شما بالا برود. با حل جدول مغز دچار فعل و انفعالاتی می شود که بهره هوشی شما بالا می رود و شما باهوش تر می شوید. توصیه می شود اگر می خواهید کم حافظه نشوید جدول حل کنید. البته بهتر است افراد رو به سمت جداولی بروند که بیشتر موضوعیت علمی داشته باشد تا علم شما بالاتر برود. والدین می توانند جدول هایی که بیشتر جنبه آموزشی و علمی دارند را برای فرزندانشان تهیه کنند تا بهره هوشی فرزندانشان بالاتر برود.

شان اجتماعی بالا با جدول

از محاسن دیگر حل جدول بالا رفتن شان اجتماعی و محبوبیت در بین جمع های خانوادگی و دوستانه است. وقتی در جمعی نشسته اید و اطلاعات عمومی شما بالا بوده و در مورد هر چیزی حرفی برای گفتن داشته باشید این عمل شما موجب می شود تا دیگران روی شما حساب باز کنند و احترام بیشتری برای شما قائل شوند. اصولا شما وقتی جدول حل می کنید و به انواع سوالات پاسخ می دهید این باعث می شود که در مورد موضوعات مختلف آگاهی داشته باشید و با هر قشری به راحتی بتوانید صحبت کنید.

در پایان توصیه می شود زن و شوهر هایی که در خانه گهگاهی وقت اضافه دارند به کمک یکدیگر جدول حل کنند. این حرکت باعث می شود تا حس همکاری و تعاون و حس توجه کردن در طرفین به خصوص در خانم ها شکل بگیرد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا