طرز تهیه سالاد الویه با کالباس و ذرت مجلسی و راحت برای ۴ نفر

دستور پخت سالاد الویه و کالباس

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس

سالاد الویه با کالباس طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما دیگر نیازی به مرغ ندارید و خیلی راحت می توانید این سالاد جذاب و محبوب بین ما ایرانی ها را آماده کنید. این سالاد الویه خیلی راحت تهیه می شود و شما می توانید برای مهمانی ها و تولد ها این سالاد خوشمزه را آماده کنید. شما می توانید به دلخواه از سبزیجات یا صیفی جات مختلف اضافه کنید و یک غذای شیک و مجلسی برای مهماین ها خود آماده کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه سالاد الویه کالباس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی۳ عدد
کالباس۳۰۰ گرم
هویج۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
خیارشور۱۰ عدد
ذرت۱/۲ پیمانه
نخود فرنگی۱/۲ پیمانه

مواد لازم برای تهیه سس

سس مایونز۴ ق غذا خوری
لیموترش تازه۱ عدد
ماست۱ ق غذا خوری
خردل۱ ق چای خوری
جعفری۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس

مرحله اول: پخت سیب زمینی و هویج

ابتدا باید سیب زمینی ها را بشورید و به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود و نرم شود و بعد هویج را نیز به صورت جداگانه بگذارید تا پخته شود و بعد از پخت سیب زمینی باید آن را آبکش کنید و بشورید پوست سیب زمینی را بگیرید و بعد هویچ را نیز پوست بگیرید. تخم مرغ را داخل آب قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا کاملا تخم مرغ پخته شود.

مرحله دوم: خرد کردن مواد

در ادامه خیارشور ها را بشورید و نگینی ریز خرد کنید و جدا قرار دهید. سیب زمینی و هویج و تخم مرغ پخته شده را داخل یک کاسه بریزید و با کمک یک مشر یا گوشتکوب دستی بکوبید تا له شوند و یا می توانید رنده ریز یا درشت بزنید. کالباس را رنده یا به صورت مکعبی خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید نخود و خیارشور و ذرت پخته شده را به مواد سیب زمینی و هویج اضافه کنید و هم بزنید، می توایند از نخود و ذرت کنسروی استفاده کنید و یا می توانید خودتان در خانه بخارپز کنید.

مرحله چهارم: تهیه سس

در ادامه برای تهیه سس باید مایونز و ماست و ادویه ها و سس خردل را باهم ترکیب کنید و بعد سبزی خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید به همین راحتی سس الویه حاضر است.

مرحله پنجم: تهیه سالاد الویه

در ادامه باید سس تهیه شده را روی مواد بریزید و هم بزنید و سالاد تهیه شده را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود و اگر می خواهید به صورت قالبی این سالاد را تهیه کنید می توانید مواد را داخل یک قالب سیلیکونی یا پلاستیکی بریزید و بعد روی دیس دلخواه برگردانید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد الویه با کالباس

  1. می توانید به دلخواه ۴ شاخه پیارچه به دلخواه داخل سس بریزید.
  2. اضافه کردن ماست هم از حجم سس کم می کند، هم مقداری مزه های سس رو بالانس می کند و تند و تیزی خردل رو کم می کند.
  3. می توانید از ژامبون گوشت یا مرغ به دلخواه استفاده کنید.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا