طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای خیلی خوشمزه با شیر و آرد گندم برای ۴ نفر

دستور تهیه پنکیک ساده

طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای

پنکیک نوعی کیک مدرن است که به شکل کوچک درست می شود و بافت نرم و لطیف و پف پفی دارد. پنکیک با ترکیب مواد مختلف و با روش های گوناگونی درست می شود. پنکیکی که در این دستور یاد می گیرید چون زرده و سفیده آن از هم جدا و تخم مرغ آن به خوبی زده می شود با پنکیک های دیگر تفاوت دارد و بافت آن مانند کیک و بسیار خوشمزه است. امروز در جدول یاب طرز تهیه پنکیک پفکی بدون ماست ساده تابه ای برای ۴ نفر را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک ساده تابه ای

  • آرد ۱ لیوان
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شکر ۳ قاشق غذا خوری سر صاف
  • شیر ۲/۳ لیوان
  • روغن مایع ۳ قاشق غذا خوری
  • وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه پنکیک ساده بدون ماست با شیر

مرحله اول: ترکیب تخم مرغ با شکر

ظرف های مناسبی را انتخاب کنید که کاملا خشک باشند ۲ عدد تخم مرغ را داخل ظرف بشکنید و سفید و زرده را از هم جدا کنید. مقداری از شکر را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید تا پف کند و فرم بگیرد و داخل یخچال قرار دهید. بقیه شکر را به زرده تخم مرغ اضافه و کمی مخلوط کنید، در ادامه ۱/۴ قاشق چای خوری وانیل را بریزید و چند دقیقه با همزن دستی یا برقی هم بزنید تا مواد کاملا یکدست و کرمی شوند.

مرحله دوم: اضافه کردن شیر و روغن

شیری که استفاده می کنید نباید خنک باشد و از چند دقیقه قبل خارج از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسد. در این مرحله ۲/۳ لیوان شیر را کم کم اضافه و مخلوط کنید سپس ۳ قاشق غذا خوری روغن را بریزید و با همزن مواد را خوب هم بزنید.

مرحله سوم: اضافه کردن مواد خشک

۱ لیوان آردی که دارید را داخل یک ظرف بریزید ۱ قاشق غذا خوری بکینگ پودر را اضافه و با آرد مخلوط کنید، ترکیب آرد و بکینگ پودر را سه بار الک کنید. می توانید الک کردن را دو بار انجام دهید و بار سوم ترکیب مواد خشک را روی مواد تخم مرغی الک کنید. ترکیب آرد و بکینگ پودر را کم کم و در ۳ مرحله به مواد اضافه کنید و در هر بار اضافه کردن ترکیب، با لیسک یا همزن مواد را به آرامی و در یک جهت هم بزنید. اطراف ظرف را دورگیری کنید تا مواد یکدستی داشته باشید.

مرحله سوم: اضافه کردن سفیده فرم گرفته

سفیده تخم مرغی که کامل فرم گرفته است و به مدت حدود ۱۰ دقیقه در یخچال قرار داده اید را در چند مرحله اضافه و به آرامی هم بزنید تا پف مواد نخوابد. مواد پنکیک آماده شده و می توانید در تابه سرخ کنید.

مرحله چهارم: پخت پنکیک

تابه کوچکی را روی حرارت قرار دهید تا کاملا داغ شود، هر بار با ملاقه یا یک قاشق بزرگ از مواد پنکیک داخل تابه بریزید و اجازه دهید تا پخش شود. زمانی که کناره های پنکیک بسته شد و روی آن شروع به حباب زدن کرد یک طرف پنکیک پخته است، حالا پنکیک را برگردانید تا طرف دیگر هم حدود ۲ الی ۳ دقیقه بپزد و طلایی شود. هر بار تابه را با دستمال نخی تمیز کنید و مجدد از مواد پنکیک داخل تابه بریزید. پس از آماده شدن پنکیک ها را داخل ظرف سرو قرار دهید و با عسل، تکه های مواد یا هر چیز دیگری که دوست دارید تزئین و نوش جان کنید.

طرز تهیه پنکیک خوشمزه بدون ماست

نکات کلیدی برای تهیه پنکیک ساده و خوشمزه با آرد گندم

  1. از تابه نچسب و بدون خط و خش استفاده کنید.
  2. برای پخت پنکیک نیازی به چرب کردن تابه نیست.
  3. حتما حرارت ملایم باشد تا پنکیک کاملا مغز پخت شود.
  4. درب تابه در تمام مراحل پخت پنکیک باز باشد.
‫۴/۵ (۲ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا