ورزش مغز با حل چند معمّای ساده

اگر احساس می کنید که مغزتان به کمی ورزش احتیاج دارد، حل معما احتمالاً بهترین روش برای فعال نگهداشتن مغز است. اگر زیاد از ذهن تان کار نکشید، به تدریج ضعیف و ضعیف تر خواهد شد و مسلّماً این چیزی نیست که بخواهید. کار کردن روی ذهن شاید در ابتدا سخت به نظر برسد، اما فوایدی که در آینده برایتان خواهد داشت، ارزش تمام این تلاش ها را دارد. در ادامه به چند معمای جالب می پردازیم که ذهن تان را درگیر می کنند و هوش و دقت تان را می سنجند. جواب معماها در انتهای مطلب آمده است.

چند معمّای ساده

معمای شماره ۱

در تصویر بالا هفت ماشین وجود دارد که در یک تقاطع به هم رسیده اند و ترافیک ایجاد کرده اند. اگر فقط یکی از این ماشین ها از تصویر حذف شود، بقیه ی آن ها می توانند آزادانه به حرکت خود ادامه دهند.

کدام ماشین را باید حذف کرد؟

چند معمّای ساده

 

معمای شماره ۲

مردی به همراه دو گوسفند خود و یک گرگ سفر می کند. اگر مرد گوسفندهایش را تنها گذاشته بود، گرگ به آن ها حمله می کرد. در جایی از مسیر، مرد به یک رودخانه می رسد که چاره ای جز عبور کردن از آن ندارد. او در همان حوالی یک قایق پیدا می کند اما به خاطر کوچکی قایق، هر بار فقط یکی از این حیوانات را می تواند با قایق به آن طرف رودخانه ببرد. به خاطر داشته باشید که مرد اگر لحظه ای گوسفندهایش را با گرگ تنها بگذارد، گرگ آن ها را خواهد خورد.

این مرد چطور می تواند همه ی این حیوانات را به آن طرف رودخانه ببرد؟

چند معمّای ساده

 

معمای شماره ۳

مردی با چاقو همسرش را به قتل می رساند و از آنجایی که هیچکس در آنجا و آن لحظه حضور نداشته، مرد جسد زن را روی زمین رها و چاقوی آغشته به خون را جایی در جنگل پرت می کند. بعد از آن مرد سوار ماشینش می شود و به سمت محل کارش می رود. یک ساعت بعد پلیس با مرد تماس می گیرد و به او می گوید که همسرش کشته شده است. آن ها از او می خواهند که فوراً به محل قتل بیاید. وقتی مرد به آنجا می رسد، پلیس فوراً او را دستگیر می کند.

پلیس از کجا فهمیده بود که قاتل زن، همسرش بوده است؟

 

چند معمّای ساده

 

معمای شماره ۴

جین از دامادش خوشش نمی آید. با این حال، هر روز برایش یک وعده غذا درست می کند. یک روز، او یک تکه گوشت برای خودش و دامادش می پزد. وقتی گوشت پخته می شود، داماد جین از راه می رسد. جین در حضور او گوشت را از ماهیتابه بیرون می آورد و آن را با چاقو دو نیم می کند. بعد هر دوی آن ها یکی از نصفه های گوشت را می خورند. اما وقتی داماد جین سهم خود از گوشت را می خورد، شروع به کبود شدن می کند و ناگهان می میرد.

جین چطور توانسته بود گوشت را طوری مسموم کند که فقط دامادش مسموم شود؟

چند معمّای ساده

 

معمای شماره ۵

در تصویر بالا سه در وجود دارد که شما می توانید هر کدام از آن ها را باز کنید و از آنجا به مقصد خود برسید. پشت در اول یک آدمکش انتظارتان را می کشد. پشت در دوم یک شیر وجود دارد که سه سال است هیچ غذایی نخورده. پشت در سوم هم یک آتش سوزی عظیم به راه افتاده است.

عبور از کدام در خطری ندارد؟

چند معمّای ساده

 

معمای شماره ۶

آبی که از شیر جاری می شود وارد دوازده مخزنی می شود که در پایین آن قرار گرفته اند. بعضی از این مخزن ها یک لوله و بعضی دیگر از آن ها دو لوله دارند.

کدام مخزن اول از همه پر می شود؟

.

.

.

.

.

.

.

 

.

.

.

.

.

.

.

جواب ها

۱- با حذف ماشین شماره ی سه مشکل حل خواهد شد و ترافیک از بین خواهد رفت.

۲- مرد ابتدا باید گرگ را به همراه خود با قایق به آن طرف رودخانه ببرد. سپس، مرد پیش گوسفندهایش بر می گردد و یکی از آن ها را با خود به آن سمت رودخانه می برد. مرد وقتی به آن سمت رودخانه می رسد، گوسفند را در آنجا می گذارد و گرگ را با خود به طرف دیگر رودخانه می برد. در آنجا گرگ را تنها می گذارد و گوسفند دیگر را به همراه خود به آن طرف رودخانه می رساند. در نهایت، مرد دوباره برمی گردد و گرگ را به طرف دیگر رودخانه که گوسفندها هم آنجا هستند می برد.

۳- پلیس آدرس محل قتل همسرش را به او نگفته بود.

۴- جین سم را فقط به یک طرف چاقو مالیده بود، یعنی همان قسمتی از گوشت که به دامادش داده بود.

۵- در وسط امن است. چون اگر شیر سه سال است که غذا نخورده بنابراین دیگر زنده نیست.

۶- مخزن F اول از همه پر می شود. آبی که از مخزن L جاری می شود فقط می تواند به مخزن F برسد، چون مخزن H بسته است.

منبع: : brightside

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا