قانون تقابل سطرها و ستون ها در حل جدول سودوکو چیست؟

جدول یاب ، محمد سیمری : در مطالب قبلی، توضیحات متفاوت و گوناگونی پیرامون جدول سودوکو و همچنین انواع مختلف آن ارائه کردیم. در این مطلب نیز تصمیم داریم بیشتر و بیشتر درباره جدول سودوکو برای شما توضیح دهیم و شما را بیشتر با روش های حل آسان آن آشنا نماییم.

پس با ما همراه باشید.

قانون تقابل سطرها و ستون ها در حل جدول سودوکو چیست؟

همانگونه که شما نیز می دانید تنها نکته ی مهمی که برای حل جدول سودوکو، بسیار مهم و قابل توجه است، داشتن توانایی استدلال ذهنی و همچنین قدرت منطق بالا است.

توجه داشته باشید یکی از راه های موفقیت در حل جدول سودوکو، توانایی بالا و دقت لازم در دیدن اعداد در خانه های جدول سودوکو است! بد نیست بدانید آن دسته افراد در حل جدول سودوکو موفق هستند که قدرت دید خوبی دارند و به جهت تمرین زیاد، توانایی بهتری در یافتن اعداد در خانه های جدول دارا می باشند.

در حل جدول سودوکو، نکته این است که بایستی به محض یافتن هر عدد در جدول سودوکو، بلافاصله سطرها و ستون های منتهی به آن عدد را مجددا بررسی نمایید تا بتوانید عددهای دیگری را در جدول مورد نظر شناسایی نمایید! در حقیقت می توان گفت یافتن هر عدد در جدول سودوکو، پلی است برای یافتن دیگر اعداد و همچنین یک گام برای موفقیت در حل کامل جدول سودوکوی مورد نظر!

برای بیان اهمیت قدرت دید در حل جدول سودوکو، یک مثال را با هم مرور می کنیم؛ با ما همراه باشید.

تقویت قدرت دید به چه میزان در حل سودوکو موثر است؟

برای نمونه در جدول بالا، یافتن عدد ۳، می تواند پلی باشد برای یافتن دیگر عدد ۳ در مربع ۳ این جدول! رای درک بهتر این موضوع، به شکل زیر توجه نمایید:

تقویت قدرت دید به چه میزان در حل سودوکو موثر است؟

دقت داشته باشید بدون یافتن عدد ۳ در مربع ۶، شما به هیچ وجه نمی توانید عدد ۳ در مربع ۳ را بدست آورید! اما پس از یافتن عدد ۳ در مربع ۶ ، با بررسی مجدد سطرها و همچنین ستون های منتهی به مربع ۳، عدد ۳ دیگری در جدول بدست خواهد آمد!

یک مورد را از یاد نبرید! اتفاق جالبی در این جدول سودوکو رخ داده است. همه ی اعداد ۳ در جدول سودوکو به ترتیب در حال مشخص شدن هستند! پس از یافتن عدد ۳ در مربع ۳ جدول سودوکو، حالا نوبت به عدد ۳ در مربع ۱ می رسد.

شکل بعدی نحوه یافتن عدد ۳ در مربع ۱ را نشان می دهد:

تقویت قدرت دید به چه میزان در حل سودوکو موثر است؟

توجه داشته باشید همین توالی اعداد می تواند ادامه پیدا کند و با یافتن عدد ۳ در مربع ۱، این بار نوبت به یافتن عدد ۳ در مربع ۷ جدول خواهد رسید!

تقویت قدرت دید به چه میزان در حل سودوکو موثر است؟

براساس شکل بالا، خانه ی j2 نیز بایستی با عدد ۳ پر شود! بسیار عالی! همه اعداد ۳ در جدول سودوکوی نمونه ی ما مشخص شدند و تنها یک عدد ۳ باقی مانده است که آن هم در مربع ۸ جدول و در خانه ی h6 خواهد بود.

پس بی شک می توان گفت یکی از سریع ترین و موثرترین راه ها برای حل جدول سودوکو، استفاده از قانون تقابل سطرها و ستون ها می باشد. علاوه بر این، دنبال کردن خانه های بدست آمده در جدول نیز یکی دیگر از روش های موثر در حل تمام جدول های سودوکو به ویژه جدول های سودوکوی آسان است!

توصیه می کنیم نمونه تمرینی ارائه شده در بالا را با همین روش و خودتان حل کنید؛ فراموش نکنیداین جدول به قدری آسان است که تنها با استفاده از همین روش می توانید آن را حل کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا