یک رزومه کاری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اگر واقعا به دنبال پیدا کردن کار مورد علاقه خود هستید، هواره دنبال فرصت‌های جدید باشید و خود را تنها به یک شغل خاص محدود نکنید.

 

 

گام نخست برای یافتن شغل مناسب و پیش از حضور در جلسات مصاحبه، تهیه‌کردن روزمه برای شناساندن خود به فرد مصاحبه‌کننده است. رزومه یکی از تاثیرگذار‌ترین عوامل برای متقاعدکردن افراد در حین مصاحبه است. شما در غالب رزومه ویژگی‌های خود را در کمترین زمان در اختیار مصاحبه‌کننده قرار می‌دهید، بنابراین باید با دقت کامل آن را آماده کنید، تا فردی حرفه‌ای به نظر بیایید و بتوانید کارفرما را جذب خود کنید. برای آن‌که در مصاحبه کاری رد نشوید و بتوانید کارفرما را تحت‌تاثیر قرار دهید، نباید هیچ نکته‌ای را از قلم بیندازید.

اغلب رزومه‌ها معمولی و ساده هستند، بنابراین برگ برنده برای فردی است که رزومه‌ای متفاوت را طراحی کنید. در این کار می‌توانید از افراد حرفه‌ای و متخصص کمک بگیرید. یافتن شغل مانند مسابقه‌ای نفسگیر است که افراد در آن برای کسب جایگاه شغلی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

یک رزومه خوب نباید خیلی طولانی یا خلاصه باشد، چون کارفرمایان اغلب مدت کوتاهی را به مطالعه رزومه‌ها اختصاص می‌دهند، بنابراین همیشه سعی کنید یک رزومه کامل و استاندارد داشته باشید.

برای تجربیات کاری و تحصیلات حتما باید مدت زمانی که در کار و شغلی مشغول به کسب تجربه و مهارت بوده‌اید و زمان اخذ مدرک را درج کنید.

مهارت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند. مهارت کار با نرم‌افزار‌های مختلف مخصوصا نرم‌افزار‌های آفیس و نرم‌افزار‌های حسابداری از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اگر دوره‌های کارآموزی را نیز گذرانده و تجربه و مهارت کسب کرده‌اید، می‌توانید آن‌ها را در رزومه خود یادداشت کنید.

اگر تجربه‌های کاری مختلفی دارید حتما نوع کار، محل کار و وظایف و مسئولیت‌هایی را که داشتید، در رزومه بنویسید. دقت داشته باشید که رزومه باید کامل باشد، بنابراین مشخصات فردی، مدارک تحصیلی، تجربیات کاری، مهارت‌های کاری و… همگی باید به صورت مرتب و مجزا در رزومه نوشته شوند.

 

یک راه دیگر برای شناساندن خود به‌عنوان فردی حرفه‌ای، فعالیت پررنگ در شبکه‌های اجتماعی است. شما می‌توانید از شبکه‌های فیس‌بوک، توییتر و لینکدین استفاده کنید و ارتباط خود را با افراد مختلف گسترش دهید. خودتان را معرفی کنید، از ویژگی‌ها و توانمندی‌های خود و سوابق کاری‌تان بنویسید. با دیگران به گفتگو بپردازید، با این کار شما به‌عنوان فردی متخصص شناخته می‌شوید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا