آرین طباطبایی مشاور ارشد وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا کیست؟ + سابقه فعالیت های سیاسی وی

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره آرین طباطبایی مشاور ارشد وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا خواهیم داشت! با ما همراه باشید. به تازگی مطلع شده ایم آرین طباطبایی، پژوهشگر ایرانی‌ تبار در حوزه علوم سیاسی و امور بین ‌الملل به عنوان مشاور ارشد در معاونت کنترل تسلیحاتی و امور امنیت بین ‌المللی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا منصوب شده است!

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، آرین طباطبایی، دختر دکتر سید جواد طباطبایی (استاد دانشگاه و پژوهشگر ایرانی در زمینه فلسفه، تاریخ و سیاست؛ وی مدیر گروه فلسفه مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی نیز بوده است) از تحلیلگران مسائل ایران در آمریکا را به عنوان مشاور ارشد معاون وزارت خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی و امور امنیت بین ‌الملل منصوب کرد! آرین طباطبایی در حساب کاربری خود در توییتر از پیوستن به دولت جو بایدن، رئیس‌ جمهور ایالات متحده آمریکا و معاون او، کاملا هریس ابراز خرسندی کرده است.

آرین طباطبایی همچنین محقق سابق اندیشکده رند و مدیر برنامه درسی و استاد وابسته مطالعات امنیتی در دانشگاه جرج‌ تاون است. وی همچنین عضو شورای روابط خارجی در آمریکا، عضو هیئت مدیره گروه پژوهشی ایران-اروپا و چند مرکز دیگر پژوهشی است.

وی همچنین در حال حاضر عضو سازمانی به نام ائتلاف تضمین دموکراسی است که در سال ۲۰۱۷ میلادی برای مقابله با تلاش ‌های ادعایی روسیه جهت تضعیف نهادهای دموکراتیک در آمریکا و اروپا تشکیل شد. روزنامه واشنگتن ‌پست ۱۱ جولای ۲۰۱۷ میلادی گزارش داده بود این گروه توسط مقام‌ های سابق وزارت اطلاعات و وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا راه‌ اندازی شده است.

آرین طباطبایی دارنده تحصیلات کارشناسی مطالعات سیاسی از دانشگاه ایالتی نیویورک در استونی بروک، کارشناسی ‌ارشد صلح و امنیت بین ‌الملل به طور ممتاز و مدرک دکتری تخصصی در رشته مطالعات جنگ از دانشگاه کینگز کالج لندن است و دوره پسادکتری در مطالعات بین ‌الملل را در دانشگاه هاروارد گذرانده‌ است. وی به زبان ‌های انگلیسی، فرانسوی و فارسی صحبت می ‌کند. دیدگاه‌ های او درباره ایران بر اساس آنچه تا کنون در سخنرانی ‌ها و مقاله‌ های مختلف ابراز کرده است به دیدگاه‌ های مقام‌ های فعلی دولت جو بایدن بسیار نزدیک است!

آرین طباطبایی در یک جلسه استماع که ژانویه سال گذشته میلادی در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان برگزار شد، گفت معتقد است سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران در سطح تاکتیکی موثر بوده است اما در سطح راهبردی موفقیتی نداشته است زیرا به تغییر رفتار تهران منجر نشده است! وی در مقاله‌ای که ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی روی وب‌ سایت ائتلاف تضمین دموکراسی قرار گرفت، نوشته بود دولت دونالد ترامپ نتوانست هدف خود در خصوص رسیدن به توافق بهتر با ایران بعد از خروج از برجام را عملی کند. او در این مقاله که قبل از نتایج انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا به رشته تحریر درآمده بود، درباره سیاست احتمالی دولت جو بایدن در قبال ایران نوشته بود:

” اگر جو بایدن رئیس‌ جمهور شود، ایالات متحده آمریکا را به شرط پایبندی ایران به برجام برخواهد گرداند و همزمان تلاش خواهد کرد از تهران در خصوص سایر زمینه ‌های محل نگرانی مانند آزمایش موشکی و گروگان‌ های آمریکایی تعهدات اضافی دریافت کند. “

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا