آشنایی با ۱۰ ورزشکار ثروتمند در رشته فرمول یک + عکس و درآمد

مسابقات فرمول یک در سال ۲۰۲۱ در حالی به پایان رسید که مکس ورستاپن در رقابتی نزدیک با لوئیس همیلتون این قهرمانی را کسب کرد. با پایان مسابقات سال ۲۰۲۱ با ۱۰ ورزشکار ثروتمند این رشته آشنا می‌شوید:

رانندگان ثروتمند فرمول یک
رانندگان ثروتمند فرمول یک

۱. مایکل شوماخر

خانواده شوماخر در فرمول یک شهرت دارند و دیدن مایکل در صدر فهرست پردرآمدترین افراد جای تعجب ندارد. او پنج عنوان متوالی را بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ به دست آورد، که از آن زمان تاکنون هرگز به تساوی نرسیده است. شوماخر در طول دوران حرفه‌ای خود در کلاس جهانی، ۸۰۰ میلیون دلار به دست آورد.

۲. لوئیس همیلتون

همیلتون با ۷ عنوان قهرمانی یکی از پرافتخارترین رانندگان جهان است. این راننده انگلیسی که به سختی هشتمین عنوان قهرمانی خود را از دست داد، یکی از معتبرترین ورزشکاران تاریخ بریتانیاست. همیلتون ۱۰۳ برد در مسابقات دارد و در بیشتر عناوین با شوماخر هم رده است. او در طول دوران حرفه‌ای افسانه‌ای خود ۲۸۵ میلیون دلار به دست آورده، اما فاصله زیادی با رتبه اول دارد.

رانندگان ثروتمند فرمول یک

۳. فرناندو آلونسو

مناسب بودن آلونسو برای قرار گرفتن در بین ۳ راننده برتر به این علت است که بسیاری او را به عنوان یکی از بزرگان تمام دوران فرمول یک می‌بینند و او همچنان قوی است. آلونسو در ۴۰ سالگی حتی در گرندپری قطر به سکو رسید و توانست با عناوین متوالی در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ به سلطه باورنکردنی شوماخر پایان دهد. اگرچه او ادوار ناامیدکننده‌ای را با مک لارن و فراری پشت سر گذاشته، اما اکنون نماینده آلپاین است و ۲۴۰ میلیون دلار از حرفه خود درآمد داشته است.

۴. کیمی رایکونن

رایکونن ۱۷ سال را در فرمول یک گذرانده و به دلیل مهارت فوق العاده‌اش در پشت فرمان و طبیعت سردش هنگام برخورد با رسانه‌ها به “مرد یخی” معروف شده است. او ۳۴۹ مسابقه در فرمول یک داشته که آخرین آن سال ۲۰۲۱ در ابوظبی بود. رایکونن یک بار در سال ۲۰۰۷ موفق به شکست همیلتون شد و توانست تنها قهرمانی‌اش را کسب کند. وی حدود ۱۵۰ میلیون دلار در فرمول یک درآمد داشت.

۵. جنسون باتن

او یکی از بهترین رانندگان انگلیس است که در مقایسه با لوئیس همیلتون در مک لارن قرار گرفت. باتن تنها قهرمانی جهان را در سال ۲۰۰۹ به ثبت رساند، در سال ۲۰۱۶ از فرمول یک بازنشسته شد و ۱۵۰ میلیون دلار به خانه برد.

رانندگان ثروتمند فرمول یک

۶. ادی ایروین

این راننده ۴ قهرمانی را در گرندپریکس فرمول یک کسب کرده و با پایان دوره حرفه‌ای‌اش ۲۶ بار روی سکو رفته است. ادی هیچ وقت قهرمان جهان نشد و با اینکه به این عنوان نزدیک بود در سال ۱۹۹۹ در فاصله‌ای نزدیک با مایک هاکینن در رده دوم قرار گرفت. ثروت این مرد ایرلندی ۱۲۰ میلیون دلار اعلام شد.

۷. ماریو آندرتی

رکورد آندرتی می‌گوید او یکی از ۲ آمریکایی است که قهرمانی فرمول یک را کسب کرده است. او ۱۲۰ میلیون دلار به دست آورد تا در لیست ۱۰ ورزشکار ثروتمند فرمول یک قرار بگیرد.

۸. مارتین بروندل

این راننده دوران حرفه‌ای نسبتا خوبی داشت و در ۱۰ فصل ۹ بار روی سکو رفت، هرچند که این موفقیت‌ها با مصدومیت همراه بود. این مرد ۶۲ ساله به طور مرتب دانش و تجربیات خود را برای Sky Sports ارائه می‌دهد و بعد از هر مسابقه برای آن‌ها ستونی می‌نویسد. او همچنین دارایی ۱۰۰ میلیون دلاری را جمع آوری کرد.

۹. جودی شکتر

شکتر تنها راننده آفریقایی الاصل است که توانسته عنوان قهرمانی فرمول یک جهان را در سال ۱۹۷۹ کسب کند. این عنوان به تنهایی برای تثبیت جایگاه او در تاریخ فرمول یک کافی است، اما ثروت او هم در پیست و هم در خارج از پیست عالی بود. شکتر یک تاجر باهوش بود که یک شرکت امنیتی با فناوری پیشرفته را تأسیس کرد و بعداً به فروش رساند و همچنین یک شرکت کشاورزی راه اندازی کرد. در مجموع این راننده فرمول یک به ثروت جمعی ۱۰۰ میلیون دلاری دست یافت.

۱۰ سباستین فتل

این راننده آلمانی در طول ورزش حرفه‌ای خود ۷۶.۵ میلیون دلار درآمد داشته است. فتل جوانترین راننده جهان است حتی نسبت به مکس که روز یکشنبه در ابوظبی عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد. این راننده نخستین قهرمانی خود را در سن ۲۳ سالگی کسب کرد و بین ۲۰۱۰ تا ۲۱۳ توانست ۴ عنوان قهرمانی را به دست آورد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا