آیا گلاب در برابر ویروس کرونا اثر ضدعفونی کننده دارد؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره اثر ضدعفونی کننده گلاب در برابر ویروس کرونا خواهیم داشت! با ما همراه باشید. در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان، بسیاری از شهروندان برای کاهش احتمالا ابتلا به این ویروس، ضدعفونی کردن دست ‌ها و نیز سطوح محل تماس را در اولویت کار‌های روزانه ی خود قرار دادند.

اثر ضدعفونی کننده گلاب

در این بین برای برخی این سوال پیش آمده است که آیا محصولاتی، چون گلاب نیز خاصیت ضدعفونی دارند؟

در ابتدا لازم به بیان است پیک اپیدمی ویروس کرونا بستگی به رفتار مردم دارد! یعنی اگر مردم اصول بهداشتی را رعایت کنند و کاهش تماس‌ های اجتماعی را شاهد باشیم، می ‌توان گفت که پیک اپیدمی به سرعت پایان خواهد یافت، اما اگر مردم مسایل بهداشتی را رعایت نکرده و دید و بازدیدها، حضور در محافل عمومی از جمله بازار‌ها و مراسمات را لغو نکنند، این مشکل ادامه دار خواهد بود.

اما در مورد اینکه آیا گلاب خاصیت ضدعفونی دارد یا خیر؟ بایستی گفت در هیچ مقاله علمی ثابت نشده است که سرکه و گلاب اثر ضدعفونی کننده برای این ویروس داشته باشند! لذا بهتر است از محلول وایتکس و الکل برای ضدعفونی کردن و گندزدایی سطوح استفاده شود.

توجه داشته باشید محلول کلیندامایسین برای ضدعفونی ‌کردن سطوح مناسب نیست، زیرا این محلول ضد باکتری است و هیچ اثری روی ویروس کرونا ندارد و اصلا استفاده از این محلول برای ضدعفونی دست‌ها و سطوح توصیه نمی ‌شود. پیش از این، برخی رسانه‌ ها مدعی شدند کلاهبرداران با ترکیب کردن آب و گلاب محلولی را تولید می‌ کنند که به عنوان ضدعفونی کننده در بازار توزیع می ‌شود؛ اتفاقی سودجویانه که دستگاه‌ های نظارتی و مقام‌ های قضایی در صورت مشاهده با آن برخورد می‌ کنند!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا