امید اسدبیگی اختلاس گر ۳۳ ساله کیست؟ + فیلم و جزئیات محکومیت

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره امید اسدبیگی اختلاس گر ۳۳ ساله خواهیم داشت! با ما همراه باشید. امید اسدبیگی جوانی ۳۳ ساله و یکی از اختلاسگران سال ۱۳۹۸ شمسی است که با با کت ‌و شلوار و ظاهری غرور آمیز نیز وارد دادگاه می شد! جالب است بدانید رقم فساد مالی امید اسدبیگی با نرخ دلار امروز، بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان می شود!

امید اسدبیگی ، مهرداد رستمی ‌چگینی ، مجتبی کحال‌ زاده، جواد بصیرانی و علی ‌اکبر میرزایی حسین ‌زاده متهمان ردیف اول تا پنجم پرونده‌ ای هستند که در توضیح آن می توان گفت آن ها ۱/۵ میلیارد دلار ارز را به ‌راحتی دریافت کردند (از بانک ‌های کشاورزی ، اقتصاد نوین ، مسکن ، رفاه و…) و با فروش آن‌ ها در بازار ارز، به یکی از بزرگ ‌ترین اختلاس ‌های تاریخ جمهوری اسلامی ایران دست زدند.

بی شک نام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه را به ‌دلیل اعتراضات کارگران این شرکت به پرداخت نشدن حق و حقوقشان شنیده ‌اید که تا سرحد یک بحران کارگری نیز پیش رفت! تمام مشکلات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت ‌تپه به زمانی باز می ‌گردد که این مجتمع بزرگ در زمان مدیریت علی ‌اشرف عبدالله پوری حسینی بر سازمان خصوصی ‌سازی به بخش خصوصی واگذار شد و ۲ جوان ۳۱ و ۳۳ ساله به ‌نام ‌های امید اسدبیگی و مهرداد رستمی چنگی با پرداخت ۶ میلیارد تومان صاحب این شرکت شدند!

در نهایت قوه قضائیه به عملکرد مدیران این شرکت ورود کرد و امید اسدبیگی که حتی نام وی در پرونده قربانعلی فرخزاد ، بزرگ ترین دریافت ‌کننده ارز ۴۲۰۰ تومانی به میان آمده بود، تحت تعقیب قرار گرفت! قربانعلی فرخزاد کسی است که ۴۴۶ میلیون و ۵ هزار و ۳۳۲ دلار ارز دولتی دریافت کرده بود! اون این مبلغ را بدون اینکه حتی با یک ریال آن خریدی داشته باشد، در بازار آزاد فروخته بود و اقدام به خرید شرکت و کارخانه کرده بود.

قربانعلی فرخزاد با همکاری امید اسدبیگی بدون اقدام برای واردات کالا، از بانک اقتصاد نوین مبلغ ۹۸ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۲۴۰ دلار ارز دولتی دریافت کرده بود! قربانعلی فرخزاد با همکاری امید اسدبیگی اقدام به دریافت این مبالغ کرده بود و به امید اسدبیگی وکالت می ‌دهد که کارت بازرگانی را در اختیار او قرار دهد؛ امید اسدبیگی هم با تهیه پروفرم صوری اقدام به واردات نوشابه و‌ ام ‌دی‌ اف کرده بود و ارز دولتی دریافتی را به حساب قربانعلی فرخزاد واریز می‌ کند که در ادامه ارز‌های دولتی در بازار آزاد فروخته ‌می شود و امید اسدبیگی سهم قربانعلی فرخزاد را پرداخت می‌ کند!

اسدبیگی در دادگاه این ‌گونه می‌ گوید:

” من در مدت این دو سال، در حالی ‌که می ‌توانستم از کشور خارج شوم در اینجا مانده ‌ام، چون به این کشور تعلق دارم! من هیچگونه تسهیلات ریالی و ارزی نگرفته‌ ام و این باید در کیفرخواست اصلاح شود؛ چرا که آنچه انجام شده است بحث تعهدات است، نه تسهیلات ارزی. “

در یکی از جلسات دادگاه وقتی وی با سوالات نماینده دادستان مواجه می ‌شود، به او تندی می ‌کند و می ‌گوید:

” به تو چه! “

قاضی دادگاه هم در واکنش به این پاسخ اظهار می‌ کند:

” چنانچه متهم و وکیل او، نزاکت جلسه را رعایت نکنند از دادگاه اخراج می شوند. “

پشت امید اسدبیگی به حامیانی گرم است که یقین دارد اجازه نمی‌ دهند اتفاقی برای وی رخ دهد.

در کیفرخواست امید اسدبیگی ، عنوان اتهامی سردستگی سازمان یافته اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز و معاملات غیرمجاز ارز‌های دولتی وجود دارد! در یک نمونه از تخلفات این پرونده کلان ارزی، متهمان امید اسدبیگی و مهرداد رستمی چگینی با همکاری مجتبی کحال زاده و شرکت معتمد پارسه، حدود ۶۰۰ میلیون دلار ارز برای راه اندازی خط تولید ۱۸ هزار تنی شکر اخذ می ‌کنند! اما قراردادی ۱۴ میلیون دلاری را برای خرید یک خط تولید دست دوم منعقد کرده ‌اند که حتی خط تولید ۱۴ میلیون دلاری هم هرگز وارد کشور نشده است!

در انتها شاید جالب باشد که بدانید پرونده تخلفات وی ۱۸ جلد است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
3 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
زهراسادات حسینی
زهراسادات حسینی
3 سال قبل

مشکل مملکت ما امید اسدبیگیها و قربانعلیها نیست، مشکل مملکت ما کارمندان فاسد دولتی است که تخصیص ارزها رو انجام دادن و در همه ادارات و سازمانها کارمندان فاسد رشوه بگیر کم نیستند و فقط با پاکسازی این کارمندان فساد ریشه کن میشود.

عباس محمودآبادی
عباس محمودآبادی
3 سال قبل

من اگر جای کارگران هفت تپه بودم یک روز هم درنگ نمیکردم و با چند گلوله خلاصش میکردم و همونجا مینشستم تا پلیس بیاد.

حسن احمد زاده
حسن احمد زاده
3 سال قبل

دست آخر کارگران زحمتکش این شرکت باید تمام افراد دزد و اختلاس گر که وارد این شرکت شده و این همه دزدی کرده اند آنها رابه درک واصل کنند و خود مدیریت کارخانه را زیر نظر قوه قضاییه اداره کنند. همچنین سابقه خانوادگی این …… از زمان انقلاب تا کنون بررسی شود. متاسفانه اینها لجن های بازمانده رژیم فاسد پهلوی و بعد از انقلاب دردامن و استبل های منافقین و سپس با زد وبند های فراوان دردولتهای مختلف با خرید مدیران فاسد دولتی و رئوسای بانکها توانسته اند این حجم عظیم اختلاس و دزدی را به نام خود ثبت کنند.

دکمه بازگشت به بالا