انسان‌های سپاسگزار همیشه آرام و متواضعند

مهتاب دهقانی

امروزه بسیاری از افراد به دلایل متعدد دچار اختلالات روحی و روانی‌اند. یکی از راهکارهای اساسی که برای این دسته از افراد پیشنهاد می شود این است که: گوشه‌ای از وقت روزانه‌ی خود را، صرف تفکر به داشته ها و نعمت های خود و سپس به گذشته خود و آرزوی داشته‌های کنونی و کسانی که این نعمت ها را ندارند کنند. این کار موجب رسیدن به آرامش ذهن و حال خوب شما می‌شود. قانون شکرگزاری تنها مختص به دین و مذهب نبوده و در تحقیقات روانشناسی نیز تاثیر شکرگزاری در بهبود زندگی اثبات شده است. وقتی ما آگاهانه بر روی  نعمت های زندگی خود توجه و تمرکز می کنیم، ذهن ما هم به شدت به دنبال فراهم کردن نعمت های بیشتری در زندگی برای ما می گردد، زیرا به هر چیزی که در جهان هستی توجه و تمرکز کنیم، دقیقا همان چیزها در زندگی ما بیشتر و بیشتر می شود.

مهتاب دهقانی

تشکر کردن و قدردانی یکی از وظایف اخلاقی و انسانی هر کسی است. انسان‌های سپاسگزار همیشه آرام و متواضعند و زندگی پر از نعمتی را تجربه می کنند و شب و روز در حال شکرگزاری و بابت تمام نعمت های خداوند سپاسگزار هستند و هرکسی کار کوچکی هم برایشتن انجام دهد، بلافاصله از او قدردانی می کنند. شما با گفتن کلمه تشکر یک انرژی را آزاد کرده اید و آن انرژی روی افراد محیط شما اثرگذار می‌شود و همان انرژی اثری خوب را به شما بر می گرداند.

هر چه بیشتر روی داشته‌هایتان تمرکز کنید، بابت زندگی‌تان سپاسگزارتر و شادتر خواهید بود. نگرش سپاسگزاری باعث می‌شود از موهبت‌هایی که در اختیار دارید آگاه شوید و مانع این می‌شود که ارزش‌ آن‌ها را نادیده بگیرید. به خاطر داشته باشید، شادترین افراد کسانی نیستند که بهترین چیزها را دارند، آنان کسانی هستند که به خاطر هر چیزی که در اختیار دارند، سپاسگزارند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا