ایمان جعفری پویان نوازنده ساکسوفون که برای گذران زندگی در خیابان های ترکیه ساز می زند، کیست؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره ایمان جعفری پویان نوازنده ساکسوفون که برای گذران زندگی در خیابان های ترکیه ساز می زند، خواهیم داشت! با ما همراه باشید. ایمان جعفری پویان ، نوازنده برجسته ساکسوفون به کشور ترکیه مهاجرت کرده است و این روزها برای گذران زندگی در خیابان ‌ها ساز می ‌زند. این خواننده در صفحه شخصی خود ویدئوهای متعددی از نوازندگی در خیابان‌ های مختلف ترکیه منتشر کرده است!

در ماه های اخیر بسیاری از خوانندگان و موزیسین‌ های کشور از جمله مانی رهنما ، هومن نامداری ، فرشاد حسامی ، مهدی مدرس و همچنین مهراد جم از کشور مهاجرت کرده ‌اند.

ایمان جعفری پویان برادر بزرگ تر علی جعفری پویان است. او در ارکستر محسن یگانه ، رضا صادقی ، ناصر چشم آذر و آلبوم ‌های متعددی از جمله آلبوم ‌های ” با ستاره ” همایون شجریان و ” رسوای زمانه ” علیرضا قربانی ساز زده است.

همچنین لازم به بیان است او علاوه بر نوازندگی، از سال ۱۳۸۷ شمسی به آهنگسازی نیز پرداخت. وی در فروردین ماه سال ۱۳۹۵ شمسی آلبوم موسیقی سونامی عشق را با صدای خود منتشر کرد، ایمان جعفری پویان در این آلبوم در نقش خواننده و با نام هنری ایمی جی ظاهر شد.

بیشترین فعالیت ‌های هنری ایمان جعفری پویان در جایگاه موسیقی دان و نوازنده به شرح زیر می ‌باشد:

عضویت در ارکستر سمفونیک فرهنگسرای بهمن به رهبری شریف لطفی، عضویت در ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی، عضویت در ارکستر سمفونیک صدا و سیما به رهبری محمد بیگلری پور و نادر مرتضی پور، تأسیس گروه بیگ بند موسیقی جز با عنوان ایماژ، حضور و اجرا در گروه ‌های مختلف ارکسترال، ارکستر بادی، پاپ، راک و… به عنوان نوازنده سولیست کلارینت و ساکسوفون، نوازندگی در آثار موسیقی فیلم و سریال ‌های تلویزیونی، همکاری با مرکز موسیقی صدا و سیما به عنوان نوازنده، آهنگساز، تنظیم کننده و ناظر ضبط موسیقی

اما ایمان جعفری پویان در جدیدترین مصاحبه تصویری خود می گوید:

در آخرین سال هایی که در ایران بودم، به مرور دوستان، ما را کمرنگ کردند. من معروفم در بین اهالی موسیقی که آدم خوش ‌اخلاقی نیستم. دلیلش هم این است که مقوله هنر برای من اصلا شوخی نیست. همیشه خیلی جدی برای آن کار کرده ام.

 من با ۱۶۰ اثر در یوتیوب فقط ۷۲ نفر دنبال کننده دارم! این یعنی ذائقه مخاطب در ایران در چه سمت و سویی است. سال ۲۰۱۸ میلادی در یک روز ۱۳ آلبوم را با یک کمپانی ترکیه ‌ای برای نشر در پلتفرم های جهانی قرارداد بستم، ولی این رکورد در هیچ رسانه ای منتشر نشد. اما حالا ویدئوی گدایی من در خیابان شده نقل مجالس و این تاسف بار است!

با خواننده های زیادی در ایران روی صحنه رفتم. خواننده ‌ای که ۳۵ میلیون تومان دستمزدش بود، با منت ۴۰۰ هزار تومان دستمزد نوازنده می ‌داد! من اما در ترکیه با هنرمندان و خواننده های این کشور همکاری می کنم و دستمزد نوازنده و خواننده نصف – نصف است!

من اولین بار در استانبول در کنار خیابان ساز زدم! بی پولی به شدت فشار آورده بود و با چند نوازنده ایرانی در اینجا با هم کنار خیابان ساز زدیم. راستش خیلی حالم بد بود. من آدم استیج ‌های بزرگ بودم و عادت داشتم که مردم خیلی مودب در مقابل من بنشینند و موسیقی گوش کنند. اینکه بی تفاوت رد بشوند و در مقابل من سیگار بکشند و چای بخورند و در کنارش هم شاید موزیک من را گوش کنند، برایم خیلی سخت بود. 

این ذهنیتی که در فضای مجازی راه افتاده که ایمان جعفری پویان در خیابان های ترکیه می خواند، صحیح نیست و من یک زندگی معمولی در این کشور دارم. استودیوی شخصی دارم و می توانم همچنان به عنوان تنظیم کننده برای همکاران ایرانی خودم کار بزنم و در کم ترین زمان برایشان با اینترنت بفرستم. امیدوارم این موج حمایتی به آغاز همکاری مجدد من با اهالی موسیقی ختم شود.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا