با ۶ پرنده باورنکردنی و فرازمینی آشنا شوید

دنیای حیوانات دنیای جالبی است، چرا که طبق مطالعات مختلف،حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ گونه پرنده شناخته شده است و در مجموع ۲۱۰۰۰ زیرگونه در سراسر جهان وجود دارد. برخی از آن ها نه تنها با شکل ها و رنگ های باورنکردنی خود، بلکه با رفتار غیر معمولشان شناخته می شوند!

۱٫ پادشاه سارکوفاگوس

زیستگاه “پادشاه سارکوفاگوس” یا “پاپ کرکس” از جنوب مکزیک تا آرژانتین است. این پرنده در زمان جستجوی غذا (مانند حیوانات مرده) به کمک دو بال بزرگ خود در هوا شناور شده که همین امر به کاهش مصرف انرژی کمک می نماید. پادشاه سارکوفاگوس به دلیل عادات غذایی خود، به جلوگیری از شیوع بیماری های ناشی از اجساد و لاشه ها کمک می کند. براساس افسانه ها این پرنده نام خود را از قبیله مایاها گرفته،زیرا براین عقیده بودند که این نوع از پرنده بود که پیام های بین انسانها و خدایان را منتقل می کرد.

۲٫  خروس پرو

خروس پرو در مناطق صخره ای، گرمسیری و نیمه گرمسیری آمریکای جنوبی یافت می شود. جنس نر این نوع پرنده از برجستگی هایی که بر روی سر دارد برای جذب ماده استفاده می کنند. آن ها در زمان جفت گیری طرح های رنگارنگ خود را به نمایش می گذارند و پس از جفت گیری، پرنده ماده جدا شده و در یک منطقه صخره ای لانه می نماید تا بتواند از تخم های خود مراقبت لازم را داشته باشند.

۳٫ پرنده بهشت

این پرنده کوچک و حدودا ۲۵ سانتی متر است. رنگ پرهای او به شکلی است که می تواند ۹۹٫۹۵٪ از نور خورشید را جذب کند.رقص او مانند یک رژه عاشقانه است و آوازهای متفاوتی سر می دهد. ظاهر پرندگان ماده با ظاهر پرندگان نر تفاوت دارد اما این پرنده قادر است شما را با رقص و ظاهر غیرمعمول خود هیپنوتیزم کند.

۴٫ قرقاول طلایی

قرقاول طلایی بومی چین مرکزی است،اما در انگلیس،جنوب غربی اسکاتلند،اسپانیا و فرانسه نیز مشاهده می شود. دم بسیار بلندی داشته و نوع ماده این پرنده می تواند نه تا یازده تخم بگذارد. اعتقاد بر این است که قرقاول طلایی نشانه شانس است. علاوه بر این،توانایی فوق العاده ای برای تشخیص خطرات و تهدیدات غیرمعمول دارد.

۵٫هورنبیل شاخدار

هورنبیل شاخدار منقاری به طول بیش از ۳۰ سانتی متر از میوه،حشرات و حتی حیوانات کوچک تغذیه می کند. به دلیل زبان خیلی کوتاه قادر به بلع غذا نبوده و به همین دلیل با کج کردن سرشان به پشت گلوی خود فشار وارد می کنند. ماهیچه های گردن این پرنده به علت حفظ منقار بزرگ آنها بسیار قوی است؛ این پرندگان تنها نوعی از پرندگان هستند که داری مژه هستند که این امر خود بسیار کنجکاوی برانگیز است.

۶٫ناوچه اندروز

این گونه از پرندگان در جزیره کریسمس در اقیانوس هند قرار داشته و به علت دزدیدن غذا از دیگر پرندگان توسط بومیان این منطقه به دزدان دریایی شهرت یافتند. معمولاً به صورت جفت زندگی می کنند و گلویی قرمزرنگ دارند که در زمان جفت گیری متورم می شود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا