علت لغو عرضه اولیه اپال پارسیان سنگان با نماد اپال چه بود؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره جزئیات عرضه اولیه اپال پارسیان سنگان (سهامی عام) و همچنین قیمت و میزان نقدینگی موردنیاز خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سازمان بورس در اطلاعیه ‌ای اعلام کرد: به اطلاع کلیه فعالان محترم بازار سرمایه می‌ رساند، عرضه سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۲۶ انجام نخواهد شد. بدیهی است اطلاع رسانی در خصوص تاریخ عرضه متعاقبا اعلام خواهد شد.

عرضه اولیه اپال پارسیان سنگان

شرکت اپال پارسیان سنگان (OPSIM) از شرکت های زیر مجموعه شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس از هدلینگ سرمایه گذاری بانک پارسیان و مستقر در ناحیه سنگان معروف به عسلویه معدنی ایران ، در فهرست شرکت های مشمول واگذاری درج شده است. پیش از این اعلام شده بود روز چهارشنبه ۲۶ آذر ماه سال ۱۳۹۹ شمسی عرضه اولیه اپال انجام می ‌شود و هر کد بورسی می ‌تواند حداکثر ۷۰۰ سهم در بازه قیمتی ۱۴۰۰ تا ۱۴۸۰ تومانی ثبت سفارش انجام دهد.

پیش از این اعلام شده بود چهارشنبه ۲۶ آذر ماه سال ۱۳۹۹ شمسی،  ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم ( معادل ۱۳ درصد) از سهام شرکت فراوری معدنی اپال کانی فارس با نماد اپال در بخش استخراج کانه‌ های فلزی عرضه می ‌شود که ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون سهم به عموم عرضه خواهد شد. در این عرضه اولیه سهم هر کد بورسی حداکثر ۷۰۰ سهم است و بازه قیمتی آن ۱۴۰۰ تا ۱۴۸۰ تومان در نظر گرفته شده است که حداکثر پول بلوکه شده برای ثبت سفارش یک میلیون و ۳۶ هزار تومان خواهد بود.

با توجه به مشارکت بالای ۴٫۵ میلیون نفری در عرضه اولیه وکبهمن، پیش‌ بینی می ‌شود به هر کد بورسی حداکثر ۴۸۰ سهم تخصیص داده شود که معادل ۷۱۰ هزار تومان است. البته در صورت مشارکت ۴ میلیون نفری همانند بوعلی به هر نفر ۵۴۰ سهم می ‌رسد که حدود ۸۰۰ هزار تومان خواهد شد.

احتمالا نماد عرضه اولیه اپال پارسیان سنگان در گروه فلزات اساسی درج شود و هم گروهی سهامی ممتاز و شاخص ساز و با بنیادی عالی همچون فملی، فولاد، ذوب، کاوه، فخوز و فاسمین شود. با توجه به ارزنده شدن بازار و رسیدن به کف قیمتی اکثر سهام موجود در بازار ،‌به گفته کارشناسان اکنون وقت عرضه اولیه سهام شرکتها است.

بد نیست بدانید بانک پارسیان به عنوان سهام دار عمده شرکت اوپال پارسیان سنگان شناخته می شود!

دقت داشته باشید عرضه اولیه اپال پارسیان سنگان اولین تاثیرش را روی وپارس خواهد گذاشت! وپارس ۱۵۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون قطعه سهم است و قیمت هر سهمش در ۲۷ شهریور ۹۹ به ۵۲۹ تومان رسید! ۲۰ درصد سهام وپارس، شناور است.

شرکت اوپال پارسیان سنگان (OPSIM) یکی از شرکت های هلدینگ معدنی سرمایه گذاری پارسیان است که در سال ۱۳۹۴ شمسی تاسیس شده است و نقش مهمی در طراحی و استخراج معدن ، بهره برداری و تولید سنگ آهن در بزرگ ترین منطقه معدنی ایران در ناحیه سنگان خراسان رضوی به عهده دارد. این هلدینگ به صورت غیر مستقیم نیز از طریق سرمایه گذاری در شرکت های اپال فولاد شرق پارسیان و پارس فولاد سبزوار  و… جایگاه ویژه ای در توسعه معادن و محصولات معدنی سنگ آهن محور کشور دارد.

عرضه اولیه اپال پارسیان سنگان

شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در راستای افزایش ظرفیت کارخانه های کنسانتره و گندله سازی مجموعه صنعتی و معدنی سنگان تاسیس شده است. ۶۰ درصد سهام این شرکت متعلق به شرکت اپال پارسیان سنگان و ۴۰ درصد متعلق به سازمان ایمیدرو است .

این واگذاری و مشارکت در فاز اول اول منجر به بهره برداری از کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن متعلق به سازمان ایمیدرو ، به ظرفیت ۲/۶ میلیون تن شد . فاز دوم  عبارت بود از  ایجاد ، ساخت و راه اندازی کارخانه کنسانتره سنگ آهن به ظرفیت ۲/۴ میلیون با هدف نائل شدن به مجموع ظرفیت ۵ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و  هم زمان با فاز دوم ،  فاز سوم به صورت موازی با موضوع  احداث کارخانه گندله سازی به ظرفیت ۵ میلیون تن نیز توسط شرکت اپال پارسیان سنگان آغاز شده است .

شایان ذکر است طرح های کنسانتره سنگ آهن، گندله سازی و فولاد سازی دارای ارزش افزوده بالایی هستند و نیاز به ماشین آلات و فناوری های روز دارند اما عموما جزو طرح های بزرگ ملی به شمار می روند و جزو سرمایه گذاری های بسیار سودآور نیز محسوب می شوند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا