جزئیات عرضه اولیه بپیوند + قیمت و میزان نقدینگی موردنیاز

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره جزئیات عرضه اولیه بپیوند ، شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (سهامی عام) و همچنین قیمت و میزان نقدینگی موردنیاز خواهیم داشت! با ما همراه باشید. شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس با نماد بپیوند در تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۲۲ در فهرست نرخ های فرابورس ایران درج گردید؛ به تازگی اعلام شده است روز سه ‌شنبه ۱۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۹ شمسی ، شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس ، ۱۵ درصد از سهام خود را در نماد بپیوند از طریق عرضه اولیه وارد بورس می‌ کند.

عرضه اولیه بپیوند

این شرکت به عنوان دویست و بیست و سومین نماد معاملاتی (شصت و دومین شرکت در بازار اول) با نماد معاملاتی بپیوند ، در گروه عرضه برق، گاز، بخار و آبگرم و زیرگروه تولید انتقال و توزیع نیروی برق در تاریخ ۱۲ مرداد امسال پذیرش و در روز ۲۲ مرداد ماه جاری نیز نزد سازمان بورس به ثبت رسید.

بر اساس اطلاعیه فرابورس روز سه ‌شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۱ تعداد ۴۲۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس در بازار اول فرابورس ایران، به صورت عرضه اولیه به فروش می ‌رسد. هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۱۵۰ سهم در بازه قیمتی ۱۸۳۰ تا ۱۸۵۰ تومان معادل ۲۷۷۵۰۰ تومان خریداری کند. در صورت شرکت ۵ تا ۶ میلیون نفر در خرید سهام اولیه این شرکت سهام این شرکت تعداد ۷۰ تا ۸۴ سهم به هر کد (حدود ۱۲۹ هزار تا ۱۵۵ هزار تومان) تعلق خواهد گرفت.

تعداد سهام قابل عرضه به صندوق ‌ها در روز پس از عرضه اولیه ۳۰ میلیون سهم خواهد بود.

اما درباره شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس بد نیست بدانید این شرکت در سال ۱۳۹۰ شمسی، فعالیت خود را با خرید نیروگاه سیکل ترکیبی قم آغاز کرد. این شرکت به عنوان اولین شرکت فعال بخش خصوصی در صنعت برق مطرح است. در حال حاضر شرکت جز واحدهای فرعی شرکت صنایع برق و انرژی صبا و واحد تجاری نهایی ، بنیاد مستضعفان می باشد. فعالیت اصلی شرکت به صورت خلاصه عبارت است از کلیه فعالیت های مربوطه ، انجام هرگونه فعالیت در راستای تامین برق مطمئن و اقتصادی برای کلیه خریداران.

سهامداران شرکت همگی از زیرمجموعه های بنیاد مستضعفان می باشند و عبارتند از شرکت نفت بهران ، شرکت صنایع برق و انرژی صبا ، شرکت تولید نیروی مرکزی صبا و شرکت خدمات دریایی و بندری سینا.

شرکت صنایع برق و انرژی صبا از زیر مجموعه های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و فعالیت اصلی آن در حوزه سرمایه گذاری در احداث و خرید نیروگاه ، تعمیرات نیروگاه و فروش برق است. این شرکت علاوه بر شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس ، به عنوان شرکت مادر شرکت های تولید نیروی برق مرکزی صبا ، شرکت تولید نیروی برق جنوب شرق صبا ، شرکت تولید نیروی برق جنوب غرب صبا ، شرکت سرمایه گذاری نیروگاه ایران (سنا) ، شرکت بهره برداری و تعمیرات نیروگاه صبا میباشد.این شرکت در سال ۱۳۹۶ از محل عملیات خود ۸٫۲۵۸٫۱۶۸ میلیون ریال درآمد داشته که در نهایت به سود خالص ۲٫۴۷۵٫۱۴۵ میلیون ریال رسیده است.

شرکت تولید نیروی مرکزی صبا نیز از زیر مجموعه های شرکت صنایع برق و انرژی صبا می باشد که رویکرد اصلی سرمایه گذاری سرمایه گذاری و احداث نیروگاه های تجدید پذیر می باشد. این شرکت از سال ۱۳۹۶ اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۰۰۰ کیلو وات ساعت  (۱ مگاوات تولید برق بالایی محسوب نمی شود) در شهرستان قلعه گنج  و همچنین پروژه احداث ۲  واحد نیروگاهی CCHP به ظرفیت ۳۱۲۰ کیلوات ساعت را در دستور  کار دارد.

سهامداران عمده شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا