جزئیات عرضه اولیه شرکت حمل و نقل ریلی رجا

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره جزئیات عرضه اولیه شرکت حمل و نقل ریلی رجا (سهامی عام) و همچنین قیمت و میزان نقدینگی موردنیاز خواهیم داشت! با ما همراه باشید. به تازگی حسن اسماعیلی ، عضو هیئت مدیره و مدیر برنامه و بودجه شرکت رجا از ورود شرکت حمل و نقل ریلی رجا به بازار سهام خبر داده است!

عرضه اولیه شرکت حمل و نقل ریلی رجا

 وی در مصاحبه می گوید: ” خوشبختانه با حمایت ‌های سازمان تامین اجتماعی برای افزایش سرمایه رجا و خروج از ماده ۱۴۱، شرایط لازم برای ورود به بازار سرمایه کشور برای مجموعه شرکت حمل و نقل ریلی رجا فراهم شد. “

حسن اسماعیلی ، عضو هیئت مدیره و مدیر برنامه و بودجه شرکت رجا با بیان اینکه مقدمات این کار با تشکیل کارگروه تخصصی ورود به بازار سرمایه از تیر ماه ۱۳۹۹ شمسی آغاز شد، گفت: راهکارهای افزایش سرمایه، جمع ‌آوری و تدوین مستندات، برگزاری چندین جلسه مشاوره، مذاکره با کارگزاری ‌های مختلف، شناسایی کارگزار واسط و… از جمله اقدامات این کارگروه برای ورود رجا به بازار سرمایه بود.

شرکت حمل و نقل ریلی رجا به عنوان بزرگ ترین شرکت ریلی مسافری ایران با سهم حدود ۵۵ درصدی ناوگان و جابه‌ جایی در کشور همچنین ظرفیت بالای انجام فعالیت ‌های تعمیراتی و فنی قطارها چشم‌ انداز روشنی را بعد از ورود به بازار سرمایه متصور بوده است و به عنوان پیشرو در صنعت حمل و نقل ریلی مسافری کشور، به دنبال توسعه این بخش است. “

عرضه اولیه شرکت حمل و نقل ریلی رجا

اما درباره شرکت حمل و نقل ریلی رجا بد نیست بدانید در گذشته نه چندان دور در کشور ما، بخش مسافری راه ‌آهن در کنار بخش باری ایفای نقش می ‌کرد. لیکن با هدف ایجاد امکان بروز تحولات اساسی و رشد کیفیت ارائه خدمات، شورای عالی اداری در هفتاد و ششمین جلسه خود در سال ۱۳۷۶ شمسی بنا به پیشنهاد مشترک سازمان امور اداری و استخدامی وقت کشور و وزارت راه و ترابری و در راستای استراتژی ‌های بخش حمل و نقل مسافر و سیاست ‌های برنامه دوم توسعه تصویب کرد که فعالیت ‌های مسافری از راه آهن ج.ا.ا. منتزع و به شرکت حمل و نقل ریلی رجا واگذار شود.

این شرکت از ابتدا با سهام صد درصد دولتی و متعلق به راه‌ آهن فعالیت می‌ کرد. سپس در راستای تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی، بر اساس مصوبه هیئت وزیران و به استناد ابلاغیه سازمان خصوصی‌ سازی از تاریخ ۱۳۸۸/۱۲/۲۶ کلیه حقوق مالکانه شرکت رجا، به سازمان تامین اجتماعی بابت رد دیون دولت واگذار شد. در حال حاضر نیز این شرکت می‌ کوشد با بهره‌ گیری از تخصص و تجربه بالغ بر ۱۱۰۰ نیروی کارآمد در زمینه ‌های مختلف مدیریتی، طراحی، مهندسی، برنامه ‌ریزی، پژوهشی، بهره‌ برداری، خدمات‌رسانی و تعمیرات با استفاده از امکانات موجود، شرایط مطلوب ‌تری را برای مسافران فراهم آورد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا